Gå til innhold

Når sex ikke er godt lenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en fødsel med påfølgende skader er ikke sex noe godt lenger. Jeg har forsonet  meg med det, men lurer på hvordan jeg skal opprettholde samlivet. Sexlysten har selvfølgelig dalt som følge av dette og jeg er redd jeg etterhvert vil få aversjon mot sex. Så jeg trenger litt hjelp til å holde på den seksuelle delen av samlivet vårt. Er det noen andre her med store seksuelle problemer eller har erfaring med dette som kan gi meg noen tips?

Anonymkode: 95ddc...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det ingenting som kan gjøres for å fikse skaden?

Endret av Nerine_
Skrevet

Hvor lenge er det siden du sluttet å amme? Og hvor lenge siden fødsel? Akkurat det med amming har ganske mye å si.

Men hvis begge deler er lenge siden synes jeg du burde be fastlegen om hjelp. Jeg synes i alle fall ikke du bare skal ‘forsone deg’ med ting slik de er nå. Det er stor fare for at du ender med bitterhet og irritasjon om du legger opp til at du skal ofre deg for at din mann skal få det sexlivet han vil, mens du ikke får noe særlig utav det. 

Anonymkode: 4aaa2...e0e

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Er det ingenting som kan gjøres for å fikse skaden?

Nei dessverre.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden du sluttet å amme? Og hvor lenge siden fødsel? Akkurat det med amming har ganske mye å si.

Men hvis begge deler er lenge siden synes jeg du burde be fastlegen om hjelp. Jeg synes i alle fall ikke du bare skal ‘forsone deg’ med ting slik de er nå. Det er stor fare for at du ender med bitterhet og irritasjon om du legger opp til at du skal ofre deg for at din mann skal få det sexlivet han vil, mens du ikke får noe særlig utav det. 

Det er ca 3 år siden. 3 og et halvt år siden fødsel. Jeg har forsonet meg med at jeg ikke kan ha god sex igjen, og det er forsåvidt greit. Ellers er jeg enig og veldig redd for at jeg blir bitter og irritert ja, om jeg ikke klarer å holde på lystfølelsen. Så jeg trenger litt inspirasjon på hva jeg kan forsøke. Må nok omstille hjernen litt, til å kjenne noen form for nytelse. 

Skrevet

Har du vært hos en gynekolog som har sagt det, eller har du oppsøkt flere? Evnt prøvd privat?

Skrevet

Forsøke og forsøke.. Jeg syns fortsatt fastlegen er et greit sted å begynne. Hvis du tenker at du ‘bare skal omstille hjernen’ så legger du alt ansvar på deg selv, og det synes jeg ikke blir riktig. Det er jo en medisinsk årsak til at det ikke er godt lenger, kanskje fastlegen vet hva som kan gjøres? Din mann bør også involveres, han har jo faktisk sitt ansvar for skaden, på et vis. Det bør ikke være kun din bør å bære.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har du vært hos en gynekolog som har sagt det, eller har du oppsøkt flere? Evnt prøvd privat?

Jeg har vært på sykehuset flere ganger. Er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å stille om tankene tenker jeg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på sykehuset flere ganger. Er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å stille om tankene tenker jeg. 

Jeg ville prøvd privat før jeg gav opp. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forsøke og forsøke.. Jeg syns fortsatt fastlegen er et greit sted å begynne. Hvis du tenker at du ‘bare skal omstille hjernen’ så legger du alt ansvar på deg selv, og det synes jeg ikke blir riktig. Det er jo en medisinsk årsak til at det ikke er godt lenger, kanskje fastlegen vet hva som kan gjøres? Din mann bør også involveres, han har jo faktisk sitt ansvar for skaden, på et vis. Det bør ikke være kun din bør å bære.

Har som skrevet såklart vært til utredning. Var slik skadene ble kartlagt. Han er absolutt forståelsesfull og snill, men jeg tenker jeg kan jo ikke nekte han sex for alltid. Han vet ikke helt hva han skal gjøre stakkars og prøver seg aldri lenger.

Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Jeg ville prøvd privat før jeg gav opp. 

Har også vært hos flere private..

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva sier de, da? ‘Bare lev med det’? Hvis det ikke er mer å gjøre medisinsk er kanskje sexolog neste steg. Ikke at jeg helt skjønner hva en sexolog gjør, men jeg er som sagt opptatt av at du ikke bør bære dette helt alene.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier de, da? ‘Bare lev med det’? Hvis det ikke er mer å gjøre medisinsk er kanskje sexolog neste steg. Ikke at jeg helt skjønner hva en sexolog gjør, men jeg er som sagt opptatt av at du ikke bør bære dette helt alene.

De sa vel egentlig det ja. At det var slik som kunne skje ved en fødsel. Jeg var en tur hos sexolog, men fikk ikke så mye ut av det. Hun snakket mest generelt om ting som å utforske og finne nye former for nytelse.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa vel egentlig det ja. At det var slik som kunne skje ved en fødsel. Jeg var en tur hos sexolog, men fikk ikke så mye ut av det. Hun snakket mest generelt om ting som å utforske og finne nye former for nytelse.

Syns ærlig talt det høres rart ut at man ikke kan prøve å rette opp skaden, hva slags skade er det snakk om?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Syns ærlig talt det høres rart ut at man ikke kan prøve å rette opp skaden, hva slags skade er det snakk om?

Ja ikke sant. Jeg har avulsjon av levator ani, overstrukket muskulatur, prolaps av livmor og blære(disse kunne heises opp men ville sannsynligvis ikke holde så lenge). 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så tåpelig sagt! Hvem bryr seg vel om generelle ting når man har en spesifikk skade man trenger hjelp til å leve med?? Hun manglet sikkert kompetanse på akkurat det, og i stedet for å innrømme det eller henvise deg til noen andre, så kommer hun heller med masse generelle ting som -igjen- legger alt ansvaret på deg. Åhr, nå ble jeg irritert! Skjønner godt du gir litt opp! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så tåpelig sagt! Hvem bryr seg vel om generelle ting når man har en spesifikk skade man trenger hjelp til å leve med?? Hun manglet sikkert kompetanse på akkurat det, og i stedet for å innrømme det eller henvise deg til noen andre, så kommer hun heller med masse generelle ting som -igjen- legger alt ansvaret på deg. Åhr, nå ble jeg irritert! Skjønner godt du gir litt opp! 

Ja det er godt mulig hun manglet kompetanse på området. Det har jeg vel egentlig følt flere plasser(utenom sykehuset). Takk for omtanken. ❤️ Ja jeg har nok gitt litt opp, eller akkurat den "fikse det" delen, men jeg er åpen for å omstille hodet men føler ikke jeg vet helt hvor jeg skal begynne. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant. Jeg har avulsjon av levator ani, overstrukket muskulatur, prolaps av livmor og blære(disse kunne heises opp men ville sannsynligvis ikke holde så lenge). 

Det er jo flere ting å forsøke her, skjønner at man føler seg håpløs men du bør kunne få noe hjelp. 

Skrevet
7 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det er jo flere ting å forsøke her, skjønner at man føler seg håpløs men du bør kunne få noe hjelp. 

Hva da tenker du? Er åpen for forslag å gi til fastlegen. 😊

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da tenker du? Er åpen for forslag å gi til fastlegen. 😊

Pessar som holder livmor oppe, trening (det har du sikkert prøvd), operasjon (De fjerner livmor i de værste tilfellene) og tilskudd av hormoner. 

Skrevet
13 minutter siden, Nerine_ skrev:

Pessar som holder livmor oppe, trening (det har du sikkert prøvd), operasjon (De fjerner livmor i de værste tilfellene) og tilskudd av hormoner. 

Ja jeg har som sagt fått tilbud om å fikse selve prolapsene, men det vil visst ikke bedre sexdelen. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...