Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
~ Ada ~ skrev (19 minutter siden):

Hva har mindreårige å gjøre på en kanal som snakker om runking?

Ekkelt og totalt hjernedødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre, helt ukjente folk er bekymret for barnas eksponering på SoMe. Bare det burde fått henne til å reflektere. Hun opptrer umodent og desperat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unika skrev (2 timer siden):

Det har også noe med hvor kjent du er og hva du jobber med og hva slags innhold du lager. IG bør være særlig aktsom på grunn av yrket sitt. Hun har en salig sammenblanding av sex, ekstrem griseprat og barn, som antakelig gjør det flauere for hennes barn i lengden 😒men det ene unnskylder ikke det andre, IG er bare enda verre 

Riise er jo ei som har en del følgere. 80 tusen.. og Natalie Henriksen har bare 10 tusen. Men sistnevnte er så drøy på IG at jeg har ikke ord.. 

fru Henriksen sin mann er vel noe sjef på miinto og hun er vel den som driver Kouture i Oslo og samarbeider mye med Martine Lunde. Arrester meg om jeg tar feil o😞

Endret av elskersommer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (2 timer siden):

Nå har jeg ikke noen særlig kjennskap til noen av disse, men sånn personlig føler jeg det ville vært mindre flaut med bilde/video av meg som småbarn i bleie (alle har jo gått i bleie en gang), enn en video av meg i skolealder som diskuterer kjønnsorganer og produkter for å vaske seg nedentil. Synes egentlig den videoen overgår det meste annet av eksponering når det kommer til innhold. Hvordan en mor kan synes noe slikt er greit å poste er for meg helt hinsides og bevitner så dårlig dømmekraft at jeg blir skremt.

Å poste video og bilder av barnet ditt i bleie er helt forkastelig.. å skjer det en gang  så er det kanskje ikke flaut men det ligger så mye matriell ute av barnet til Henriksen 😞

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elskersommer said:

Å poste video og bilder av barnet ditt i bleie er helt forkastelig.. å skjer det en gang  så er det kanskje ikke flaut men det ligger så mye matriell ute av barnet til Henriksen 😞

Joda, enig i at det er ille, men jeg tenkte kanskje mer i forhold til hva jeg personlig hadde blitt mest flau over hvis det hadde kommet frem på skolen. Barn i bleier antar jeg også at det er ganske enkelt å finne både videoer og bilder av i så godt som alle sosiale medier, men må si dette er første gang jeg har sett og hørt barn diskutere kjønnsorgan og intimvask med moren på sosiale medier.

All eksponering av navngitte barn er ille, men jeg er enig med Mads Hansen om at dette er noe av det verste (tenker da denne spesifikke posten, og ikke nødvendigvis mengden av eksponering da jeg ikke følger Iselin og derfor ikke har fått med meg hva hun har delt tidligere).

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, lenebu said:

All eksponering av navngitte barn er ille, men jeg er enig med Mads Hansen om at dette er noe av det verste (tenker da denne spesifikke posten, og ikke nødvendigvis mengden av eksponering da jeg ikke følger Iselin og derfor ikke har fått med meg hva hun har delt tidligere).

Denne usedvanlig retthaverske personen bak influenserfirmaet, har brukt barna som innhold i mange år. I TV-serien "Bloggerne" og på sosiale medier. I en herlig suppe av vokseninnhold, griseprat av en annen verden, ispedd påstått seriøs faglig seksualopplysning og en noe aparte "kvinnekamp".

Har hatt vondt av disse barna mang en gang, prisgitt som de er en forelder med umettelig trang til å bli kjendis (uten å ha talenter eller spesiell faglig tyngde som skulle tilsi en slik status), koste hva det koste vil!

• Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (20 minutter siden):

Joda, enig i at det er ille, men jeg tenkte kanskje mer i forhold til hva jeg personlig hadde blitt mest flau over hvis det hadde kommet frem på skolen. Barn i bleier antar jeg også at det er ganske enkelt å finne både videoer og bilder av i så godt som alle sosiale medier, men må si dette er første gang jeg har sett og hørt barn diskutere kjønnsorgan og intimvask med moren på sosiale medier.

Ja er helt enig i at denne spesifikke posten som Iselin la ut var meget drøy😞

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (11 timer siden):

Skjønner :) Bra noen med litt pondus sier i fra.

Veldig godt innlegg av Frujohansen. IG har en lang "rant" om at det ikke er noe værre å eksponere barn i influencerkanaler enn å la de være med i reklameoppdrag osv. Hun nevner også at dette er en del av utviklingen og hvordan det har blitt nå som some har kommet. Innimellom nevner hun at MH utsatte henne for netthets osv. IG er svært hektisk og oppspilt i videoen sin. Men mest av alt, så sier hun de helt stereotypiske tingene influencere forsvarer eksponeringen med. 

Frujohansen pauser ranten til IG her og der - og forklarer farene og forskjellene - på en veldig rolig og oppklarende måte. 

Eksponering av barn handler nok om uvitenhet, men IG roper svært høyt om at MH sin deling er "overgrep". Så man får spørre henne som man spør de andre: "Hvis du selv syns det er så grusomt at dine offentlige innlegg blir delt og diskutert på internettet, HVORFOR skjermer du ikke barna dine fra det samme nettet - med alt du har? "

Endret av Isild
  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (10 timer siden):

Nå har jeg ikke noen særlig kjennskap til noen av disse, men sånn personlig føler jeg det ville vært mindre flaut med bilde/video av meg som småbarn i bleie (alle har jo gått i bleie en gang), enn en video av meg i skolealder som diskuterer kjønnsorganer og produkter for å vaske seg nedentil. Synes egentlig den videoen overgår det meste annet av eksponering når det kommer til innhold. Hvordan en mor kan synes noe slikt er greit å poste er for meg helt hinsides og bevitner så dårlig dømmekraft at jeg blir skremt.

Jeg er helt enig i at videoen overgår det meste. Men å legge ut bilder av småbarn i bleie er heller ikke greit. Det handler ikke kun om hva som er flaut om noen år, men at når man legger ut bilder/videoer på nettet så mister man kontrollen over de, og man aner ikke hvor de havner. For oss som er skrudd riktig sammen er et bilde av et barn i bleie helt uskyldig, men så har du de som ikke er det og kan misbruke bildene. Tror neppe de som legger ut bilder av barn i bleie, hadde likt at en fremmed tok bilde av barnet på en strand ..

Endret av K_mb
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Veldig godt innlegg av Frujohansen. IG har en lang "rant" om at det ikke er noe værre å eksponere barn i influencerkanaler enn å la de være med i reklameoppdrag osv. Hun nevner også at dette er en del av utviklingen og hvordan det har blitt nå som some har kommet. Innimellom nevner hun at MH utsatte henne for netthets osv. IG er svært hektisk og oppspilt i videoen sin. Men mest av alt, så sier hun de helt stereotypiske tingene influencere forsvarer eksponeringen med. 

Frujohansen pauser ranten til IG her og der - og forklarer farene og forskjellene - på en veldig rolig og oppklarende måte. 

Eksponering av barn handler nok om uvitenhet, men IG roper svært høyt om at MH sin deling er "overgrep". Så man får spørre henne som man spør de andre: "Hvis du selv syns det er så grusomt at dine offentlige innlegg blir delt og diskutert på internettet, HVORFOR skjermer du ikke barna dine fra det samme nettet - med alt du har? "

Tusen takk for oppsummering! Høres ut som en grepa dame :)

Er det slik at FruJohansen og MadsHansen er to som ikke selv er influencere, men som følger med og rapporterer om overtramp, uetisk markedsføring, brudd på regler osv?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (9 timer siden):

Hva har mindreårige å gjøre på en kanal som snakker om runking?

