Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #1 Skrevet 24. mars 2005 Vi tenkte å gifte oss på tinghuset. Også spise med den nærmeste familien ute ettterpå. Da blir vi tilsammen ca 11 voksene. Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det uten at det blir "simpelt" liksom. Noen som har gjort noe lignende eller har tips og komme med??
Lassie Skrevet 24. mars 2005 #3 Skrevet 24. mars 2005 Vi har ikke hatt muligheten til å snakke om hvordan vi skal ha det enda, men det kan gjøres mye ut av det du skriver uten at det blir "simpelt" da. Det kan gjøres masse ut av en middag med de nærmeste og likevel få til et flott bryllup. Jeg leker også med tanken på å ikke gjøre noe for stort ut av det, men vi får se rett og slett. Det er jo ikke bare jeg som skal gifte meg, min forlovedes ønsker må jo også tas med. Det eneste jeg vet er at det blir et kirkebryllup, det tror jeg nok ikke at min forlovede vil forandre på uansett. Men det er greit for meg, han er jo trossalt kristen.
Gjest molla glemtåloggeinn Skrevet 24. mars 2005 #4 Skrevet 24. mars 2005 Hei. I utgangspunktet skulle vi også ha et lite og enkelt bryllup med vielse på Tinghuset. Planen var da å ha et enkelt selskap på et hotell. Vi ble da 23 stk. med nær familie og forlovere med følge. NÅ derimot sitter jeg her og har bestillt kirken, så da blir det et kirkebryllup i stedet gitt. Jeg har allerede begynt å gruve meg til å gå opp kirke gulvet. Mitt råd er vel egentlig å finne den løsningen som passer best for dere.
Martha Stewart Skrevet 24. mars 2005 #5 Skrevet 24. mars 2005 Vi skal ha et lite bryllup, der vi blir maks 20 tilstede under middagen :-) Jeg tror at man hvis man legger en del omtanke i detaljene, så skaper man den stemningen man ønsker. Siden vi er så få, så legger vi en del penger i middagen, som blir på en eksklusiv restaurant. Det har vi råd til siden vi er så få. Bryllupskake og kaffe tar vi hjemme, der vi kommer til å pynte med masse blomster etc for å lage den rette stemningen. Selv om vi skal et lite selskap, ville vi ikke at noen - aller minst oss selv - skal føle at det blir et billig i betydningen "kjipt" bryllup... Tvertimot føler vi at vi kan ta oss råd til detaljer som vi ellers ville nedprioritert, dvs f.eks den eksklusive middagen, kake fra Pascal etc. Vi sparer penger på at vi ikke trenger DJ/band, betaler ikke for lokale og ellers alt det som følger med et større bryllup. Jeg ville av prinsipp ikke bruke mye penger på kjolen, men det er en ny, enkel brudekjole fra salong som jeg har betalt omtrent 6000 for med tilpasning (mer enn nok). Ellers kan man jo få flotte designkjoler enda billigere fra ulike nettsider. Selv om gjestene bare blir nærmeste familie + forlovere med følge, har vi lagt mye arbeid ned i invitasjoner, kirkeprogram etc. Vielsen - som blir i kirken - prøver vi også å sette mest mulig personlig preg på, med bl.a solistinnslag. Vi håper også at mange vi kjenner kommer i kirken, til tross for at middagen som sagt bare blir for de nærmeste.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2005 #6 Skrevet 25. mars 2005 Vi skal også ha et lite og forholdsvis rimelig bryllup, med vielse på Tinghuset. Til middag blir vi 15 stk - foreldre, søsken, bestemor og forlovere m/følge. Til kaffe inviterer vi tanter og onkler, samt noen av søskenbarna mine som vi har mest kontakt med. Tilsammen har vi bedt 14 ekstra til kaffe. Selskapet holdes hjemme hos mine foreldre, maten har vi bestilt, bryllupskake har vi bestilt, pluss at jeg skal spørre om noen tanter kan bake litt. Selvsagt koster det jo litt å holde et selskap - men det er jo stor forskjell på å ha det hjemme (eller et sted man ikke betaler for) med få gjester enn å leie et lokale og ha 100 stk til middag. Jeg tror ikke vi kommer til å føle at vår bryllupsfeiring blir simplere enn andre, større feiringer - det er jo vi som legger rammene for dagen, og vi får det jo som vi ønsker. Syns det høres fint ut å spise middag på en restaurant etter vielsen jeg - syns ikke du skal bekymre det for at det skal blir simpelt. Hvis du har noen spesielle ønsker, så er jeg sikker på at restauranten kommer til å i møtekomme dem så langt det er mulig. Og en bryllupsdag er alltid en festdag - og jeg tror at stemningen gir seg selv på en dag som det - uansett om man er 10 eller 100 stykker tilstede! K
AvaAdore Skrevet 25. mars 2005 #7 Skrevet 25. mars 2005 etter min mening skal vi ha et lite og enkelt bryllup.. riktignok er ca 90 stk invitert, men det er 95% min familie, for det blir "for langt" aa dra for mesteparten av hans familie.. men poenget er at vi ikke har tent aa bruke MYE penger.. vi har ikke satt opp budsjett, men vi bruker det vi vil.. saa ser vi hva det blir til.. Vi onsker oss ikke et tradisjonellt bryllup, bare en feiring av at vi endelig er gift..
Gjest Embla s Skrevet 25. mars 2005 #8 Skrevet 25. mars 2005 Syns det høres fint ut jeg! Når du skriver at du ikke vil ha et simpelt bryllupp, skjønner jeg godt hva du mener, Men det blir ikke simpelt fordi om dere feirer på en annen måte en den tradisjonelle! jeg kan godt tenke meg at et slikt lite og intimt bryllupp vil bli nesten mer romantisk og minneverdig en de som følger oppskriften? Skulle gjerne feiret mitt bryllupp på den måten selv!
Tosca Skrevet 31. mars 2005 #9 Skrevet 31. mars 2005 Vi hadde et lite og enkelt bryllup i mai i fjor. Vi var 9 stykker til middag. Vi hadde vielsen på Tinghuset, og jeg synest faktisk det var intimt og romantisk. Etterpå spiste vi en treretters middag på et av byens hoteller. Vi fikk kjempefin service og maten var nydelig. Vi hadde taler og skåler som i et "ordentlig" bryllup, og vi storkoste oss alle sammen. Etter middagen reiste vi hjem til oss, der vi hadde kaker og kaffe. Vi hadde en kjempefin dag. De som sier at et lite bryllup er "simpelt", vet ikke hva de snakker om. For oss er denne dagen like minneverdig som for de som har hundre gjester og "full pakke". Og ikke minst, jeg fikk være vakker brud med hvit kjole med slep og alt. Synest ikke vi manglet noe jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #10 Skrevet 31. mars 2005 Enig med siste taler! Vi skal gifte oss i sommer, og det blir kun meg og mannen og fire barn! I all hemmelighet... Dermed blir det tinghuset først, og siden mat et sted hvor barna kan kose seg, de er ikke restaurantmateriale den flokken der nei... *host*
Minerva Grey Skrevet 1. april 2005 #11 Skrevet 1. april 2005 Dersom du vil ha litt 'stil' over det hele ville jeg først og fremst kontaktet aktuelle hotell/restauranter og sjekket hva de kunne tilby. Si at det gjelder et bryllup - hør om de kan tilby en mindre, privat spisesal, om de ordner pynt o.l. - kanskje de kan tilby levende taffelmusikk (piano, f.eks.). Kanskje de har erfaring også med mindre bryllup, og kan gi dere gode ideer?
Pasha Skrevet 1. april 2005 #12 Skrevet 1. april 2005 vi kommer til å ha et enkelt bryllup.. reiser til new york for å gifte oss...så tar vi en middag med den nærmeste familien (+ forloveren min--han skal jo ha broren sin).. når vi kommer hjem til Norge.. da blir vi vel 15 stk med oss,,, har ikke helt bestemt hvor vi skal ha dette hen.. men noe stort og overdådig bryllup blir det jo ikke
Martha Stewart Skrevet 1. april 2005 #13 Skrevet 1. april 2005 Dersom du vil ha litt 'stil' over det hele ville jeg først og fremst kontaktet aktuelle hotell/restauranter og sjekket hva de kunne tilby. Si at det gjelder et bryllup - hør om de kan tilby en mindre, privat spisesal, om de ordner pynt o.l. - kanskje de kan tilby levende taffelmusikk (piano, f.eks.). Kanskje de har erfaring også med mindre bryllup, og kan gi dere gode ideer? Bra ideer som nevnes her! Jeg tror restauranter - og sikkert hoteller - gjerne har private rom/spisesaler hvor man kan være litt for seg selv. Da jeg ringte og sjekket litt i Oslo fikk jeg inntrykk av at slike atskilte rom gjerne har plass til maks 20 personer. Det passer ihvertfall veldig bra for oss! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå