Djerv2020 Skrevet 24. januar 2023 #2621 Skrevet 24. januar 2023 Marthos skrev (2 minutter siden): Hørte gjennom podcasten. Veldig mye fjas og utenfor tema, hun prater hele tiden parallelt med temaet uten å virke som hun skjønner helt poenget. Fra rundt 26. min sier hun noe som jeg ikke tror et sekund på, jeg har transkribert det: «Med jevne mellomrom så får jeg henvendelser fra barn som blir utsatt for seksuelle overgrep. Det er ikke noe jeg prater høyt om ute om i mine kanaler for jeg vil verne om disse barnene og jeg har taushetsplikt. Men det er min stille kamp som jeg gjør fordi barn der ute vet ikke hvordan de skal prat de har ikke et språk for å prate om kropp og seksualitet på.» det KAN ikke være sant at BARN kontakter IG og forteller dette? I såfall håper jeg for guds skyld hun ikke bare plutselig holder seg til taushetsplikt men også meldeplikt. Men vet ikke hva som er verst, om det er sant eller om hun lyver om det. Hvorfor skulle ikke det være sant? Hun har nok mange unge følgere også. 2
Gjest IreneV Skrevet 24. januar 2023 #2622 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Marthos skrev (3 timer siden): Hørte gjennom podcasten. Veldig mye fjas og utenfor tema, hun prater hele tiden parallelt med temaet uten å virke som hun skjønner helt poenget. Fra rundt 26. min sier hun noe som jeg ikke tror et sekund på, jeg har transkribert det: «Med jevne mellomrom så får jeg henvendelser fra barn som blir utsatt for seksuelle overgrep. Det er ikke noe jeg prater høyt om ute om i mine kanaler for jeg vil verne om disse barnene og jeg har taushetsplikt. Men det er min stille kamp som jeg gjør fordi barn der ute vet ikke hvordan de skal prat de har ikke et språk for å prate om kropp og seksualitet på.» det KAN ikke være sant at BARN kontakter IG og forteller dette? I såfall håper jeg for guds skyld hun ikke bare plutselig holder seg til taushetsplikt men også meldeplikt. Men vet ikke hva som er verst, om det er sant eller om hun lyver om det. Jeg stusser mer på hvordan hun trekker en parallell til at barna trenger et språk for å prate om kropp og seksualitet .. Det er noe som skurrer. For det er ikke det seksuelle overgrep handler om. Der kan man ha språk, men de snakker ikke alltid med ord, de kan vise andre tydelige tegn. Jeg vil også vise til at IG absolutt ikke har faglig kompetanse, selv om hun markedsfører seg som en faglig ekspert. Veldig problematisk, spesielt i slike sensitive saker. Og hva har dette med eksponering av egne barn i sosiale medier å gjøre? Viser de vei? Endret 24. januar 2023 av IreneV
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 24. januar 2023 #2623 Skrevet 24. januar 2023 Marthos skrev (14 minutter siden): Hørte gjennom podcasten. Veldig mye fjas og utenfor tema, hun prater hele tiden parallelt med temaet uten å virke som hun skjønner helt poenget. Fra rundt 26. min sier hun noe som jeg ikke tror et sekund på, jeg har transkribert det: «Med jevne mellomrom så får jeg henvendelser fra barn som blir utsatt for seksuelle overgrep. Det er ikke noe jeg prater høyt om ute om i mine kanaler for jeg vil verne om disse barnene og jeg har taushetsplikt. Men det er min stille kamp som jeg gjør fordi barn der ute vet ikke hvordan de skal prat de har ikke et språk for å prate om kropp og seksualitet på.» det KAN ikke være sant at BARN kontakter IG og forteller dette? I såfall håper jeg for guds skyld hun ikke bare plutselig holder seg til taushetsplikt men også meldeplikt. Men vet ikke hva som er verst, om det er sant eller om hun lyver om det. Jeg er for så vidt enig. Men barn er strengt tatt personer under 18 år. Så jeg håper at hun da snakker om ungdommer og i så fall burde hun presisert det.
Marthos Skrevet 24. januar 2023 #2624 Skrevet 24. januar 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Jeg stusser mer på hvordan hun trekker en parallell til at barna trenger et språk for å prate om kropp og seksualitet på... Det er noe som skurrer. For det er ikke det seksuelle overgrep handler om. Der kan man ha språk, men de snakker ikke med ord, de viser andre tydelige tegn. Jeg vil også vise til at IG absolutt ikke har faglig kompetanse, selv om hun markedsfører seg som en faglig ekspert. Veldig problematisk, spesielt i slike sensitive saker. Og hva har dette med eksponering av egne barn i sosiale medier å gjøre? Viser de vei? Ja, det er det jeg mener med «det kan ikke være sant». Som i at jeg blir oppriktig bekymret for at det ER sant (en del av meg tror også at hun kanskje bare slengte det ut men at det ikke er sånn). Hun aner ikke hva hun snakker om, for oss som jobber med dette hver eneste dag lyser det gjennom at hun bare sier mange ord som høres riktige ut, men det gir ikke mening og hun har ikke kompetanse på området. Du har et stort ansvar den dagen et barn forteller deg at det blir utsatt for seksuelle overgrep. 15 3
Hanne357 Skrevet 24. januar 2023 #2625 Skrevet 24. januar 2023 Citha skrev (3 timer siden): Hvordan tolker du det da? Jeg forsto det sånn at hun legger ut noe halvveis kryptisk om at man skal være forsiktig med hva man kommenterer/sier til mennesker på nett fordi de muligens er suicidale. Hun har selv fått massiv (berettiget) kritikk de siste dagene, og legger så ut dette. Er det da veldig merkelig at man tolker det som jeg gjør? Hun mente jo nettopp at Mads Hansen har begått voldtekt da han delte videoen av ungene, så at hun nå "truer" med selvmord passer jo rett inn i hennes "modus operandi" eller hva jeg skal kalle det. Hun sa aldri at MH har begått voldtekt, men at hun skulle få skylden for noe han gjorde, det var samme type victim blaming som når voldtektsofre ble spurt om hva de hadde på seg. Hun mener altså at sin egen deling av barna er uskyldig og at når noen holder henne ansvarlig så klandrer de henne for hans urett. Hun sidestilte altså ikke hans deling med voldtekt, men at hun skal ansvarliggjøres med victim blaming. Som er sjukt nok i seg selv. 5
Gjest IreneV Skrevet 24. januar 2023 #2626 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Marthos skrev (12 minutter siden): Ja, det er det jeg mener med «det kan ikke være sant». Som i at jeg blir oppriktig bekymret for at det ER sant (en del av meg tror også at hun kanskje bare slengte det ut men at det ikke er sånn). Hun aner ikke hva hun snakker om, for oss som jobber med dette hver eneste dag lyser det gjennom at hun bare sier mange ord som høres riktige ut, men det gir ikke mening og hun har ikke kompetanse på området. Du har et stort ansvar den dagen et barn forteller deg at det blir utsatt for seksuelle overgrep. Jeg skjønner ikke hvor hun vil med å snakke om dette nå, parallelt med å forsvare eksponering av barns privatliv i SoMe. Mulig hun mener det er viktig å vise barna i en reklame for sexhjelpemidler fordi det er viktig å snakke med barn om gledene ved sex? Jeg skjønner ikke. Det som er viktig når det gjelder overgrep er grensesetting, og å hjelpe barn til å forstå hvor grensene går, også med folk de stoler på, og hvem de skal si fra til. Og det skal ikke skje på en sexfluencer kanal, der IG snakker om å onanere i dusjen, filmer fra barnas soverom og viser fram sexhjelpemidler med dem som rekvisitter, i en salig blanding... Ikke en trygg plattform for barn! Endret 24. januar 2023 av IreneV
Citha Skrevet 24. januar 2023 #2627 Skrevet 24. januar 2023 (endret) 3 minutter siden, Hanne357 said: Hun sa aldri at MH har begått voldtekt, men at hun skulle få skylden for noe han gjorde, det var samme type victim blaming som når voldtektsofre ble spurt om hva de hadde på seg. Hun mener altså at sin egen deling av barna er uskyldig og at når noen holder henne ansvarlig så klandrer de henne for hans urett. Hun sidestilte altså ikke hans deling med voldtekt, men at hun skal ansvarliggjøres med victim blaming. Som er sjukt nok i seg selv. Aha, takk for oppklaring. Jeg har som sagt ikke mulighet til å se hva hun legger ut, har bare lest i tråden her. Men hun har sakt at det Mads har gjort er et overgrep, da. Så jeg blandet de to episodene. https://www.dt.no/influensere-i-heftig-krangel-et-overgrep-mot-mine-barn/s/5-57-2061335 Endret 24. januar 2023 av Citha
Gjest IreneV Skrevet 24. januar 2023 #2628 Skrevet 24. januar 2023 Hanne357 skrev (4 minutter siden): Hun sa aldri at MH har begått voldtekt, men at hun skulle få skylden for noe han gjorde, det var samme type victim blaming som når voldtektsofre ble spurt om hva de hadde på seg. Hun mener altså at sin egen deling av barna er uskyldig og at når noen holder henne ansvarlig så klandrer de henne for hans urett. Hun sidestilte altså ikke hans deling med voldtekt, men at hun skal ansvarliggjøres med victim blaming. Som er sjukt nok i seg selv. Igjen, en uforståelig sammenligning. Jeg skjønner godt at voldtektsofre reagerer på dette. Det kan ikke sammenlignes, på noen måte.
Hanne357 Skrevet 24. januar 2023 #2629 Skrevet 24. januar 2023 IreneV skrev (3 minutter siden): Igjen, en uforståelig sammenligning. Jeg skjønner godt at voldtektsofre reagerer på dette. Det kan ikke sammenlignes, på noen måte. Enig, det som ble sagt er ille nok i seg selv. Men det beviser igjen at hun ikke forstår sitt eget overtramp mot barna i utganspunktet, spesielt siden konklusjonen var å fortsette som før. 5 2
cerruti Skrevet 24. januar 2023 #2630 Skrevet 24. januar 2023 Djerv2020 skrev (På 23.1.2023 den 13.48): Det er brow lift med botox. Ser helt vilt ut. Ja, det burde korrigeres. Veldig unaturlig. 3
Gjest Kattedama Skrevet 24. januar 2023 #2631 Skrevet 24. januar 2023 (endret) IreneV skrev (54 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor hun vil med å snakke om dette nå, parallelt med å forsvare eksponering av barns privatliv i SoMe. Mulig hun mener det er viktig å vise barna i en reklame for sexhjelpemidler fordi det er viktig å snakke med barn om gledene ved sex? Jeg skjønner ikke. Det som er viktig når det gjelder overgrep er grensesetting, og å hjelpe barn til å forstå hvor grensene går, også med folk de stoler på, og hvem de skal si fra til. Og det skal ikke skje på en sexfluencer kanal, der IG snakker om å onanere i dusjen, filmer fra barnas soverom og viser fram sexhjelpemidler med dem som rekvisitter, i en salig blanding... Ikke en trygg plattform for barn! Det var vel såpe den reklamen handlet om? Så vidt jeg vet har det ikke vært reklame for noe annet. Endret 24. januar 2023 av Lill :)
Sharpa VinterBerg Skrevet 24. januar 2023 #2632 Skrevet 24. januar 2023 IreneV skrev (2 timer siden): Uforståelig. Helt uforståelig. Og etter alt hun nå pøser ut om hva hun må tåle som influenser. Hvorfor i alle dager utsetter hun barna for dette? Eller seg selv? Hun kan helt fint finne seg en annen jobb. Men influensere blir avhengige av oppmerksomheten. De jakter bekreftelse med dopamin som både motivasjon og belønning Ikke mye evne til refleksjon der. 4
Gjest IreneV Skrevet 24. januar 2023 #2633 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Lill skrev (11 minutter siden): Det var vel såpe den reklamen handlet om? Så vidt jeg vet har det ikke vært reklame for noe annet. Ok, da blandet jeg kanskje med en episode der datteren hadde vist fram en anatomisk modell av klitoris. Sikkert mer å ta av. Uansett ikke en trygg plattform for verken barn eller voksne som søker hjelp, da hun ikke har faglig kompetanse. Endret 24. januar 2023 av IreneV
Tessa12 Skrevet 24. januar 2023 #2634 Skrevet 24. januar 2023 IreneV skrev (4 minutter siden): Ok, da blandet jeg kanskje med en episode der datteren hadde vist fram en anatomisk modell av klitoris. Sikkert mer å ta av. Uansett ikke en trygg plattform for verken barn eller voksne som søker hjelp, da hun ikke har faglig kompetanse. Den modellen hadde datteren med på skolen. 3
Djerv2020 Skrevet 24. januar 2023 #2635 Skrevet 24. januar 2023 cerruti skrev (29 minutter siden): Ja, det burde korrigeres. Veldig unaturlig. Tviler på at det skjer, det er jo slik det skal være nå om dagen. Konstant overrasket uttrykk. Kylie jenner og bella hadid har det tilsynelatende også (og mange andre kjendiser) - om enn litt penere utført enn hos IG. 1
Gjest IreneV Skrevet 24. januar 2023 #2636 Skrevet 24. januar 2023 Tessa12 skrev (4 minutter siden): Den modellen hadde datteren med på skolen. Ja, hun hadde visstnok tatt den med helt selv, men så ble det offentliggjort da. Vanskelig å vite om det er i regi av mor eller ei. Uansett skal det ikke offentliggjøres. Synes jeg. Prat om intimvask, og sex og grenser er viktig å ta med egne barn. Men ikke å kringkaste det som influencer.
Djerv2020 Skrevet 24. januar 2023 #2637 Skrevet 24. januar 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Ja, hun hadde visstnok tatt den med helt selv, men så ble det offentliggjort da. Vanskelig å vite om det er i regi av mor eller ei. Uansett skal det ikke offentliggjøres. Synes jeg. Prat om intimvask, og sex og grenser er viktig å ta med egne barn. Men ikke å kringkaste det som influencer. Vedder høyrearmen min på at det var i regi av mor sjøl 10 3
Felis Skrevet 24. januar 2023 #2638 Skrevet 24. januar 2023 (endret) IreneV skrev (3 minutter siden): Ja, hun hadde visstnok tatt den med helt selv, men så ble det offentliggjort da. Vanskelig å vite om det er i regi av mor eller ei. Uansett skal det ikke offentliggjøres. Synes jeg. Prat om intimvask, og sex og grenser er viktig å ta med egne barn. Men ikke å kringkaste det som influencer. Små barn trenger ikke såpe til underlivet (og det er mange eksperter som mener det er direkte skadelig for voksne også). Så samtalen var totalt unødvendig for alle andre enn annonsørene (som tydeligvis heller ikke satt pris på den) Er det bare jeg som reagerer på at en (selvutnevnt) sexolog ikke vet slike ting? Endret 24. januar 2023 av Felis 35 5
Gjest IreneV Skrevet 24. januar 2023 #2639 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Her fant jeg en artikkel som kan fortelle om hvorfor du skal droppe såpe, også såkalt intiimsåpe. Dusj eller klut og vann er best. Og det er fagutdannet professor og gynekolog ved Universitetet i Oslo, og spesialist i Sexologisk rådgiving som uttaler seg: https://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/intimsapene-er-ikke-sa-milde-som-du-tror-2572764 Endret 24. januar 2023 av IreneV
Djerv2020 Skrevet 24. januar 2023 #2640 Skrevet 24. januar 2023 Felis skrev (5 minutter siden): Små barn trenger ikke såpe til underlivet (og det er mange eksperter som mener det er direkte skadelig for voksne også). Så samtalen var totalt unødvendig for alle andre enn annonsørene (som tydeligvis heller ikke satt pris på den) Er det bare jeg som reagerer på at en (selvutnevnt) sexolog ikke vet slike ting? Hun vet det nok, men money talks! 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå