Gjest Sunfl0wer Skrevet 21. januar 2023 #2181 Del Skrevet 21. januar 2023 IreneV skrev (15 minutter siden): IG er en influencer og en realitykjendis. Intet mer. Intet mindre. Jeg vet ikke om det finnes "sunne" influencere. Jeg tror ikke det. Den industrien ser ut til å bestå av ekstremt selvopptatte mennesker, hensynsløse egoister. Det var en som postet noe om det for et par dager sider. Forskningen til nå peker i samme retning. Sosiale medier er en ideell plattform for en viss type mennesker. Finnes flere sunne influencere. Hanna Martine,Eveline Karlsen,Kristina Andersen,Jenny Skavlan,Emilie Nereng,inamoor,Tinashe Williamson,Helene Ragnhild,Katarina Sollid,Linda Stuhaug osv. Disse spiller ikke på sex eller trenger ikke å sjokkere/provosere for å få oppmerksomhet. Det finnes nok flere,men det var dem jeg kom på i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 21. januar 2023 #2182 Del Skrevet 21. januar 2023 Sunfl0wer skrev (24 minutter siden): Finnes flere sunne influencere. Hanna Martine,Eveline Karlsen,Kristina Andersen,Jenny Skavlan,Emilie Nereng,inamoor,Tinashe Williamson,Helene Ragnhild,Katarina Sollid,Linda Stuhaug osv. Disse spiller ikke på sex eller trenger ikke å sjokkere/provosere for å få oppmerksomhet. Det finnes nok flere,men det var dem jeg kom på i farta. Da er vi ganske uenige skjønner jeg .Stuhaug er jeg tildels enig i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 21. januar 2023 #2183 Del Skrevet 21. januar 2023 IreneV skrev (Akkurat nå): Da er vi ganske uenige skjønner jeg .Stuhaug er jeg tildels enig i Har du noen eksempler på hvorfor de er usunne influencere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 21. januar 2023 #2184 Del Skrevet 21. januar 2023 Sunfl0wer skrev (5 minutter siden): Har du noen eksempler på hvorfor de er usunne influencere? Retusjerte bilder, kosmetisk kirurgi, grønnvasking, fast fashion,, forbruk, forbruk, forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 21. januar 2023 #2185 Del Skrevet 21. januar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Retusjerte bilder, kosmetisk kirurgi, grønnvasking, fast fashion,, forbruk, forbruk, forbruk. De spiller ikke på å være mest mulig lettkledd,de har sunne verdier,de er damer som jobber hardt,de har egen buisness som flere av dem tjener millioner på. Ingen av disse fronter kosmetisk kirurgi og det er ingen av dem man tydelig ser på at de evt har fikset på noe. Vet at eks Eveline Karlsen inngår få samarbeid så føler ikke at der er noe kjøpspress. Men forbruk finnes det overalt i hver eneste butikk. Men ingen av disse jeg nevnte har overdrevent mye reklame for andre merker og flere av dem reklamerer for sitt egen brand. Man burde være flinke til å hylle kvinner som får det til. Ikke ALLE influencere er noen skikkelig møkkafolk. Men nå er dette en tråd om IG,så ikke vits å snakke så mye utenom det temaet for da blir det vel slettet uansett😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 21. januar 2023 #2186 Del Skrevet 21. januar 2023 Emmelise skrev (2 timer siden): Selvfølgelig er hun ikke kvalifisert til å være sexolog fordi hun har tatt et brevkurs hos en hippiskole som eksisterer for å loppe deg for penger. Ærlig talt, liksom. I påvente at myndighetene setter opp en godkjenningsordning har en privat organisasjons satt opp en. Norsk forening for Klinisk Sexologi. Og selvsagt er ikke Iselin i nærheten av å være godkjent der. Her er kravene for godkjenning: I tillegg, i denne ordentlige utdanningen vil man også få god innlæring i hvordan TAUSHETSPLIKT fungerer. Og Iselin har hverken hjemmeside eller insta-info som forklarer i detalj om hvordan taushetsplikten (om det i det hele tatt er noen!) fungerer hos henne ettersom hun på ingen måte er helsepersonell. Og det eneste beviset vi har for at hun har "konsultasjoner" er hennes egen flyktige påstand. De er ikke autoriserte helsepersonell ; Tittelen "sexolog" er ikkje beskytta. Det vil seie at alle som arbeider med seksuelle problemstillingar, kan bruke tittelen. Sexologar som bruker bokstavane NACS etter tittelen, er derimot godkjende (autoriserte) av den nordiske foreininga for klinisk sexologi (Nordic Association for Clinical Sexology). Forkortinga NACS etter tittelen tyder at sexologen oppfyller sexologiforeininga sine krav til grunnutdanning, sexologisk utdanning og sexologisk praksis. NACS er ei privat ordning og skal ikkje forvekslast med autorisasjonsordninga styresmaktene har for helsepersonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 21. januar 2023 #2187 Del Skrevet 21. januar 2023 (endret) Sunfl0wer skrev (13 timer siden): De spiller ikke på å være mest mulig lettkledd,de har sunne verdier,de er damer som jobber hardt,de har egen buisness som flere av dem tjener millioner på. Ingen av disse fronter kosmetisk kirurgi og det er ingen av dem man tydelig ser på at de evt har fikset på noe. Vet at eks Eveline Karlsen inngår få samarbeid så føler ikke at der er noe kjøpspress. Men forbruk finnes det overalt i hver eneste butikk. Men ingen av disse jeg nevnte har overdrevent mye reklame for andre merker og flere av dem reklamerer for sitt egen brand. Man burde være flinke til å hylle kvinner som får det til. Ikke ALLE influencere er noen skikkelig møkkafolk. Men nå er dette en tråd om IG,så ikke vits å snakke så mye utenom det temaet for da blir det vel slettet uansett😊 Ikke alle er selvopptatte, uansvarlige og direkte skadelige, det har du helt rett i. Men jeg klarer ikke å kalle så veldig mange "sunne". Flere av de du nevner er helt klart i en en mye bedre kategori, der de har andre kvaliteter, står på egne ben, der de benytter sosiale medier kun som en salgsplattform. De unngår å blande inn eget privatliv, spille på sex, utlevere barn og familie, skaffe oppmerksomhet ved å fortelle om "tunge tider" osv. Så da er vi enige i noe Jeg ønsker egentlig et skille i dette yrket. Hadde jeg vært Skavlan, så ville jeg ikke kalt meg influencer. Hun er vel designer, på ordentlig? Likte ikke at hun samarbeidet med Vero Moda, for det var grønnvasking. Vet ikke om hun gjør slike ting fortsatt. Vero Moda var en del av Bestseller, og de ville ikke oppgi hvor klærne var produsert osv. Å benytte sosiale medier som en ren salgsplattform er noe mange butikker gjør, uten å blande inn daglige doser med sex, rus og privatliv. Endret 22. januar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 21. januar 2023 #2188 Del Skrevet 21. januar 2023 Villroses hage skrev (4 timer siden): Før vi avsporer helt her, ja ingeniører er en typisk ubeskyttet tittel. Det er fortsatt mulig å leses seg opp og praktisere seg selv til en dugelig IT-ingeniør. Poenget mitt er at det er forskjell på yrker som egner seg til selvlæring, og yrker hvor det kan gå utover helse og liv om du mangler den rette kompetanse og er autorisert til yrket. Jeg vil nok driste meg til å si at kurs-sexologer ikke er sexologer, fordi det er potensielt "farlig" å ha folk uten helsefaglig bakrunn til å behandle mennesker med helseproblemer. Her kommer Iselin Guttormsen inn. Hun, og andre med ettårig kurs i seksualfag, og uten helsefaglig kompetanse bør kalle seg noe annet en sexolog, for ikke å bli tatt for å ha den praksisen og kompetansen som skal til for å ta kliniske konsultasjoner. De kan jo kalle seg…. Sexarbeidere? …. Sorry, måtte! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 21. januar 2023 #2189 Del Skrevet 21. januar 2023 Sunfl0wer skrev (1 time siden): Finnes flere sunne influencere. Hanna Martine,Eveline Karlsen,Kristina Andersen,Jenny Skavlan,Emilie Nereng,inamoor,Tinashe Williamson,Helene Ragnhild,Katarina Sollid,Linda Stuhaug osv. Disse spiller ikke på sex eller trenger ikke å sjokkere/provosere for å få oppmerksomhet. Det finnes nok flere,men det var dem jeg kom på i farta. Eveline karlsen er vel ikke verdens sunneste forbilde….. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 21. januar 2023 #2190 Del Skrevet 21. januar 2023 Djerv2020 skrev (2 minutter siden): Eveline karlsen er vel ikke verdens sunneste forbilde….. Fordi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 21. januar 2023 #2191 Del Skrevet 21. januar 2023 Sunfl0wer skrev (10 minutter siden): Fordi? Veldig utseendefokus, mye forbruk, spiller på sex…(altså spar meg for de leppeposeringene🙈). Osv. Og så har jeg generelt ikke noe til overs for influensere som ikke bringer noe interessant til torgs. Det går 20 på dusinet av dem, og de har lite å by på annet enn klær, reiser, interiør og sminke. Blir for platt og intetsigende - og de fleste er veldig like både i stil og utseende. Ja takk til flere som jenny skavlan, linda stuhaug osv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 21. januar 2023 #2192 Del Skrevet 21. januar 2023 1 hour ago, Djerv2020 said: De kan jo kalle seg…. Sexarbeidere? …. Sorry, måtte! He-he! Jeg tenkte sexkonsulenter, seksualkonsulenter eller noe sånt. Dersom de tenker å gjøre en levevei ut av interessen sin, inkludert kursus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 21. januar 2023 #2193 Del Skrevet 21. januar 2023 Sunfl0wer skrev (1 time siden): Fordi? I tråden om henne her på KG spekuleres det også i om hun har operert seg. Jeg aner ikke, men folk som har fulgt henne over tid ser endringer… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 22. januar 2023 #2194 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) Djerv2020 skrev (7 timer siden): Veldig utseendefokus, mye forbruk, spiller på sex…(altså spar meg for de leppeposeringene🙈). Osv. Og så har jeg generelt ikke noe til overs for influensere som ikke bringer noe interessant til torgs. Det går 20 på dusinet av dem, og de har lite å by på annet enn klær, reiser, interiør og sminke. Blir for platt og intetsigende - og de fleste er veldig like både i stil og utseende. Ja takk til flere som jenny skavlan, linda stuhaug osv. Så pga leppene på noen bilder på spiller hun på sex? Haha,okei🤣 Hennes interessefelt er sminke og beauty og for de som har den interessen så ser man ikke bare utseende fokus. Så her har vi helt forskjellige syn. Og det går rykter om at hun har fikset på noe,men ingen kan si evt hva? Det er tynt. Jeg har fulgt henne fra starten og åpenbart har hun forandret seg for hun er flere år eldre. Kanskje hun har tatt botox eller noe,men det kan jeg ikke si med sikkerhet. Hun sminker seg også på en annen måte enn før for hun har nye teknikker. Men hun går ofte uten sminke i youtube filmene hennes og går ofte bare i joggedress. Så stort utseende fokus er det ikke. Hun har kommet langt uten å kle av seg eller sjokkere. Men ikke vits å diskutere henne her på denne tråden😊 Endret 22. januar 2023 av Sunfl0wer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 22. januar 2023 #2195 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) Villroses hage skrev (9 timer siden): He-he! Jeg tenkte sexkonsulenter, seksualkonsulenter eller noe sånt. Dersom de tenker å gjøre en levevei ut av interessen sin, inkludert kursus. "Sexfluencer" Ikke ment som en morsomhet, jeg tror dette er et fenomen, der influencere gir råd om sex og samliv. Endret 22. januar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 22. januar 2023 #2196 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) Lill skrev (11 timer siden): De