Gjest nicecar Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Jeg er straks på overtid her, så lurer på om dere har noen erfaringer med hva jeg kan gjøre for å "hjelpe" vesla med å komme ut. Begynner å bli veldig utålmodig nå
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Det må nok gå sin gang selv om du er utålmodig ville jeg spart kreftene til fødsel. Anonymkode: fe0d7...4c3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Ikke prøv lakserolje. Var en meget lang og vond dag, og ikke en dag nærmere fødsel. Ble satt i gang 12 dager på overtid og var ikke moden. Anonymkode: 11aa7...b2a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Er i dag 6 dager over med første. Har prøvd alt, det er virkelig bortkastet. Hun kommer ikke før hun er klar for det. Ta vare på hverandre, og prøv og holde motet oppe i stedet for kjerringråd/tips. Anonymkode: 59cc3...26b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Sier det samme som de andre her. Spar på kreftene. Men skal du gjøre noen av tipsene så gå for sex 😊👍🏼 Anonymkode: 0c45a...79c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Jordmor anbefalte å rulle på stor yogaball for å hjelpe babyen nedover, samt sex. Anonymkode: 7f571...5f5 1
Tingelling Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Spørs om du er moden eller ikke. Jeg hadde åpning og moden mormunn. På dag 7 på overtid ble jeg strippet av legen,20 timer etterpå gikk vannet og 15 timer etter det startet riene. Før riene startet stimulerte jeg brystvortene,det var eneste kjerringråd jeg prøvde.kjente det smalt i magen før riene startet,og to timer etterpå var babyen ute. hvis du ikke har åpning eller er moden,så nytter ingenting. 1
Vera Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 Jeg vet det høres helt horribelt og terroriserende ut, men prøv å nyte de siste dagene heller! Om noen få strakser skifter livet ditt gir, og blir travelt som pokker, og tiden med partner blir en luksus. Fyr opp stearinlys, kjøp inn akkurat det snopet/maten du har lyst på, og nyt hverandre. Eller sett deg ned med en bok! Det er også en luksus man ikke alltid har tid til/overskudd til når barnet er på plass. Det er ikke dokumentert effekt på noen av kjerringrådene, annet enn at du blir unødvendig sliten før fødsel. Barnet kommer når du minst aner det 😊 Sett i gang og nyt heller! Og få en skikkelig massasje av din kjære 4
henniie Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 13 timer siden, nicecar skrev: Jeg er straks på overtid her, så lurer på om dere har noen erfaringer med hva jeg kan gjøre for å "hjelpe" vesla med å komme ut. Begynner å bli veldig utålmodig nå Beklager, men vær så snill og ikke bruk opp energien din på alkens kjærringråd som skal liksom sette i gang fødselen. Det fører ingenting med seg, annet enn en utslitt mamma. Går du over så er det mening med det. Ikke funker kanel, modnings akupunktur KAN funke, men ingen garanti - og jeg vet om FLERE som må tilbake igjen, og igjen, og igjen for det ikke virker. Hvordan vet du da at den virker om den 3-4-5 gangen starter fødselen? Og lakserende vil jeg i alle fall fraråde! Trapper sliter deg bare ut, hopping er ikke å anbefale heller.. Ikke en gang den hellsikes modningstabletten eller ballong du får på sykehuset har garanti for å starte fødsel. Eneste som faktisk virker er drypp Lykke til, uansett. Nyt den lille tiden som er igjen - og melk heller den vordende pappaen for litt sympati isteden. Sex skal vist nok være bra orgasme altså 😜 1
Blingblingtahei Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 Støtter mange av forslagene her, og absolutt den med å bruke tid på partneren din, snart vil det bli en annen som krever nærhet mesteparten av døgnet så det blir lite nærhet mellom dere to. Jeg gjorde litt lette øvelser før jeg la meg, typ yoga og strekke øvelser, rierene dukket opp kl 3 på natta. Helt sikkert fullstendig tilfeldig, men det er det eneste jeg har gjort annerledes den dagen, den kjente ut som alle andre dager. Men baby kommer, det er det eneste man vet med sikkert, så slapp av nå og sov
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 Hvordan går det med deg ts? Jeg har prøvd mye sex, masse biola, sterk mat, bitter lemon, kanelboller med masse kanel, rømmegrøt, turer, trapper, og storrengjøring m/ vindusvask av hjemmet m.m... Også prøvd å sove ekstemt mye en dag og bare ligge og lade all energi- funket ikke det heller. Nå har jeg forsøkt «omvendt psykologi» der jeg har innstilt meg på at det passer veldig dårlig å føde nå og gjør at det beste er å vente. bl.a. trimmet meg nedentil (ikke høvel)... fordi jeg har blitt så hårete. Jeg vil jo ikke føde «nybarbert» ... Skal jo helst ikke barbere seg så tett opptil fødsel, men tenkt at det er en uke til selveste termin også går jeg sikkert over tiden og håret mitt har vokst ut innen et par uker🤗 Så nå tvinger jeg meg til å være tålmodig. Det funker dårlig det og, for annenhvert min. så ber jeg han om å komme ut. Anonymkode: 35c3e...757
Gjest nicecar Skrevet 4. november 2018 #13 Skrevet 4. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med deg ts? Jeg har prøvd mye sex, masse biola, sterk mat, bitter lemon, kanelboller med masse kanel, rømmegrøt, turer, trapper, og storrengjøring m/ vindusvask av hjemmet m.m... Også prøvd å sove ekstemt mye en dag og bare ligge og lade all energi- funket ikke det heller. Nå har jeg forsøkt «omvendt psykologi» der jeg har innstilt meg på at det passer veldig dårlig å føde nå og gjør at det beste er å vente. bl.a. trimmet meg nedentil (ikke høvel)... fordi jeg har blitt så hårete. Jeg vil jo ikke føde «nybarbert» ... Skal jo helst ikke barbere seg så tett opptil fødsel, men tenkt at det er en uke til selveste termin også går jeg sikkert over tiden og håret mitt har vokst ut innen et par uker🤗 Så nå tvinger jeg meg til å være tålmodig. Det funker dårlig det og, for annenhvert min. så ber jeg han om å komme ut. Anonymkode: 35c3e...757 Hei❤️ Det går fint. Ingen ting har skjedd helt enda, så prøver bare å gjøre hverdagslige ting uten å tenke så mye på at fødselen. Det skjer når det skjer, og jeg kan ikke tvinge bebisen ut før hun selv er klar, hehe
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #14 Skrevet 4. november 2018 Jeg spiste spicy pizza fra Dolly, og fikk rier etter halvannen time. Det kan jo ha vært tilfeldig. Med nr. 2 spiste jeg spicy pizza, og fikk rier etter 9 timer, det kan også ha vært tilfeldig. Jeg tror mer på at kroppen egentlig bare var klar for fødsel, og at den spicy pizzaen var en tilfeldighet men sikker kan man jo aldri bli. Spar på kreftene, spis litt spicy pizza og se hvordan det går Anonymkode: 329da...e10
Forundret.. Skrevet 4. november 2018 #15 Skrevet 4. november 2018 På føden ble jeg anbefalt, å gå en rolig tur, gå hjem sleng deg på sofaen og sett på feel Good filmer. Tenker at mye av styret enkelte finner på for å fremskynde fødsel gjør ikke annet enn å stresse baby.
Gjest nicecar Skrevet 4. november 2018 #16 Skrevet 4. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiste spicy pizza fra Dolly, og fikk rier etter halvannen time. Det kan jo ha vært tilfeldig. Med nr. 2 spiste jeg spicy pizza, og fikk rier etter 9 timer, det kan også ha vært tilfeldig. Jeg tror mer på at kroppen egentlig bare var klar for fødsel, og at den spicy pizzaen var en tilfeldighet men sikker kan man jo aldri bli. Spar på kreftene, spis litt spicy pizza og se hvordan det går Anonymkode: 329da...e10 Lurer på om jeg skal prøve det da🤔🤔 Two times in a row kan umulig være en tilfeldighet
Gjest nicecar Skrevet 4. november 2018 #17 Skrevet 4. november 2018 Eneste jeg har kjent på disse siste dagene er «menssmerter» som kommer og går. Vet ikke helt om det kan være et tegn?
Sirinna Skrevet 4. november 2018 #18 Skrevet 4. november 2018 God klem til deg @nicecar! Hold ut, snart får du møte jenta di. ❤️
Rotemor Skrevet 4. november 2018 #19 Skrevet 4. november 2018 Sex er det mest effektive. Sæd kan bidra til å sette i gang.
Rotemor Skrevet 4. november 2018 #20 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, nicecar skrev: Eneste jeg har kjent på disse siste dagene er «menssmerter» som kommer og går. Vet ikke helt om det kan være et tegn? Det heter «kynnere» eller «falske veer» om du vil:) Noen har det i lange tider. Du føler det kanskje ikke sexy, men det kan gjøre susen å forføre din mann en siste gang på mange uker😉 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå