servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #3101 Del Skrevet 1. februar 2023 Tvillingsjel skrev (21 timer siden): Det er nesten slik at jeg blir bekymret for barna. Når IG er så vulgær i media, hvor mye mer vulgær er hun ikke hjemme da? Kan ikke det regnes som seksuelt krenkende atferd, jf. § 305? Å snakke med barn om kropp og sex er ikke straffbart, men så vulgær som IG er med ord som "pikk" og "fitte", og det som verre er, så er det langt fra normalt og sunt for ungene. ~ Ada ~ skrev (7 minutter siden): Og jeg ga det vulgære ref.Tvillingsjel kontekst Over er konteksten. Der spekuleres det i hvor vulgær Guttormsen er hjemme, og deretter kommer spørsmålet om ikke å være vulgær med slike uttrykk er seksuelt krenkende adferd. Det som er krenkende er slike kommentarer Tvillingsjel skriver her. Ganske alvorlig også om jeg må si det. Når jeg som er kritisk til deler av denne bransjen leser slike ting, så kan jeg nesten ikke si noe fordi jeg kan ikke bli assosiert med sånne ytringer. Det er så langt unna fornuftig og konstruktiv kritikk som det kan komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. februar 2023 #3102 Del Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (10 timer siden): Ne,i hun syns ikke at det er ok!! Hun sier at det er deres problem, men jeg forstår også reaksjoner på den uttalelsen da den tydeligvis kan tolkes som flere av dere gjør her. Når voksne bekymrer seg for pedofile så handler det om foreldrenes følelser, ikke annet. Det er reelt ingenting som skader eller går ut over barna, ikke før de blir utsatte. Problemet med mye av kritikken er at den går på hva pedofile gjør og tenker, og husk også at de som misbruker barn langt fra alltid er pedofile. Hovedproblemet er hvordan eksponeringen påvirker dem og fremtiden deres, og hvilke konsekvenser det har for dem nå og videre- både sosialt og personlig. Ikke at det kanskje er noen som vil bruke bilder til ting som kun voksne forestiller seg kan skje. Feil. Barna blir jo utsatt for nettovergrep hvis bildene blir spredt på the dark web. Du synes jeg overdriver. Jeg mener at du underdriver og er altfor naiv overfor problemstillingen. Det IG gjør er meget alvorlig, og kan potensielt få forferdelige følger. 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. februar 2023 #3103 Del Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (9 timer siden): Hvilke konsekvenser mener du at barn må ta senere på grunn av handlinger de ikke vet noe om? Igjen er dette snakk om foreldrenes følelser. Virkelig? Er du så blåøyd og naiv? 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #3104 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) Tvillingsjel skrev (9 minutter siden): Virkelig? Er du så blåøyd og naiv? Tvillingsjel skrev (11 minutter siden): Feil. Barna blir jo utsatt for nettovergrep hvis bildene blir spredt på the dark web. Du synes jeg overdriver. Jeg mener at du underdriver og er altfor naiv overfor problemstillingen. Det IG gjør er meget alvorlig, og kan potensielt få forferdelige følger. Jeg syns ikke at du "overdriver'. Jeg syns det du skriver er alvorlig krenkende og er å gå altfor langt i så henseende når det gjelder "kritikk"! Endret 1. februar 2023 av servitrise&suppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 1. februar 2023 #3105 Del Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (43 minutter siden): Over er konteksten. Der spekuleres det i hvor vulgær Guttormsen er hjemme, og deretter kommer spørsmålet om ikke å være vulgær med slike uttrykk er seksuelt krenkende adferd. Det som er krenkende er slike kommentarer Tvillingsjel skriver her. Ganske alvorlig også om jeg må si det. Når jeg som er kritisk til deler av denne bransjen leser slike ting, så kan jeg nesten ikke si noe fordi jeg kan ikke bli assosiert med sånne ytringer. Det er så langt unna fornuftig og konstruktiv kritikk som det kan komme. Å unngå spekulasjoner bør etterstrebes da det er lite hensiktsmessig og her har flere en jobb å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 1. februar 2023 #3106 Del Skrevet 1. februar 2023 Tvillingsjel skrev (35 minutter siden): Feil. Barna blir jo utsatt for nettovergrep hvis bildene blir spredt på the dark web. Du synes jeg overdriver. Jeg mener at du underdriver og er altfor naiv overfor problemstillingen. Det IG gjør er meget alvorlig, og kan potensielt få forferdelige følger. At barneeksponering gir ulike risiko, er udiskutabelt, og nettopp derfor gis faglige tilrådninger om nettvett og diverse kontrolltiltak. Det er også årsaken til det nye lovforslaget fra Venstre. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #3107 Del Skrevet 1. februar 2023 ~ Ada ~ skrev (13 minutter siden): Å unngå spekulasjoner bør etterstrebes da det er lite hensiktsmessig og her har flere en jobb å gjøre. Det er vi helt enige i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 1. februar 2023 #3108 Del Skrevet 1. februar 2023 29_j skrev (På 31.1.2023 den 21.34): Iselin er den hun er og har med tydelig skapt store diskusjonstemaer, noe som alltid er bra for en influenser. I så måte riktig gjort😊 Det kan så være. Men det er ikke det som diskuteres her. Det som derimot diskuteres, er om det er moralsk riktig, og ikke minst hvilke konsekvenser alt det hun driver med, har for døtrene hennes. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 1. februar 2023 #3109 Del Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (11 timer siden): Hvilke konsekvenser mener du at barn må ta senere på grunn av handlinger de ikke vet noe om? Igjen er dette snakk om foreldrenes følelser. Konsekvensen av å feks finne ut at bilder mor har delt av de som barn er delt videre på feks ymse pedoforum senere,som en direkte konsekvens av mors skamløse deling. Og for å sette det litt på spissen for å få frem poenget - i lydboken jeg postet bilde av tidligere i tråden som en del av DR saken,oppdaget de 3 søsken hvor far dopet ned barna å inviterte fremmede menn til å komme over for å misbruke barna mens de sov,og han filmet/postet det på nett etterpå. Barna visste ikke selv de var misbrukt,da de var fullstendig neddopet på sovemedisin mens det foregikk. Men som du sier,barna visste jo egentlig ikke at det hadde skjedd engang,så da er det vel kanskje ikke så farlig? 22 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #3110 Del Skrevet 1. februar 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Konsekvensen av å feks finne ut at bilder mor har delt av de som barn er delt videre på feks ymse pedoforum senere,som en direkte konsekvens av mors skamløse deling. Og for å sette det litt på spissen for å få frem poenget - i lydboken jeg postet bilde av tidligere i tråden som en del av DR saken,oppdaget de 3 søsken hvor far dopet ned barna å inviterte fremmede menn til å komme over for å misbruke barna mens de sov,og han filmet/postet det på nett etterpå. Barna visste ikke selv de var misbrukt,da de var fullstendig neddopet på sovemedisin mens det foregikk. Men som du sier,barna visste jo egentlig ikke at det hadde skjedd engang,så da er det vel kanskje ikke så farlig? Hvordan skal barna finne ut det? Tror du mennesker som oppsøker sånt på nettet forteller om det? Og bare sånn for å understreke siden ting har en tendens til å ville bli misforstått her : jeg syns det er helt forferdelig at barn blir misbrukt på den måten. Så er det sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 1. februar 2023 #3111 Del Skrevet 1. februar 2023 (endret) servitrise&suppe skrev (13 minutter siden): Hvordan skal barna finne ut det? Tror du mennesker som oppsøker sånt på nettet forteller om det? Og bare sånn for å understreke siden ting har en tendens til å ville bli misforstått her : jeg syns det er helt forferdelig at barn blir misbrukt på den måten. Så er det sagt. Du undervurderer unge mennesker. Om du synes at det er forferdelig at barn blir misbrukt på mørkesiden av internet, er det snodig skue å observere innleggene dine. Pedofile henger der barn er! Endret 1. februar 2023 av Misselue 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #3112 Del Skrevet 1. februar 2023 Misselue skrev (7 minutter siden): Du undervurderer unge mennesker. Om du synes at det er forferdelig at barn blir misbrukt på mørkesiden av internet, er det snodig skue å observere innleggene dine. Pedofile henger der barn er! Det jeg har skrevet er at hensynet til barna må komme først mtp hvordan eksponeringen kan komme til å få negative konsekvenser på flere områder. Det må være hovedfokuset da det kan ha uheldige konsekvenser for både å bli utsatt for oppmerksomhet av det negative slaget eller mobbing. Det handler også om deres grenser og selvbilde. Selv om jeg mener dette må være hovedfokus, så betyr ikke det at det ikke går an å tenke på flere ting som at vi ikke vil at de skal kunne bli brukt i filmer og bilder på det mørke nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 1. februar 2023 #3113 Del Skrevet 1. februar 2023 Jeg har sendt mail til Helene Sandvig og foreslått at hun jobber med et nytt "Helene sjekker ut" program: "Helene sjekker ut influenserbarna. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdsson Skrevet 1. februar 2023 #3114 Del Skrevet 1. februar 2023 9 minutter siden, Havnefogden said: Jeg har sendt mail til Helene Sandvig og foreslått at hun jobber med et nytt "Helene sjekker ut" program: "Helene sjekker ut influenserbarna. Dårlig idè. Hvorfor gi barna og ikke minst moren mer oppmerksomhet.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LullaSkrulla Skrevet 2. februar 2023 #3115 Del Skrevet 2. februar 2023 J.. skrev (8 timer siden): Konsekvensen av å feks finne ut at bilder mor har delt av de som barn er delt videre på feks ymse pedoforum senere,som en direkte konsekvens av mors skamløse deling. Og for å sette det litt på spissen for å få frem poenget - i lydboken jeg postet bilde av tidligere i tråden som en del av DR saken,oppdaget de 3 søsken hvor far dopet ned barna å inviterte fremmede menn til å komme over for å misbruke barna mens de sov,og han filmet/postet det på nett etterpå. Barna visste ikke selv de var misbrukt,da de var fullstendig neddopet på sovemedisin mens det foregikk. Men som du sier,barna visste jo egentlig ikke at det hadde skjedd engang,så da er det vel kanskje ikke så farlig? Dette vet jeg flere i dag voksne har opplevd som barn. Minnene kommer tilbake, for kroppen husker. Det blir så ødeleggende på så mange plan for et menneske, det griper inn i alt. Så sannheten kommer som oftes for en dag, til slutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 2. februar 2023 #3116 Del Skrevet 2. februar 2023 Havnefogden skrev (8 timer siden): Jeg har sendt mail til Helene Sandvig og foreslått at hun jobber med et nytt "Helene sjekker ut" program: "Helene sjekker ut influenserbarna. Om 10-15 år skal du se det kommer masse. Men litt tidlig ennå. Mange vil nok få egne influencer-karrierer. Men jeg tror den boblen vil sprekke til slutt. Store deler av GenZ drømmer om en karriere på Tik-tok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 2. februar 2023 #3117 Del Skrevet 2. februar 2023 Havnefogden skrev (8 timer siden): Jeg har sendt mail til Helene Sandvig og foreslått at hun jobber med et nytt "Helene sjekker ut" program: "Helene sjekker ut influenserbarna. Stacey Dooley laget en episode om dette i serien «Stacey Dooley sleeps over». Denne familien har i ettertid angret på hvertfall noe av delingen og begrunner det med at nettopp pedofile kan bruke innholdet. Bare sånn tilleggsinfo-Stacey fikk selv et barn i januar- finnes ikke et eneste bilde av det på Instagram. 👏🏼 https://www.dailymail.co.uk/femail/article-7451989/Stacey-Dooley-meets-YouTubers-share-moment-young-familys-life.html 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netlix Skrevet 2. februar 2023 #3118 Del Skrevet 2. februar 2023 Men kjære vene! Slutt å svare kverulantene som bare sporer av, ikke vil fortså, eller forsvarer influenserne! På forhånd takk. 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 2. februar 2023 #3119 Del Skrevet 2. februar 2023 servitrise&suppe skrev (17 timer siden): Jeg syns ikke at du "overdriver'. Jeg syns det du skriver er alvorlig krenkende og er å gå altfor langt i så henseende når det gjelder "kritikk"! Mener du at det ikke er et overgrep å distribuere bilder av barn på the Dark web? At det man ikke vet har man ikke vondt av? En som ble utsatt for omfattende overgrep i barndommen fortalte at vissheten om at det var bilder ‘der ute’ som hun ikke kjente til var en større belastning enn de fysiske overgrepene. Tenk om noen hun kjenner får se dem? Dette trodde jeg de fleste voksne mennesker skjønte uten å få det forklart. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servitrise&suppe Skrevet 2. februar 2023 #3120 Del Skrevet 2. februar 2023 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Mener du at det ikke er et overgrep å distribuere bilder av barn på the Dark web? At det man ikke vet har man ikke vondt av? En som ble utsatt for omfattende overgrep i barndommen fortalte at vissheten om at det var bilder ‘der ute’ som hun ikke kjente til var en større belastning enn de fysiske overgrepene. Tenk om noen hun kjenner får se dem? Dette trodde jeg de fleste voksne mennesker skjønte uten å få det forklart. Jeg har ikke noe lyst til å diskutere med deg. Du vil kun gå til angrep og ikke diskutere sak og jeg misliker den aggresive tonen din generelt og også mot meg, som i hersketeknikken du tilføyer på slutten her. Jeg har også forklart dette flere ganger, så kverulering er heller ikke noe jeg ser som særlig nyttig på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå