Gå til innhold

Pulsklokke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg pulsklokke, men forstår det er mye å velge i. Jeg er bare en "mosjonist" og har begynt å jogge/løpe litt. Målet er bedre form, utholdenhet og kondisjon. Bryr meg ikke om kaloriforbruk osv. Jeg er intressert i å finne ut pulsen min, når ligger jeg i makspuls og når gjør jeg ikke. Har forstått det sånn at det er viktig å trene i riktig sone for progresjon. Jeg er heller ikke så teknisk av meg, så en pulsklokke som er lett å forstå er et must. 

Det jeg hovedsakelig ønsker av en klokke er

Pulsmåling såklart

Skritt

Hvor aktiv jeg har vært

Noe som viser treningsfremgang i form av tid, hastighet osv.

Utseendet er også litt viktig. Ønsker en nett klokke som samtidig er litt feminin.

Hva kan du anbefale? Er fitbit noe? Og hvem av de?

Anonymkode: bbb99...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fitbit er ikke en treningsklokke av den typen du ønsker.
Den er en veldig bra aktivitetsklokke som viser hverdagsstatistikk, men vil ikke gi deg informasjon om treningsfremgang i form at tid, hastighet eller lignende.
Siden dette er listet opp som viktig for deg, må du se mot Polar, Garmin, Suunto, og de typiske aktørene som er rettet mot trening, men som har aktivitet som tilleggsfunksjon (ikke motsatt, som Fitbit)

Jeg bruker Fitbit selv, men når jeg trener dobler jeg med min gamle polar pulsklokke for å logge økten, og gi meg treningsstatistikken.

Anonymkode: 7cd3f...588

Skrevet

Men fitbit måler puls? Jeg har jo Runtastic appen, som måler løype, tid, og hvor mange km jeg løper i minuttet. Det viktigste er egentlig å måle puls så jeg vet om jeg ligger i riktig sone når jeg løper. Akkurat nå aner jeg ikke hva makspulsen min er. Er fitbit lett i bruk og forstå seg på, så veier det opp for det å måtte måle fremgang. Den kan jeg jo også følge med på selv ved tanke på tiden jeg bruker. Viktigste er puls måling. Jeg liker godt designet på fitbit, den er så nett og jeg kan fint ha den på til hverdags og på jobb (går mye i jobben) Tåler fitbit kulde? Og litt vann hvis det skulle småregne litt når jeg er ute å løper?

Anonymkode: bbb99...96f

Skrevet

Har Fitbit versa koblet sammen med Runkeeper, funker bra! Den logger syklus også faktisk 😎

Anonymkode: 2f5f9...9d1

Skrevet

Og ja fitbit tåler vann, Versa kan brukes i svømming. Versa liger litt på apple watch, fås i ulike farger, jeg har helsort 😊

Anonymkode: 2f5f9...9d1

Skrevet

Jeg har en Garmin som jeg er godt fornøyd med, ikke av de dyreste vel og merke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...