AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Hei! VIl opprette en sparekonto i en annen bank enn den jeg har nå (pga sykt lav rente), og på en side som sammenlignet renter hos banker så var det høyest hos Grue Sparebank (https://gruesparebank.no/) med effektiv rente på 3,75%.... Men jeg har aldri hørt om denne banken og den såg ikke så veldig profesjonell ut utifra nettsiden??? Har noen råd til hvilken bank jeg skal velge? Ca 150 000 vil jeg ha på kontoen og vil overføre noen tusenlapper hver mnd.... Anonymkode: b8ce1...b41
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Grue sparebank har bankfilialer på Kirkenær og Flisa i følge google. Jeg har ingen erfaring med denne banken. Anonymkode: 18e66...b37
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Den renten du snakker om er vel en bu-konto. Rentene for annen sparing er lave. Så dersom du ikke vil låse pengene til bsu bør du velge noen andre. Anonymkode: e3577...c45
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Bruk DnB, da vil du ikke miste pengene dine hvis banken skulle gå konkurs. Anonymkode: d35a7...74b
Bondenisse Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk DnB, da vil du ikke miste pengene dine hvis banken skulle gå konkurs. Anonymkode: d35a7...74b Det gjelder så godt som alle norske banker. Bankenes sikringsfond garanterer for det. DnB er vell blant de med dårligst rente så vil ikke anbefale den. Ved langsiktig sparing bør ikke renten være lavere enn inflasjonen, dette oppnår man ikke i vanlig sparekonto. Dermed er pengene mindre verdt om 10 år enn de er i dag... 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk DnB, da vil du ikke miste pengene dine hvis banken skulle gå konkurs. Anonymkode: d35a7...74b Denne påstanden er helt gal. De alle fleste banker er medlem i sikringsfondet. Anonymkode: 0a71f...769 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Den renten er mest sannsynlig for en bsu-konto. Det finnes nesten ikke sparekontoer med rente over 2% nå. Sjekk ut finansportalen.no. De har bra oversikt. Jeg har vært kunde hos både Komplett, Santander og Avida uten problemer. Alle er medlem av sikringsfondet og garanterer pengene dine inntil 2 millioner. Hvis du har mer enn 50k/100k på konto til enhver tid er nok høyretekonto det beste alternativet Anonymkode: 9b8df...539 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå