AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Naboen spiller høy musikk, ring politiet. Et barn har blitt ertet, kontakt skolen Noen røyker på balkongen, kontakt styret En kollega er vanskelig, kontakt leder Fyfader, så hjelpeløse folk har blitt. Å si fra selv, eller ta ting om med personer det gjelder er visst helt håpløst. Er folk blitt en gjeng med pingler? Hvorfor skal alltid andre ordne opp for en? -hvordan ta opp dette? er et standardspørsmål her inne. Og all tysting også. Et barn gråter om natten, send meld til barnevernet Noen røyker hasj i bygningen, ring politiet Vet om en som er utro, gi beskjed til ektefellen Hvorfor er det blitt sånn? Snakk om å bry nesa si i absolutt alt. En kjeder seg, så sørg for litt drama. En har det ikke helt bra, så lag litt problemer for andre også. Nordmenn er noe helt for seg selv på disse områdene. Folk bryr seg med alt og tåler ingenting lenger. Det er ingen andre land hvor folk holder på sånn. Hvis dere vet noen, så vennligst nevn ett! Anonymkode: cb61a...5ba 7
Chablis Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Jeg ble litt forelsket i deg nå ts. Skulle ønske du ikke var anonym så skulle jeg plusset deg herfra til månen. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, Tipptoppi skrev: Jeg ble litt forelsket i deg nå ts. Skulle ønske du ikke var anonym så skulle jeg plusset deg herfra til månen. 👍 Anonymkode: cb61a...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Er det innafor ... Anonymkode: f1090...1ec
Ansagt Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen spiller høy musikk, ring politiet. Et barn har blitt ertet, kontakt skolen Noen røyker på balkongen, kontakt styret En kollega er vanskelig, kontakt leder Fyfader, så hjelpeløse folk har blitt. Å si fra selv, eller ta ting om med personer det gjelder er visst helt håpløst. Er folk blitt en gjeng med pingler? Hvorfor skal alltid andre ordne opp for en? -hvordan ta opp dette? er et standardspørsmål her inne. Og all tysting også. Et barn gråter om natten, send meld til barnevernet Noen røyker hasj i bygningen, ring politiet Vet om en som er utro, gi beskjed til ektefellen Hvorfor er det blitt sånn? Snakk om å bry nesa si i absolutt alt. En kjeder seg, så sørg for litt drama. En har det ikke helt bra, så lag litt problemer for andre også. Nordmenn er noe helt for seg selv på disse områdene. Folk bryr seg med alt og tåler ingenting lenger. Det er ingen andre land hvor folk holder på sånn. Hvis dere vet noen, så vennligst nevn ett! Anonymkode: cb61a...5ba 1.Bli med på festen 2. Si det til mamman dems 3. Bruk vanngevær 4. Vær vanskelig tilbake 5. Barn griner ofte om natta, ingen holdepunkter her. Tynt grunnlag rett og slett. 6. Hasj ER faktisk ulovlig. Det lukter dritt også i 100m omkrets. 7. Utroskap er et svik og å leve forholdet på en løgn. All credz til avslører✅ Generelt så er vi nok mer konfliktsky for vi gidder ikke å være med på bråket og forholde oss til en uvennlig nabo resten av livet. Hvis vi drar et eksempelet veldig langt her: du vitner i en drapssak og sen skyldige blir dømt. Så kommer han og hevner seg med øksa ute på første fengselspermisjon. Det blir jo ufortjent mye dårlig stemning av å være real her, hallo? Folk i dag er loco, kniven sitter løst hos enkelte. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Ansagt skrev: 1.Bli med på festen 2. Si det til mamman dems 3. Bruk vanngevær 4. Vær vanskelig tilbake 5. Barn griner ofte om natta, ingen holdepunkter her. Tynt grunnlag rett og slett. 6. Hasj ER faktisk ulovlig. Det lukter dritt også i 100m omkrets. 7. Utroskap er et svik og å leve forholdet på en løgn. All credz til avslører✅ Generelt så er vi nok mer konfliktsky for vi gidder ikke å være med på bråket og forholde oss til en uvennlig nabo resten av livet. Hvis vi drar et eksempelet veldig langt her: du vitner i en drapssak og sen skyldige blir dømt. Så kommer han og hevner seg med øksa ute på første fengselspermisjon. Det blir jo ufortjent mye dårlig stemning av å være real her, hallo? Folk i dag er loco, kniven sitter løst hos enkelte. Så lenge du holder deg innenfor lovverket selv, så skal du egentlig bare drive i om folk røyker hasj. De tvinger ikke deg til det? Om noen sviker ektefellen, så er det IKKE din sak. Du er ingen moralens vokter, og du vet ingenting om forholdet deres! Og siste du skriver bare bekrefter at nordmenn er pingler! Gir meg over. Anonymkode: cb61a...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 blir bekymret jeg også. Liker en fyr, vil han bare ha sex? kg vet svaret Venninne inkluderer meg ikke lenger, kutte henne ut? , kg vet svaret Skal ut å reise..må finne billige billetter, kg vet svaret Har historieoppgaver, gidder ikke lese pensum, spør på kg De virker greie, men jeg har angst, kg vet svaret selv om de ikke vet hvem det er snakk om.. Anonymkode: 6be78...bda 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Enig i det meste, men å si fra til noen som er bedratt er helt innafor. Densom er utro «ordner» selvsagt ikke opp i dette selv, da de går bak ryggen på kjæresten. Har de et åpent forhold, er ingen skade skjedd om du sier fra. Kan spare mennesker fra å kaste bort årevis av livet på feil person. Anonymkode: 133b8...485 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: blir bekymret jeg også. Liker en fyr, vil han bare ha sex? kg vet svaret Venninne inkluderer meg ikke lenger, kutte henne ut? , kg vet svaret Skal ut å reise..må finne billige billetter, kg vet svaret Har historieoppgaver, gidder ikke lese pensum, spør på kg De virker greie, men jeg har angst, kg vet svaret selv om de ikke vet hvem det er snakk om.. Anonymkode: 6be78...bda Ja. Kg vet best. En ting vet jeg, at hadde jeg hatt et problem, spesielt om det gjaldt barn, psyken eller forhold, så ville dette vært siste stedet jeg hadde bedt om råd!! Anonymkode: cb61a...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i det meste, men å si fra til noen som er bedratt er helt innafor. Densom er utro «ordner» selvsagt ikke opp i dette selv, da de går bak ryggen på kjæresten. Har de et åpent forhold, er ingen skade skjedd om du sier fra. Kan spare mennesker fra å kaste bort årevis av livet på feil person. Anonymkode: 133b8...485 Du HAR IKKE NOE MED det. Dem er ikke deg!! Så slutt å tro at alle vil det samme som deg. La folk være I FRED! Anonymkode: cb61a...5ba 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Kg vet best. En ting vet jeg, at hadde jeg hatt et problem, spesielt om det gjaldt barn, psyken eller forhold, så ville dette vært siste stedet jeg hadde bedt om råd!! Anonymkode: cb61a...5ba av erfaring er jeg nok enig. Alt for mye bitre mennesker her inne som smitter over. Valgene mine føltes litt feil av og til, men tenkte nå kanskje det var lurt å høre på en utenforstående da, siden de ikke er "blendet" . Og så skjønner jeg ikke at folk som skal studere, ikke bare kan se på vitnemålet sitt når de lurer på om de har gode nok karakterer og søke på samordna opptak. De ser jo poengene der! Anonymkode: 6be78...bda 2
Ansagt Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du holder deg innenfor lovverket selv, så skal du egentlig bare drive i om folk røyker hasj. De tvinger ikke deg til det? Om noen sviker ektefellen, så er det IKKE din sak. Du er ingen moralens vokter, og du vet ingenting om forholdet deres! Og siste du skriver bare bekrefter at nordmenn er pingler! Gir meg over. Anonymkode: cb61a...5ba Du har såklart helt rett😉
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, Ansagt skrev: Du har såklart helt rett😉 Ja, jeg vet det. For det er rett. Dra hvor du vil i Europa ihvertfall, og du vil skjønne at nordmenn er helt ekstremt opptatt av å overlate ting til andre, og å bry nesa si i alt! Flaut og dritpinlig er det. Anonymkode: cb61a...5ba 1
Ansagt Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet det. For det er rett. Dra hvor du vil i Europa ihvertfall, og du vil skjønne at nordmenn er helt ekstremt opptatt av å overlate ting til andre, og å bry nesa si i alt! Flaut og dritpinlig er det. Anonymkode: cb61a...5ba Det er opplevd ja. Vi er konfliktsky, vi gidder ikke å få noe stress selv med at andre har brutt reglene. Man fortjener jo litt stress slengt i trynet hvis man tør å si fra om noe som plager seg selv og andre såklart.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 Delvis enig TS. Man bør forsøke å "ordne sjæl" først, og ikke løpe til sjefen/politiet/styret/skolen med en gang, men gi den det gjelder en sjanse eller to til å kunne løse det på lavt nivå. Det beste er jo å kunne løse en utfordring på lavest mulig nivå uten å involvere andre enn de direkte involverte. Men samtidig har man noen situasjoner der en av partene ikke er interessert i kompromiss og som regelrett skiter i den andre partens behov. Da må man ta saken på høyere nivå. Anonymkode: 107ff...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 Jeg har møtt en del som skulle "ordne opp selv". For noen av dem endte det ikke bra, da tenker jeg på at det ble truet med kniv og andre våpen, og noen ble banket opp eller fikk trusler. Min erfaring er at de som er mest opptatt av at folk ikke skal "tyste" (man ser av ordvalget hva slags typer dette er), er de som har svin på skogen, og som vet at de fleste ikke tar sjansen på å gripe inn på egenhånd. Da får de holde på med de lyssky aktivitetene sine uforstyrret. