Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Dessverre har foreldrene/ foresatte juridisk ansvar for å samtykke på vegne av egne barn. Det er tydeligvis ikke alle som forstår dette ansvaret. 

Jeg siktet til hva hun selv sier.

Hun har har ikke gitt samtykke til at MH kan dele videoen,sier hun.

Men barna hennes kan heller ikke samtykke til at mor sjøl kan dele de,heller.

Så igjen,den pekefingeren kan hun starte med å peke på seg selv først.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (38 minutter siden):

Jeg siktet til hva hun selv sier.

Hun har har ikke gitt samtykke til at MH kan dele videoen,sier hun.

Men barna hennes kan heller ikke samtykke til at mor sjøl kan dele de,heller.

Så igjen,den pekefingeren kan hun starte med å peke på seg selv først.

Ja, jeg er helt enig i det. Men alt hun sier nå er litt galskap, og virker å være litt manisk forsvar. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unika skrev (13 timer siden):

Det jeg nå undrer meg over, siden hun er villig til å ofre både profesjonalitet, verdighet og følgere for å få lov til å fortsette barneeksponering, er hvordan kontraktene med annonsørene egentlig ser ut. Når man blir så desperat er det som regel penger på spill, mye penger. 

Penger eller man har med en person å gjøre som ikke klarer å gi seg, som ikke klarer å innrømme feil, og går i full angrepsposisjon for å bevise at de har rett, der de tar i bruk alle midler. Det å få barna til å gråte i en  direktesendt post er noe av det verste jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Han får absolutt ikke ros av alle? Jeg og mange med meg er kritiske til eksponeringen, og jeg har sendt melding både til han og til tv2. 

«Alle»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte gjennom ranten (det jeg orket) en gang til i morges, og det som slår meg nå etter all ordsalaten er hvordan IGs ansiktsuttrykk lyser opp i stolthet når hun snakker om hvor mange som har sett storiesene hennes satt i sammenheng med et økt besøksantall sammenlignet med tidligere.

Det er da virkelig ingenting å være stolt av, når det er snakk om eksponering av barn. I tillegg vrøvler hun om bursdagshilsner i lokalavisen vs. SoMe og internett, sier at hun gjerne tar debatten og ønsker den smått velkommen, men det gjør hun ikke: Hun fortsetter med å holde en lang monolog der hun har gjort seg selv til talsperson for hva hun mener fasiten er, avviser og kritiserer kritikken og vrir på hva det dreier seg om. Jeg har ikke hørt maken til tullprat😳

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Hørte gjennom ranten (det jeg orket) en gang til i morges, og det som slår meg nå etter all ordsalaten er hvordan IGs ansiktsuttrykk lyser opp i stolthet når hun snakker om hvor mange som har sett storiesene hennes satt i sammenheng med et økt besøksantall sammenlignet med tidligere.

Det er da virkelig ingenting å være stolt av, når det er snakk om eksponering av barn. I tillegg vrøvler hun om bursdagshilsner i lokalavisen vs. SoMe og internett, sier at hun gjerne tar debatten og ønsker den smått velkommen, men det gjør hun ikke: Hun fortsetter med å holde en lang monolog der hun har gjort seg selv til talsperson for hva hun mener fasiten er, avviser og kritiserer kritikken og vrir på hva det dreier seg om. Jeg har ikke hørt maken til tullprat😳

Jeg tenker det er helt greit at @Felis ikke kommer med et sammendrag. Et sted går grensa for hva ens mentale tilstand kan utsettes for.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Ordsalat er en velkjent manipulativ teknikk. Der man påpeker andres feil, men ignorerer sine egne. Avslørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene til Instagram er klare på at man ikke kan dele uten samtykke, en pussig ting, siden det er all delingen som får både Instagram og Facebook til å være et interessant sted for publikum. 

Edit: Gjelder egen feed. Du kan dele andres innlegg i egen story, forutsatt at vedkommende ikke har en lukket konto.

«Bare del bilder og videoer du har tatt eller spilt inn selv eller har lov til å dele.

Som alltid er det du som eier innholdet du publiserer på Instagram. Husk å publisere autentisk innhold, og ikke publiser noe du har kopiert fra eller funnet på Internett som du ikke har lov til å publisere. (…)»

https://www.facebook.com/help/instagram/477434105621119

Endret av Pust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (1 minutt siden):

Reglene til Instagram er klare på at man ikke kan dele uten samtykke, en pussig ting, siden det er all delingen som får både Instagram og Facebook til å være et interessant sted for publikum. 

«Bare del bilder og videoer du har tatt eller spilt inn selv eller har lov til å dele.

Som alltid er det du som eier innholdet du publiserer på Instagram. Husk å publisere autentisk innhold, og ikke publiser noe du har kopiert fra eller funnet på Internett som du ikke har lov til å publisere. (…)»

Dette handler om hva du deler og publiserer på egen profil, ikke videredeling inne på plattformen. Det er en måte å sikre seg mot disse reglene om opphavsrett. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (15 timer siden):

Ja og hvis man visste at hvem denne grisen var hadde man anmeldt. Nå vet hun hvem og ønsker å få videoen av barna slettes, men det respekteres ikke av han som mener at den ikke skulle vært lagt ut i det hele tatt. 

