Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Gjest Sunfl0wer
Emmelise skrev (1 minutt siden):

Nei, folk kan heller lære seg å ikke avspore trådene med personangrep mot privatpersoner.

Er ikke personangrep mot privatpersoner for så privat er han ikke. Men føler det er nyttesløst å diskutere dette mer med deg så man får bare være enig om å være uenig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmelise skrev (2 minutter siden):

Nei, folk kan heller lære seg å ikke avspore trådene med personangrep mot privatpersoner.

Du kan ikke kneble andre for å snakke om "privatpersoner" når du selv skriver side opp og side ned om nevnte "privatperson"..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
IreneV skrev (Akkurat nå):

Det er i alle fall ikke barnas feil. Og det er de som lider mest i dette.

Har jeg sagt noe annet? Åpenbart er det de som lider. De lider av farens valg og av at mor melker det. Sagt det tusen gang at det ikke burde tas offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (39 minutter siden):

At hun har funnet lykken igjen er BARE bra! Så det skal hun ikke dømmes for! Hun har vært borti mange svin,så det at hun nå forhåpentligvis har funnet en bra mann er flott! 

Men som jeg har sagt 1000 ganger så er det så klart ikke bra at dette er så offentlig. For han har allerede ødelagt familien,så blir ikke bedre for barna at det snakkes så mye om fra Iselin. Så klart har han holdt seg mye i bakgrunnen for det at man er utro flere ganger,t.o.m når dama er gravid er det ingen som stolt snakker så mye om offentlig. Men han en en voksen mann som skulle tatt ansvar hele veien både før han dyppet agurken der den ikke hørte hjemme til at det ble offentlig snakket om. Hun burde ikke melke det så mye,men han har hatt mulighet til å få henne til å stoppe å snakke om det. 

Du vet vel faktisk ikke noe om dette, du kan faktisk ikke påstå at han har ødelagt familien. Det skal to til for å danse tango, og jeg tenker hun har vært en stor grunn til dette selv. Mitt syn på dette, er at han faktisk ikke har hatt noe annet valg enn å føye seg etter hennes ønsker (prate om dette offentlig). Og det synet deler jrg med veldig mange, og at du tolker det på din måte - ok, men du kan faktisk ikke komme med så bastante utsagn som du gjør her. 

Utroskap er ikke greit, nei, men vi aner ingenting om hva som skjer bak lukkede dører. Og det er dumt å få tunnelsyn på ting, uten åpning for andre perspektiver. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke kneble andre for å snakke om "privatpersoner" når du selv skriver side opp og side ned om nevnte "privatperson"..

Jeg har forsåvidt ikke LYST til å snakke som privatpersonen, men det er jo enkelte som bare MÅ dra vedkommende inn i tide og utide og da blir man sittende i en Catch 22. Sier jeg noe for å påpeke hvor upassende og unødvendig det er og dermed deltar eller ignorerer man det og lar personangrepene fortsette?

Jeg burde mest antagelig bare ha trykket på Rapporteringsknappen, sånn egentlig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
kraftwerk skrev (Akkurat nå):

Du vet vel faktisk ikke noe om dette, du kan faktisk ikke påstå at han har ødelagt familien. Det skal to til for å danse tango, og jeg tenker hun har vært en stor grunn til dette selv. Mitt syn på dette, er at han faktisk ikke har hatt noe annet valg enn å føye seg etter hennes ønsker (prate om dette offentlig). Og det synet deler jrg med veldig mange, og at du tolker det på din måte - ok, men du kan faktisk ikke komme med så bastante utsagn som du gjør her. 

Hadde han ikke vært utro så hadde de kanskje vært sammen enda. Det er kun den som er utro som har ansvaret for utroskapen! Har man ikke det godt i ett forhold så går man fra den andre. Det er en grusom sorg å bli bedratt. Har heldigvis ikke blitt det selv,men kjenner folk som har blitt det som ble helt ødelagt av det. Og det at kjæresten t.o.m var gravid når utroskapen foregikk er helt forferdelig. Så nei,hun har ikke ansvar for hans mangel på vett eller selvkontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunfl0wer skrev (23 minutter siden):

Han har vært med i bloggerne og i poden hennes blant annet. Så helt anonym er han ikke. 

Og hvorfor tenker du han har blitt med på det? Fordi han har lyst? Mener du virkelig det, så er du i naiv. Selvfølgelig har ikke han blitt med på de rundene av egen vilje og lyst. Dette har blitt brukt imot han, og han har ikke hatt særlig valg. Og som jrg skrev, hun har vært en stor pådriver for et brudd selv. For en slik relasjon er i verstefall ulevelig. 

Jeg tolket relasjonen deres som at Iselin var svært dominerende og i verste fall kontrollerende ovenfor han. Han turte ikke si henne imot. Og hun brukte utroskapen imot han hele veien, bak lukkede dører. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Hadde han ikke vært utro så hadde de kanskje vært sammen enda. Det er kun den som er utro som har ansvaret for utroskapen! Har man ikke det godt i ett forhold så går man fra den andre. Det er en grusom sorg å bli bedratt. Har heldigvis ikke blitt det selv,men kjenner folk som har blitt det som ble helt ødelagt av det. Og det at kjæresten t.o.m var gravid når utroskapen foregikk er helt forferdelig. Så nei,hun har ikke ansvar for hans mangel på vett eller selvkontroll. 

Dette vet du ingenting om og har absolutt ingen hjemmel for å ytre deg om det så bastant! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (6 minutter siden):

Dette tviler jeg litt på, og det vet du ingenting om. Ikke vær så bastant på ting du ikke har innsikt i.  Som sagt, vi aner ikke hva som skjer bak lukkede dører. Jeg er ikke en fan av utroskap, men jrg har forståelse for at noen kan gjøre det, hvis de har barn og lever i umenneskelige forhold. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
kraftwerk skrev (1 minutt siden):

Dette tviler jrg litt på, og det vet du ingenting om. Slutt å vær så bastant. Som sagt, vi aner ikke hva som skjer bak lukkede dører. Jeg er ikke en fan av utroskap, men jrg har forståelse for at noen kan gjøre det, hvis de har barn og lever i umenneskelige forhold. 

Så det er greit å være utro når man har barn istedenfor å gå fra kjæresten sin? Det er helt enormt ødeleggende å bli bedratt. Og har man det ikke bra i ett forhold gjør man det slutt. Fatter ikke at folk ikke klarer å gjøre det slutt hvis forholdet er dritt,men å være utro klarer dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Emmelise skrev (5 minutter siden):

Dette vet du ingenting om og har absolutt ingen hjemmel for å ytre deg om det så bastant! 

Jeg sa KANSKJE. Ikke at de 100% hadde vært det. En viss forskjell😊😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Så det er greit å være utro når man har barn istedenfor å gå fra kjæresten sin? Det er helt enormt ødeleggende å bli bedratt. Og har man det ikke bra i ett forhold gjør man det slutt. Fatter ikke at folk ikke klarer å gjøre det slutt hvis forholdet er dritt,men å være utro klarer dem. 

Jeg har aldri uttrykt dette, og det er faktisk ikke mulig å diskutere med en person som kun bruker stråmannsargumentasjoner. Hold deg til hva jeg skriver, klarer du ikke det - så kan vi fint avslutte her.

Endret av kraftwerk
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer

Jeg har aldri uttrykt dette, og det er faktisk ikke mulig å diskutere med en person som kun bruker stråmannsargumentasjoner. Hold deg til hva jeg skriver, klarer du ikke det - så kan vi fint avslutte her.

Du sa at du forstår at de kan gjøre det hvis det er barn inni bildet. Derfor spurte jeg deg om det er bedre å være utro enn å gå ifra dama når man har barn sammen. Om du ikke mener det så prøver jeg å forstå hvorfor du mener at du forstår at noen er utro. Åpenbart så er det å forlate kjæresten før man går så langt løsningen. For det å blir dumpet er ille i seg selv,har man utro og svik inni bildet blir det ille på ett høyere nivå og sjansen for ett mer bittert brudd tilstede. Som igjen går enda mer utover barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sa at du forstår at de kan gjøre det hvis det er barn inni bildet. Derfor spurte jeg deg om det er bedre å være utro enn å gå ifra dama når man har barn sammen. Om du ikke mener det så prøver jeg å forstå hvorfor du mener at du forstår at noen er utro. Åpenbart så er det å forlate kjæresten før man går så langt løsningen. For det å blir dumpet er ille i seg selv,har man utro og svik inni bildet blir det ille på ett høyere nivå og sjansen for ett mer bittert brudd tilstede. Som igjen går enda mer utover barna. 

Jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke liker utroskap, og at det ikke er greit. Tydeligvis sliter du med å lese ordentlig hva jeg skriver å sette deg inn i teksten, for jeg skriver at det alltid finnes to sider av en sak. Lever en i et umulig forhold, kanskje med vold (fysisk eller psykisk), har barn - selvfølgelig ser situasjonen annerledes ut da. Og da kan utroskapen ha en legitim grunn, som det er mulig for utenforstående å forholde seg til å godta.  Jeg kommer aldri til å være utro, men hadde jrg vært i et slikt forhold og ikke turt å bryte, da kunne det sett annerledes ut. Og at du som et voksent menneske ikke klarer å se forskjellige perspektiver eller ståsteder av situasjoner, det får du ta på egen kappe. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (16 minutter siden):

Har jeg sagt noe annet? Åpenbart er det de som lider. De lider av farens valg og av at mor melker det. Sagt det tusen gang at det ikke burde tas offentlig. 

Da er vi enige i det. at barna er de største taperne.

I følge eksmannen så var ikke utroskap avgjørende faktor. IG mener hun aldri klarte å bygge opp igjen tilliten, og at det var årsaken til bruddet. Så der er de uenige, han og IG. 
Han har ikke utlevert privatlivet til familien og barna. Det har IG gjort. Og hun fortsetter med det, i enda større grad enn før.
Der ligger mitt fokus.
Utroskap er dessverre ganske normalt. Jeg kjenner mange som har kommet seg gjennom det på en bra måte.  Noen forhold har tatt slutt, andre har klart å finne sammen igjen. Deres førsteprioritet har alltid vært barna.
Jeg er enig i at den som har vært utro sitter med et stort ansvar. Det finnes dog andre typer utroskap enn seksuelle. Det kan være rus, det kan være økonomisk. Og det kan være at den ene jobber hele tiden. 
Du har også forhold der noen blir mishandlet fysisk, og/eller  psykisk. Både kvinner og menn kan stå bak slik mishandling. Det er masse vi ikke vet. Heldigvis. Men sånn blir det, når det offentliggjøres. Folk spekulerer.
IG burde logge av sosiale medier snarest mulig. Det er min mening. Eller hun må begrense det til jobben sin som "sexolog", der hun snakker generelt uten å eksponere de rundt seg, fra et lukket rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men hvis man er låst i et forhold man ikke kan komme ut av, så kan jeg forstå at man er utro. Jeg støtter det ikke, jeg synes ikke det er greit, men jeg har levd såpass lenge at jeg har forståelse...

Jeg tenker også at det ikke er lett å miste omsorgen for barna sine 50% av tiden, og man strekker seg langt for å beholde denne tiden. Særlig om partneren ikke evner å sørge for trygge rammer for barna.

Å dumpe personer som Iselin blir aldri ryddig. Se hvordan hun angriper Mads Hansen (og resten av den mannlige befolkningen) for noe HUN gjorde.

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sunfl0wer

Jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke liker utroskap, og at det ikke er greit. Tydeligvis sliter du med å lese ordentlig hva jeg skriver å sette deg inn i teksten, for jeg skriver at det alltid finnes to sider av en sak. Lever en i et umulig forhold, kanskje med vold (fysisk eller psykisk), har barn - selvfølgelig ser situasjonen annerledes ut da. Og da kan utroskapen ha en legitim grunn, som det er mulig for utenforstående å forholde seg til å godta.  Jeg kommer aldri til å være utro, men hadde jrg vært i et slikt forhold og ikke turt å bryte, da kunne det sett annerledes ut. Og at du som et voksent menneske ikke klarer å se forskjellige perspektiver eller ståsteder av situasjoner, det får du ta på egen 

Det med å leve med vold i forhold er en helt annen ting og noe jeg forstår,men nå er ikke det tilfelle her. Vi snakker om deres forhold og ikke helt forferdelige forhold med vold inni bildet. Hør igjennom pod episoden der han er med å snakke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å leve med vold i forhold er en helt annen ting og noe jeg forstår,men nå er ikke det tilfelle her. Vi snakker om deres forhold og ikke helt forferdelige forhold med vold inni bildet. Hør igjennom pod episoden der han er med å snakke om det. 

Det vet vi ingenting om. Jeg har sett mange eksempler på psykisk vold, der den som utsettes for det ikke engang er klar over det selv, før de endelig er ute av forholdet. 
Jeg sier ikke at dette er tilfellet med IG og mannen. Men du kan ikke være så bastant.

https://psykologisk.no/2022/08/det-kan-vaere-vanskelig-a-vite-om-man-blir-utsatt-for-psykisk-vold-eller-ikke/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
IreneV skrev (Akkurat nå):

Det vet vi ingenting om. Jeg har sett mange eksempler på psykisk vold, der den som utsettes for det ikke engang er klar over det selv, før de endelig er ute av forholdet. 
Jeg sier ikke at dette er tilfellet med IG og mannen. Men du kan ikke være så bastant.

https://psykologisk.no/2022/08/det-kan-vaere-vanskelig-a-vite-om-man-blir-utsatt-for-psykisk-vold-eller-ikke/

Jeg går ut etter hva jeg blant annet hørte han selv sa i poden. Og det med vold har aldri vært ett tema i denne saken. Men nå har jeg sagt mitt😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (22 minutter siden):

Som sagt, det vet faktisk ikke du noe om - og det er hele poenget med denne diskusjonen. Har du vanskeligheter for å forstå? 😁. Nå er vold, igjen, et eksempel (jeg skrev først "en umulig relasjon/forhold"), for det er tydelig at du ikke klarer å forstå hva som blir skrevet her. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...