Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Felis skrev (16 timer siden):

Jeg frykter vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

De virkelig skumle menneskene der ute, i følge Iselin, er eks-fotballspillere med et kritisk syn på influencere og ca 500 000 følgere. 

Det er virkelig et alvorlig utsagn av henne! Jeg blir helt sjokkert! 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LullaSkrulla skrev (2 timer siden):

Det er virkelig et alvorlig utsagn av henne! Jeg blir helt sjokkert! 

"Jeg frykter vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

De virkelig skumle menneskene der ute, i følge Iselin, er eks-fotballspillere med et kritisk syn på influencere og ca 500 000 følgere. "

Her snakker bedriften I.Guttormsen AS på vegne av barna. Veldig problematisk. Første råd i boken er at man ikke skal legge føringer på barns følelsesliv. De kan ikke vite hvordan dette vil påvirke barna, verken nå eller senere.
At hun nekter dem Tik-tok har ingen betydning, de tar del i netthverdagen, og vet godt hvordan alt fungerer. Bedriften kjørte nettopp en live seanse der barnet fikk styre kommentarfeltet, det filmes på deres soverom, de filmes når de gråter, når de har samtaler med sin mot om seksualitet, og det legges ut historier om at datteren tok med en anatomisk modell av klitoris på skolen. Det skaper masse klikk, noe som er hovedpoenget for bedriften, som støttes av sitt management Eccentric People AS. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (12 timer siden):

Sitter du og ser på videoer av menn som kommenterer barn på den måten, og anbefaler andre å gjøre det? 

Altså.... GJØR du deg så dum, eller......??

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (18 timer siden):

Jeg frykter vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

De virkelig skumle menneskene der ute, i følge Iselin, er eks-fotballspillere med et kritisk syn på influencere og ca 500 000 følgere. 

I. Guttormsen AS er fryktløs. På vegne av barna som eksponeres. For penger. Tygg litt på den.

Pedofile kan oppsøke disse barna, utenfor nettet. De vet hvor de bor, hvor de går på skole, rutinene deres, hva de liker å spise, når de har gebursdag, sårbarhetene. De vet om samlivsbruddet, den nye kjæresten til mor,  hvem far er, ja det meste, til og med at moren liker å onanere i dusjen vet de om. Alt dette kan benyttes. Og trigge dem ytterligere. De er ofte veldig manipulerende. Veien fra å onanere på nett til å oppsøke dem irl er kort. Og de kan følge med lenge, i år før de slår til.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man lever av å være synlig på internett burde man være godt kjent med risikoer som deepfake, dark web, osv, og ta sine forholdsregler - i det minste for sine mindreårige barn. Jeg fatter ikke hva disse influenserne som eksponerer barna sine villt tenker på. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (7 minutter siden):

Når man lever av å være synlig på internett burde man være godt kjent med risikoer som deepfake, dark web, osv, og ta sine forholdsregler - i det minste for sine mindreårige barn. Jeg fatter ikke hva disse influenserne som eksponerer barna sine villt tenker på. 

Penger. Og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (1 time siden):

I. Guttormsen AS er fryktløs. På vegne av barna som eksponeres. For penger. Tygg litt på den.

Pedofile kan oppsøke disse barna, utenfor nettet. De vet hvor de bor, hvor de går på skole, rutinene deres, hva de liker å spise, når de har gebursdag, sårbarhetene. De vet om samlivsbruddet, den nye kjæresten til mor,  hvem far er, ja det meste, til og med at moren liker å onanere i dusjen vet de om. Alt dette kan benyttes. Og trigge dem ytterligere. De er ofte veldig manipulerende. Veien fra å onanere på nett til å oppsøke dem irl er kort. Og de kan følge med lenge, i år før de slår til.

Dette er min bekymring også. Disse barna er lette å oppsøke, det alene er skremmende. At det ikke er naturlig å skjerme barna sine fra slike farer synes jeg er uforståelig (enten det gjelder IG eller naboen med 200 følgere). 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint finne ut det om mine barn også. Søk opp navnet mitt og man får opp adressa mi og hvem som bor i huset. Tada så finner du alt du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Man kan fint finne ut det om mine barn også. Søk opp navnet mitt og man får opp adressa mi og hvem som bor i huset. Tada så finner du alt du vil. 

Syns du slik info er lurt å dele,sånn til alle som kanskje ikke visste det?

Selv har jeg skjermet den type info om meg selv og man finner ingenting om man googler meg,feks.

Nettvett,kalles det.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

Syns du slik info er lurt å dele,sånn til alle som kanskje ikke visste det?

Selv har jeg skjermet den type info om meg selv og man finner ingenting om man googler meg,feks.

Nettvett,kalles det.

Jeg har ikke lagt ut noe om meg , men har ikke blokkert navnet mitt eller telefonnummeret mitt. Alle vet det om du ikke heter Hjørdis og er 95 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (14 minutter siden):

Men man finner jo ikke ut hvordan de ser ut, hvordan rommene deres ser ut, hva de driver med på fritiden osv da. Det er en vesentlig forskjell. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke lagt ut noe om meg , men har ikke blokkert navnet mitt eller telefonnummeret mitt. Alle vet det om du ikke heter Hjørdis og er 95 år. 

Jeg snakker ikke om deg.

Jeg snakker om å fortelle andre hvordan de kan finne ut ting,på en måte de kanskje ikke hadde tenkt på,hadde ikke du servert den her slik.

Det er ganske dumt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (1 minutt siden):

Men man finner jo ikke ut hvordan de ser ut, hvordan rommene deres ser ut, hva de driver med på fritiden osv da. Det er en vesentlig forskjell. 

Det har du rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (1 minutt siden):

Jeg snakker ikke om deg.

Jeg snakker om å fortelle andre hvordan de kan finne ut ting,på en måte de kanskje ikke hadde tenkt på,hadde ikke du servert den her slik.

Det er ganske dumt.

Det skjønte jeg og med mindre du heter Hjørdis og er 95 år så vet du allerede hvordan man googler noens navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

Jeg har skjermet meg for slik informasjon. I tillegg vet man hvor de fleste influencerbarna går i barnehage/ på skole, det vet du ikke om vanlige barn (alle går ikke nærmest hjemmet). Du vet mange småting som sammen kan avsløre mye om et menneske og hvor de tilbringer mye av sin tid. Spesielt vet man hvor barna ofte oppholder seg uten sine foreldre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (8 minutter siden):

Jeg har skjermet meg for slik informasjon. I tillegg vet man hvor de fleste influencerbarna går i barnehage/ på skole, det vet du ikke om vanlige barn (alle går ikke nærmest hjemmet). Du vet mange småting som sammen kan avsløre mye om et menneske og hvor de tilbringer mye av sin tid. Spesielt vet man hvor barna ofte oppholder seg uten sine foreldre. 

Men om man vil så hadde man funnet det ut om hvem som helst sitt barn. Med mindre man har blokkert seg fra 1881, gulesider og så videre. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (30 minutter siden):

Det kan du endre. 
Men I. Guttormsen AS er ikke en hvermansen. Det er en bedrift, som driver med seksuell rådgivning, på en ekstremt utleverende måte. Det trekker til seg ustabile mennesker. Det snakkes åpent om onani i dusjen,  og det kringkastes seksuelle samtaler med barn, som bor i huset, altså fra deres eget hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Men om man vil så hadde man funnet det ut om hvem som helst sitt barn. Med mindre man har blokkert seg fra 1881, gulesider og så videre. 

Man finner ikke ut hvilke barn som går i hvilke barnehager utifra adressen til foreldrene. De fleste har vel uansett blokkert seg fra disse sidene. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon - Vixen har alltid blitt sett ned på og omtalt som både kunstig og staget for at influenserbransjen skal få hylle seg selv.

Kan for så vidt forstå at det går til hodet på mennesker som IG som craver oppmerksomhet 24/7, men syns det var skuffende at Vixen på en måte ble legitimert/litt mer stuerent da både Wasim Zahid og Kave Rashidi - begge leger - aksepterte prisene fra Vixen.

Har alltid hatt sansen for Kave - spesielt pga podcasten God Bedring som gikk på NRK, og han var i det minste hjemme, men ser at han har listet prisen i bioen på insta.

Når såpass seriøse (de vil i hvert fall fremstå som det) lar seg blande inn i samme sausen som IG og co, så lager det et bilde av at Vixen er mer betydningsfullt enn det er. De er indirekte med på å legitimere den råtne bransjen som blant annet deler uhemmet av egne barn.

Dårlig dømmekraft av begge.

• Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (10 minutter siden):

En liten digresjon - Vixen har alltid blitt sett ned på og omtalt som både kunstig og staget for at influenserbransjen skal få hylle seg selv.

Kan for så vidt forstå at det går til hodet på mennesker som IG som craver oppmerksomhet 24/7, men syns det var skuffende at Vixen på en måte ble legitimert/litt mer stuerent da både Wasim Zahid og Kave Rashidi - begge leger - aksepterte prisene fra Vixen.

Har alltid hatt sansen for Kave - spesielt pga podcasten God Bedring som gikk på NRK, og han var i det minste hjemme, men ser at han har listet prisen i bioen på insta.

Når såpass seriøse (de vil i hvert fall fremstå som det) lar seg blande inn i samme sausen som IG og co, så lager det et bilde av at Vixen er mer betydningsfullt enn det er. De er indirekte med på å legitimere den råtne bransjen som blant annet deler uhemmet av egne barn.

Dårlig dømmekraft av begge.

Helt enig! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...