Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at denne atferden som fremvises (forøvrig i tråd med tidligere atferd) er sterkt bekymringsfull og ekstremt kynisk. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malum skrev (12 minutter siden):

I dag poster hun om mobbing på instastory. Det handler om barn som blir mobbet, og ikke tør å gå på skolen. Dette knytter hun opp mot hvordan voksne opptrer på nett, hva de lirer av seg i kommentarfelt og på dm, osv. Hun poster også en annen person sin TikTok-video (oi, har hun samtykke, tro?? ;)), med en tekst som sier noe om at man skal være forsiktig med hvordan man opptrer på nett, for tenk om den du lirer av deg drit til var en som akkurat ikke tålte mer. I videoen ser vi en mann som har fått slengt til seg at han bør gå og henge seg, og sier at det har han faktisk prøvd, og viser fram hvor tauet ble hengt.

Jeg er fullstendig enig i at man skal oppføre seg på nett, men som offentlig person må man tåle at det man poster skaper reaksjoner som mottaker har lyst til å uttrykke. Klart at argumentasjon må være saklig og ikke ufin, og at hets på dm er uakseptabelt, men hva er det egentlig hun forsøker på her? Å devaluere debatten og kritikken ved å gi inntrykk av at den kun består av hat, mobbing og hets? Man kan fort få det inntrykket, i hvert fall. Hun uttaler rett før på story at hun tenker å fortsette akkurat som før, og inntrykket jeg sitter igjen med er at hun bruker mobbesaken og saken om selvmordsforsøk til å stilne kritikken.

Jeg har også fryktelig lite til overs for sammenblandingen av søte barnetegninger og hvordan hun gleder seg til runking i dusjen. Hun fremstår fullstendig sprø, og helt uten tanke for hvordan hun opptrer på en åpen Instagramkonto kan komme til å gå ut over barna hennes. Det er virkelig et paradoks at hun deler hva mobbing kan drive et menneske til, samtidig som hun insisterer på å utsette barna sine for risikoen ved å opptre som hun gjør. At hun overhodet ikke ser sitt ansvar for å være den som beskytter barna, framfor å nærmest servere dem på sølvfat til mobbere og pedofile og jeg vet ikke hva. Det aller viktigste i livet er visst å være gærne, grenseoverskridende kukk og fitte-Iselin, koste hva det koste vil. Makan til egoisme skal man lete lenge etter.

IG benytter seg av velkjente hersketeknikker hele veien. Og sletter poster hun skjønner blir umulig å bortforklare. Neste blir vel at hun tar "en Trump", og benekter å ha sagt noe som det finnes opptak eller skjermdump av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (16 minutter siden):

I dag poster hun om mobbing på instastory. Det handler om barn som blir mobbet, og ikke tør å gå på skolen. Dette knytter hun opp mot hvordan voksne opptrer på nett, hva de lirer av seg i kommentarfelt og på dm, osv. Hun poster også en annen person sin TikTok-video (oi, har hun samtykke, tro?? ;)), med en tekst som sier noe om at man skal være forsiktig med hvordan man opptrer på nett, for tenk om den du lirer av deg drit til var en som akkurat ikke tålte mer. I videoen ser vi en mann som har fått slengt til seg at han bør gå og henge seg, og sier at det har han faktisk prøvd, og viser fram hvor tauet ble hengt.

Jeg er fullstendig enig i at man skal oppføre seg på nett, men som offentlig person må man tåle at det man poster skaper reaksjoner som mottaker har lyst til å uttrykke. Klart at argumentasjon må være saklig og ikke ufin, og at hets på dm er uakseptabelt, men hva er det egentlig hun forsøker på her? Å devaluere debatten og kritikken ved å gi inntrykk av at den kun består av hat, mobbing og hets? Man kan fort få det inntrykket, i hvert fall. Hun uttaler rett før på story at hun tenker å fortsette akkurat som før, og inntrykket jeg sitter igjen med er at hun bruker mobbesaken og saken om selvmordsforsøk til å stilne kritikken.

Jeg har også fryktelig lite til overs for sammenblandingen av søte barnetegninger og hvordan hun gleder seg til runking i dusjen. Hun fremstår fullstendig sprø, og helt uten tanke for hvordan hun opptrer på en åpen Instagramkonto kan komme til å gå ut over barna hennes. Det er virkelig et paradoks at hun deler hva mobbing kan drive et menneske til, samtidig som hun insisterer på å utsette barna sine for risikoen ved å opptre som hun gjør. At hun overhodet ikke ser sitt ansvar for å være den som beskytter barna, framfor å nærmest servere dem på sølvfat til mobbere og pedofile og jeg vet ikke hva. Det aller viktigste i livet er visst å være gærne, grenseoverskridende kukk og fitte-Iselin, koste hva det koste vil. Makan til egoisme skal man lete lenge etter.

Helt enig, synes også det er problematisk når influencere bruker "hat og mobbing" som de påstår at de mottar i DM som motargument til saklig kritikk. Skal altså ikke MH kunne kritisere IG eller andre med store følgertall i tilfelle noen skulle finne på å skrive usaklige og stygge ting i DM? Selvsagt skjønner jeg at de henviser til "hets og trusler" i DM som en avledningsmanøver, men det er bare så himla barnslig og unødvendig. For ikke å nevne at de så og si aldri har bildebevis av all denne hetsen som visstnok renner inn i disse sakene. Ganske utrolig at de ikke klarer å håndtere kritikk bedre og ser seg nødt til å tåkelegge alt hele tiden.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet all respekt for Iselin etter dette.

Altså - først å i det hele tatt poste den aktuelle filmen, så den rabiate reaksjonen på MHs reposting, og til slutt - da jeg trykket liker på konghalvor sin fine, konstruktive kommentar på Instagram (som Iselin forøvrig tok imot på en ok måte), blokkerte hun meg🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (19 minutter siden):

Helt enig, synes også det er problematisk når influencere bruker "hat og mobbing" som de påstår at de mottar i DM som motargument til saklig kritikk. Skal altså ikke MH kunne kritisere IG eller andre med store følgertall i tilfelle noen skulle finne på å skrive usaklige og stygge ting i DM? Selvsagt skjønner jeg at de henviser til "hets og trusler" i DM som en avledningsmanøver, men det er bare så himla barnslig og unødvendig. For ikke å nevne at de så og si aldri har bildebevis av all denne hetsen som visstnok renner inn i disse sakene. Ganske utrolig at de ikke klarer å håndtere kritikk bedre og ser seg nødt til å tåkelegge alt hele tiden.

I en ideell verden osv... Nettet bringer ut det verste i mange. De føler seg skjult, og ser ikke konsekvenser. Derfor er det ekstremt  viktig at barna skånes!
Men det er på tide for influenserne å ta inn over seg hva dette også gjør med dem selv. 
Anbefaler denne artikkelen:

https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (11 minutter siden):

Hun fremstår så vulgær!

Nå er hun altså lykkelig for at hun har fått opp dusjvegger så hun kan dusje og runke(!!!) uten at det blir vått på gulvet 😳

Og hun er redd for at barna hennes skal bli mobbet pga MH sin deling ...

Jeg har aldri likt IG.. er måten hun er på som byr meg sånn imot. Sånn som bilde/video hvor hun viser at hun står i dusjen og spyler ren underlivet etter sex. Det er liksom greit at noe kan og bør være privat. Vi må ikke vite alt

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (57 minutter siden):

Er jo akkurat dette du skriver om at disse bilder/video kan misbrukes som er ille. Å  man ser jo hvor raskt det kan gjøres når Mads Hansen gjorde dette. 

Å jeg fatter bare ikke at disse influenceredamene ikke ser dette. At de ikke ser at bildene kan havne hos folk som ikke burde ha de.. De bare klager på at det er noe feil med deg og meg som diskuterer dette.

Jeg tror dessverre mange voksne ikke tar inn over seg at pedofile finnes nærmere enn man tror. De blir noen fjerne monster som finnes et annet sted, langt unna. Ikke at det kan være tante, onkel, pappa, mamma, treneren, læreren eller den som følger deg på sosiale media. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (33 minutter siden):

Jeg har aldri likt IG.. er måten hun er på som byr meg sånn imot. Sånn som bilde/video hvor hun viser at hun står i dusjen og spyler ren underlivet etter sex. Det er liksom greit at noe kan og bør være privat. Vi må ikke vite alt

Kunne ikke vært mer enig. Men der har IG dessverre rett, hun følger utviklingen i samfunnet. Man ser det i ny arkitektur også, folk skal ha glasshus, midt i byen, og ingen egne rom, selv bad og toalett er uten vegger i nye  løsninger.
Voksne får kjøre på, men de som har barn må forstå at de må begrense seg litt synes jeg. Også når det kommer til egen person. Jeg husker en jente som ble mobbet fordi faren hennes ba henne kjøpe med "Vi Menn" til ham på butikken på veien hjem. Jeg føler vi er i litt samme landskap her. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (1 time siden):

Du beskrev akkurat det jeg tenkte da jeg så de siste storyene… Hun klarer tydeligvis ikke å ta kritikken innover seg av en eller annen grunn. Det er skremmende i seg selv at hun overhodet ikke kan/vil/ønsker å ta sine egnes barn utgangspunkt.  Når hun da beskriver et internett full av hat, hets og at man blir pushet til grensen samtidig som hun iherdig jobber for at hun skal kunne utlevere og bruke sine barn som hun vil på dette fæle nettet, så sitter man jo igjen med en stor bekymring for disse barna. Det er jo bare hun selv og hennes behov og ønsker som betyr noe her. Skremmende. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (44 minutter siden):

Hæ hahah har hun gjort det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (30 minutter siden):

Du beskrev akkurat det jeg tenkte da jeg så de siste storyene… Hun klarer tydeligvis ikke å ta kritikken innover seg av en eller annen grunn. Det er skremmende i seg selv at hun overhodet ikke kan/vil/ønsker å ta sine egnes barn utgangspunkt.  Når hun da beskriver et internett full av hat, hets og at man blir pushet til grensen samtidig som hun iherdig jobber for at hun skal kunne utlevere og bruke sine barn som hun vil på dette fæle nettet, så sitter man jo igjen med en stor bekymring for disse barna. Det er jo bare hun selv og hennes behov og ønsker som betyr noe her. Skremmende. 

Jeg tenker dette er dunning kruger i full utfoldelse.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LullaSkrulla skrev (53 minutter siden):

Jeg tror dessverre mange voksne ikke tar inn over seg at pedofile finnes nærmere enn man tror. De blir noen fjerne monster som finnes et annet sted, langt unna. Ikke at det kan være tante, onkel, pappa, mamma, treneren, læreren eller den som følger deg på sosiale media. 

Dette! Opplevde det i nær familie her for 2 år siden, et inngiftet familiemedlem ble plutselig tatt for å  blant annet ha bestilt overgrepsmateriale fra Thailand. INGEN av oss rundt ham så det komme. En helt «normal», gift familiefar. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hinter hun i dag til at hun er suicidal, og derfor ikke kan motta mer kritikk? Jeg er blokkert av ukjent årsak, så jeg får ikke lengre sett hva hun legger ut.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (22 minutter siden):

Dette! Opplevde det i nær familie her for 2 år siden, et inngiftet familiemedlem ble plutselig tatt for å  blant annet ha bestilt overgrepsmateriale fra Thailand. INGEN av oss rundt ham så det komme. En helt «normal», gift familiefar. 

De er overalt. Jeg fikk  sjokk da jeg skjønte hvor mange det finnes, da jeg så dokumentaren om Therese-saken. Mener de hentet inn 5 stykker til avhør bare  i nærmiljøet,  som var domfelte overgripere. 
Barna til IG, og IG selv, er mer utsatt enn øvrige, pga sexfokuset hun har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (4 minutter siden):

Hinter hun i dag til at hun er suicidal, og derfor ikke kan motta mer kritikk? Jeg er blokkert av ukjent årsak, så jeg får ikke lengre sett hva hun legger ut.

Tja, det blir jo opp til den som ser det å tolke. Jeg synes det er nokså spesielt å poste noe sånt akkurat nå, i kjølvannet av at hun har fått masse (velfortjent!) kritikk.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Citha skrev (9 minutter siden):

Hun velger den veien ja. Tenkte tanken, men trodde ikke hun ville synke så dypt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malum said:

Tja, det blir jo opp til den som ser det å tolke. Jeg synes det er nokså spesielt å poste noe sånt akkurat nå, i kjølvannet av at hun har fått masse (velfortjent!) kritikk.

Jeg kan dessverre bare tolke beskrivelsene som blir lagt ut her inne 😅 Kan ikke fatte å begripe hvorfor hun har blokkert meg, jeg har aldri likt eller kommentert noe hos verken henne eller Mads Hansen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (13 minutter siden):

Hun velger den veien ja. Tenkte tanken, men trodde ikke hun ville synke så dypt. 

Hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (55 minutter siden):

Hæ hahah har hun gjort det? 

Å ja da.. å det var liksom ikke ett delikat innlegg med bilde hvor hun kanskje kunne skrevet at " jeg anbefaler dere damer der ute og vaske godt etter sex pga ...... " Også komme med en forklaring.. Du må bare se bilde for å skjønne hva jeg mener. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...