Og hvordan mener du en slik anmeldelse skulle foregått? Det er ikke ulovlig å lagre bilder av fremmede på nettet. Skulle en slik person bli tatt, må det sees i sammenheng med annet overgrepsmateriale på PC-en eventuelt. Alt man legger ut på SoMe, mister man rettighetene til i det sekundet man publiserer. Hun har ikke eierskap over sitt eget innhold. Og dette er ting hun virker til å ikke forstå, eller hun vil ikke forstå.

MH har satt fyr på en debatt som er overmoden for offentligheten, jeg er veldig glad for at han gjorde dette. At IG velger å dra inn sine uskyldige barn oppi dette, er for meg helt uforståelig, hun har null innsikt for barnets beste. Og tenker utelukkende på seg selv og sitt eget rykte, og fasade. Absolutt en kvalmende forestilling på hennes sosial medier om dagen. Hårreisende.

Endret av kraftwerk
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (4 minutter siden):

Dette står på IGs rettningslinjer -

Screenshot_20230123_123154_Instagram.jpg

• Liker 10
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg får man kun delt story hvis instagram settings er satt til at det er tillatt.

Iselin sitter altså med en Instagram profil, hvor settingen  "share story" er aktiv, og er sur over at den har blitt tatt i bruk.

• Liker 35
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

Forsøkte å høre ranten hennes, men ga opp etter et par minutter. Kjente jeg ble så provosert. Forbanna. Hun har jo virkelig ikke skjønt det. Hun ranter om at hun bare følger utvikling i samfunnet, at barn er eksponert ved bursdagshilsener i aviser osv. Hun har bare IKKE skjønt det!!! 

Ser Fru Johansen jobber med å legge ut noe om henne nå. Det gleder jeg meg til. Jeg klarer ikke formulere meg fornuftig, for hun(Iselin) provoserer meg sånn. Hun tar ingenting til seg. Fortsetter bare i samme egotripp spor og null ydmyk over hva hun faktisk har gjort. Det er bare alle andre som gjør feil.  Fader assa. Taperne er hennes to, uskyldige døtre. Det er så TRIST! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (1 minutt siden):

I tillegg får man kun delt story hvis instagram settings er satt til at det er tillatt.

Iselin sitter altså med en Instagram profil, hvor settingen  "share story" er aktiv, og er sur over at den har blitt tatt i bruk.

Ikke sant. Enda mer absurd. 

Dette er hennes egen feil, og den sirkus-forestillingen hun har drevet med de siste dagene - er et patetisk forsøk på å redde seg selv. Det eneste hun er opptatt av er henne selv, sitt eget rykte og fasade utad. Absolutt hårreisende, og null innsikt ovenfor hva som er barnets beste. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Emmelise skrev (2 minutter siden):

Kun sur fordi den som delte ikke ga positiv tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (Akkurat nå):

Hun hadde nok ikke vært sur hvis noen hadde delt den med kommentaren «Åh, så fin samtale mellom og barn ❤️ Kult at det går an å være så avslappet! Kropp er topp» eller noe tilsvarende visvas 😜

La oss si at det var Monica Nyhus som delte den, eller pilotfrue. Hadde det blitt ramaskrik om «deling uten samtykke» da? Neppe.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (Akkurat nå):

Forsøkte å høre ranten hennes, men ga opp etter et par minutter. Kjente jeg ble så provosert. Forbanna. Hun har jo virkelig ikke skjønt det. Hun ranter om at hun bare følger utvikling i samfunnet, at barn er eksponert ved bursdagshilsener i aviser osv. Hun har bare IKKE skjønt det!!! 

Ser Fru Johansen jobber med å legge ut noe om henne nå. Det gleder jeg meg til. Jeg klarer ikke formulere meg fornuftig, for hun(Iselin) provoserer meg sånn. Hun tar ingenting til seg. Fortsetter bare i samme egotripp spor og null ydmyk over hva hun faktisk har gjort. Det er bare alle andre som gjør feil.  Fader assa. Taperne er hennes to, uskyldige døtre. Det er så TRIST! 

Jeg klarer bare ikke forstå tankegangen hennes. Hun dro sine egne barn inn i dette og bruker de som et kynisk pressmiddel, det er så sykt at jeg faktisk ikke har ord.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (1 minutt siden):

Hun hadde nok ikke vært sur hvis noen hadde delt den med kommentaren «Åh, så fin samtale mellom og barn ❤️ Kult at det går an å være så avslappet! Kropp er topp» eller noe tilsvarende visvas 😜

La oss si at det var Monica Nyhus som delte den, eller pilotfrue. Hadde det blitt ramaskrik om «deling uten samtykke» da? Neppe.

Hadde egentlig vært interessant om hva slags forsvar de hadde kommet med. Eventuelt om de hadde tatt hintet, fjernet det og sagt at de aldri legger ut noe sånt igjen.

De er ganske ille på eksponering de også, men jeg tror kanskje at selv de ville ha forstått at de har driti seg ut i så tilfelle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...