Tenk om en mannlig influencer som eksponerer barna hadde lagt ut noe sånt....  IG er jo så opptatt av at kvinner kritiseres mer enn menn. Jeg tror de slipper unna med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (1 time siden):

Tusen takk for oppsummering! Høres ut som en grepa dame :)

Er det slik at FruJohansen og MadsHansen er to som ikke selv er influencere, men som følger med og rapporterer om overtramp, uetisk markedsføring, brudd på regler osv?   

Det er jo bare å sjekke dem ut på Instagram, istedenfor at andre skal bruke tid på å forklare deg alt? Om du velger å være med på rampelys-debatter, som for en stor del handler om influensere, så er det etter min mening litt spesielt å samtidig velge å ikke ha konto/følge med på noen sosiale medier :klo:

Endret av Malum
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare å sjekke dem ut på Instagram, istedenfor at andre skal bruke tid på å forklare deg alt? Om du velger å være med på rampelys-debatter, som for en stor del handler om influensere, så er det etter min mening litt spesielt å samtidig velge å ikke ha konto på noen sosiale medier :klo:

Jeg vil ikke støtte opp om den industrien i det hele tatt. Men den er grei, jeg skal slutte å be om informasjon, forstår at det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke støtte opp om den industrien i det hele tatt. Men den er grei, jeg skal slutte å be om informasjon, forstår at det er irriterende.

Ikke vondt ment, men det blir litt mye avsporing i tråden, rett og slett ☺️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
IreneV skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke influenser, men er tidligere mammablogger. Du kan  finne mediesaker om meg ved å google Mammabloggeren som angret og den typen søk 😅 Mads er pr dd programleder i tv2. Ellers kan du se Instagram- profiler i vanlig nettleser ved å søke på navn + Instagram. 

Dette kunne vært en DM, men ok 🫠

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis IG skal komme med verdigheten i behold ut av dette, så må hun legge seg langflat. Skylde siste dagers maniske posting på mentalt stress og beklage. Si at hun har innsett at det å takle kritikk er noe hun må jobbe med.
Så bør hun ta en runde med sitt management, og sine annonsører, der de går igjennom hvordan hun skal kunne fortsette som sexfluencer, uten å eksponere eget privatliv. Med tanke på barna spesielt, men også med tanke på seg selv. Nå kan vi endelig vise til forskning. som ganske så entydig forteller oss at det er skadelig å utlevere seg selv på den måten.

IG har en egen stil, ikke for alle, men jeg har skjønt at hun er meget populær hos mange, og det har en stor verdi. Vi er alle forskjellige. Og jeg vil tro det gir ganske bra gevinst, selv om kontoen blir mindre privat.
Hun kan også utdanne seg videre, og få den faglige tyngden hun trenger for å kunne jobbe innen helsesektoren, som spesialist i sexologisk rådgivning.
Jeg ville dog lagt fremtidige realitydeltagelser helt på hylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (3 timer siden):

Jeg er helt enig i at videoen overgår det meste. Men å legge ut bilder av småbarn i bleie er heller ikke greit. Det handler ikke kun om hva som er flaut om noen år, men at når man legger ut bilder/videoer på nettet så mister man kontrollen over de, og man aner ikke hvor de havner. For oss som er skrudd riktig sammen er et bilde av et barn i bleie helt uskyldig, men så har du de som ikke er det og kan misbruke bildene. Tror neppe de som legger ut bilder av barn i bleie, hadde likt at en fremmed tok bilde av barnet på en strand ..

Er jo akkurat dette du skriver om at disse bilder/video kan misbrukes som er ille. Å  man ser jo hvor raskt det kan gjøres når Mads Hansen gjorde dette. 

Å jeg fatter bare ikke at disse influenceredamene ikke ser dette. At de ikke ser at bildene kan havne hos folk som ikke burde ha de.. De bare klager på at det er noe feil med deg og meg som diskuterer dette.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...