Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Henikka skrev (34 minutter siden):

Årets mor kommer neppe til å like siste stikk fra Henrik Troy:

Screenshot_20230124_223141.thumb.jpg.20c16883e49eb0266b2486e3ea52cd1a.jpg

Hun eier hverken dannelse eller oppdragelse. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Henikka skrev (37 minutter siden):

Årets mor kommer neppe til å like siste stikk fra Henrik Troy:

Screenshot_20230124_223141.thumb.jpg.20c16883e49eb0266b2486e3ea52cd1a.jpg

Den var faktisk utrolig morsom 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg oppfatter det støtter Podimo IG sitt syn i saken om eksponering av barn. Det synes jeg er skikkelig trist! Oppfordrer dere som ikke ønsker eksponering av barn på den måten som IG driver med til å fortelle Podimo dette. 

Jeg fikk ikke lagt til bilde, men se IG sin story med bilde av hilsen fra Podimo.no. 

Endret av Tidstrøyte
Lagt til tekst.
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (6 minutter siden):

Den var faktisk utrolig morsom 😂

Ja, veldig 😂

Iselean Mean Killing Machine 😂

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tidstrøyte said:

Slik jeg oppfatter det støtter Podimo IG sitt syn i saken om eksponering av barn. Det synes jeg er skikkelig trist! Oppfordrer dere som ikke ønsker eksponering av barn på den måten som IG driver med til å fortelle Podimo dette. 

Jeg fikk ikke lagt til bilde, men se IG sin story med bilde av hilsen fra Podimo.no. 

Kunne du skrevet hva podimo sier, sånn for alle oss tusen som er blokkerte av Iselin? Jeg har abonnement hos podimo, men det vil ikke bli fornyet om du har rett i at de faktisk støtter dette her...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (3 minutter siden):

Kunne du skrevet hva podimo sier, sånn for alle oss tusen som er blokkerte av Iselin? Jeg har abonnement hos podimo, men det vil ikke bli fornyet om du har rett i at de faktisk støtter dette her...

De støtter henne tydeligvis🙈

Screenshot_20230124-232442_Instagram.thumb.jpg.19c98929adabab8a9d5d5adace74c69e.jpg

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henikka skrev (3 minutter siden):

Screenshot_20230124-232442_Instagram.thumb.jpg.19c98929adabab8a9d5d5adace74c69e.jpg

Fineste gjengen? Vel.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Henikka said:

Jesus, hva er det med influencere og det å motta blomster og diverse gaver med personlige støtteord fra ulike samarbeidspartnere (🥺❤🥹)?

CBE driver jo også å lager "content" av at hun blir så rørt av å bli tilsendt diverse sånn fra de som legger negler eller gjør hudpleie eller whatnot på henne. Mon om det hadde skjedd hvis det ikke var økonomiske bindinger på plass? Og hva tror influencerene egentlig at de beviser med å dele det, at de er så fantastisk snille, gode mennesker fordi noen som tjener penger via dem liker å tjene penger? Who would have guessed?

Selvfølgelig støtter podcastplattformen henne, når hun lager drama om noe som engasjerer mange og så lager podcastepisode om dramaet så får de flere lyttere og dermed mer penger i kassen. Tvilsomt at Podimo har internmøter om de etiske problemstillingene vedrørende siste tidens eskapader, de bryr seg nok nada så lenge hun sørger for mange lyttere.

Endret av lenebu
  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Henikka said:

Wow. Takk for at du la ut bilde. Da blir det ikke mer podimo her i huset. 

For all del, fint at en arbeidsgiver tar vare på sin ansatte. Men her burde de kanskje byttet ut blomster med tvangstrøye 😶

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (21 minutter siden):

Selvfølgelig støtter podcastplattformen henne, når hun lager drama om noe som engasjerer mange og så lager podcastepisode om dramaet så får de flere lyttere og dermed mer penger i kassen.

Kjenner på takknemlighetsfølelsen over å ikke ha interesse av å betale 169,-/mnd. for Podimo. De pengene kan jeg heller donere til Unicef.

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (1 time siden):

Og hjertesjokolade med «verdens beste mamma» på som datteren kjøpte for egne penger når hun kunne kjøpe hva hun ville for pengene.

Det lille innblikket jeg har fått i deler av influenserverden i min relativt korte tid på dette underforumet, er jeg usikker på hvor konstruktivt er for eget vedkommende. Det har bekreftet alle mine fordommer og kun resultert i fantasier om å skrive bok om unyttige idioter. For det er ikke annet å si enn at konklusjonen er det. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanne357 skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det også er et poeng viktig å ikke glemme at deling av barns hverdagsliv, sjokoladekjøp, tegninger og at de elsker mors nye kjæreste også er kritikkverdig i seg selv. All deling av informasjon kan være brudd på deres rett til privatliv eller mulighet til å lage seg sin egen digitale identitet uansett om det kan og blir misbrukt av pedofile eller ikke. Det er viktig fordi det er ikke når materialet eventuelt brukes igjen, av Mads Hansen eller darkweb, overtrampet begynner, men når det opprettes og deles. 

At barneeksponering i tillegg blandes med samtaler om kjønnsdeler, ispedd reklame, på en konto preget av poster om sex med lettkleddbilder av mor, gjør det selvfølgelig  mye mer ekstremt. 

Ja, dette er veldig viktig. 

Barn skal få starte sitt digitale liv med blankt googlesøk. Barn av influencere fratas for alltid retten til å være anonyme  (tenk om de f.eks IKKE vil være på nett selv når de blir ungdom/voksne. Eller tenk om de ikke ønsker at noen skal vite hva og hvem de kommer fra) 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hanne357 skrev (59 minutter siden):

Jeg synes det også er et poeng viktig å ikke glemme at deling av barns hverdagsliv, sjokoladekjøp, tegninger og at de elsker mors nye kjæreste også er kritikkverdig i seg selv. All deling av informasjon kan være brudd på deres rett til privatliv eller mulighet til å lage seg sin egen digitale identitet uansett om det kan og blir misbrukt av pedofile eller ikke. Det er viktig fordi det er ikke når materialet eventuelt brukes igjen, av Mads Hansen eller darkweb, overtrampet begynner, men når det opprettes og deles. 

At barneeksponering i tillegg blandes med samtaler om kjønnsdeler, ispedd reklame, på en konto preget av poster om sex med lettkleddbilder av mor, gjør det selvfølgelig  mye mer ekstremt. 

Livet til barna regisseres også av mor. I stor grad. Hva gjør dette med selvfølelse og  identitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MH har begått overgrep mot barna ved å dele videoen hun selv la ut. Ja. Du har helt rett. Det ER et overgrep å dele så MYE informasjon om barna hele tiden. Hvis MH har delt videoen, hvor mange tror du har delt/lastet ned, som faktisk ER overgripere???? Jeg skjønner ikke hva hun driver med. Slutt å grav deg ned og se hva Kripos, politiet, unicef osv sier. Har de feil??? #målløs

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karianne30 skrev (2 minutter siden):

MH har begått overgrep mot barna ved å dele videoen hun selv la ut. Ja. Du har helt rett. Det ER et overgrep å dele så MYE informasjon om barna hele tiden. Hvis MH har delt videoen, hvor mange tror du har delt/lastet ned, som faktisk ER overgripere???? Jeg skjønner ikke hva hun driver med. Slutt å grav deg ned og se hva Kripos, politiet, unicef osv sier. Har de feil??? #målløs

Det er så rystende å se et voksent menneske oppføre seg på denne måten. Kripos, politiet, barnekonvensjonen, Unicef, Datatilsynet har ingen rett til å komme med advarsler og rettningslinjer for å beskytte barn fra pedofile lokkemenn/kvinner på det mørkeste nettet. Hvor tett i topplokket er det mulig å være? Guttormsen med brevkurs fra Danmark vet bedre enn alle andre.  

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (11 minutter siden):

Livet til barna regisseres også av mor. I stor grad. Hva gjør dette med selvfølelse og  identitet?

De er sterke og RÅ i følge moren. Litt synd da, hvis de heller vil være sukkersøte og stikke seg bort i mengden. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...