er ikke autoriserte helsepersonell ; Tittelen "sexolog" er ikkje beskytta. Det vil seie at alle som arbeider med seksuelle problemstillingar, kan bruke tittelen. Sexologar som bruker bokstavane NACS etter tittelen, er derimot godkjende (autoriserte) av den nordiske foreininga for klinisk sexologi (Nordic Association for Clinical Sexology). Forkortinga NACS etter tittelen tyder at sexologen oppfyller sexologiforeininga sine krav til grunnutdanning, sexologisk utdanning og sexologisk praksis. NACS er ei privat ordning og skal ikkje forvekslast med autorisasjonsordninga styresmaktene har for helsepersonell. Leseforståelse er stadig en fin hest. Jeg sa ikke at tittelen sexolog er beskyttet, noe som er synd. Jeg sa en PRIVAT organisasjon har satt opp en godkjenningsordning i PÅVENTE at myndighetene får ut fingeren. Og skulle myndighetene få ut fingeren og faktisk gjøre sexolog til en beskyttet tittel ville mest antagelig kravene for godkjenning være svært like. Du vet, krav om ordentlig utdanning innenfor helsefag og sånn... Og Iselin ville STADIG ikke vært i nærheten av å bli godkjent. I tillegg er hun simpelthen uegnet. Endret 22. januar 2023 av Emmelise 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 22. januar 2023 #2197 Del Skrevet 22. januar 2023 I dag gir hun gass på Insta. Det er selvsagt om eksponering av barn. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 22. januar 2023 #2198 Del Skrevet 22. januar 2023 RødeRandi skrev (5 minutter siden): I dag gir hun gass på Insta. Det er selvsagt om eksponering av barn. . Ingen vilje til selvkritikk. Eksponering av barn har skjedd til alle tider - har det? Jeg er født i 1984 og husker ikke så mange eksponerte barn. Må ha vært de som hadde roller på barne-tv, i Astrid Lindgren filmer og de ulike kongelige, som ble skjermet så godt som mulig. Ikke hadde vi internett, mobiler hvor alt var helt tilgjengelig. I mine øyne graver hun seg bare lenger og lenger ned… 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 22. januar 2023 #2199 Del Skrevet 22. januar 2023 Sunfl0wer skrev (6 timer siden): Så pga leppene på noen bilder på spiller hun på sex? Haha,okei🤣 Hennes interessefelt er sminke og beauty og for de som har den interessen så ser man ikke bare utseende fokus. Så her har vi helt forskjellige syn. Og det går rykter om at hun har fikset på noe,men ingen kan si evt hva? Det er tynt. Jeg har fulgt henne fra starten og åpenbart har hun forandret seg for hun er flere år eldre. Kanskje hun har tatt botox eller noe,men det kan jeg ikke si med sikkerhet. Hun sminker seg også på en annen måte enn før for hun har nye teknikker. Men hun går ofte uten sminke i youtube filmene hennes og går ofte bare i joggedress. Så stort utseende fokus er det ikke. Hun har kommet langt uten å kle av seg eller sjokkere. Men ikke vits å diskutere henne her på denne tråden😊 Nei, du kan jo fortsette å forsvare henne inne i hennes tråd, ser du er aktiv med å kjempe hennes side der inne og. Skulle nesten tro det er Lars Kristian Eriksen som frilanser for andre bloggere bak nicket ditt, si!😂 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 22. januar 2023 #2200 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) Nå MÅ denne loven mot barn på sosiale medier komme. Hun skjønner jo virkelig ikke greia... Sammenligner eksponering nå i dag, med hvordan det var før sosiale medier - det er jo helt katastrofe. Er hun virkelig så lite opplyst?! Det er jo ikke det samme med en fødselsannonser i avisa og en samtale mellom mor og datter om hvordan man vasker tissen (som hun har lagt ut..). Hvor er pappaen til disse barna? Tom, sett ned foten for denne galskapen!!!!! Endret 22. januar 2023 av Unika 36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå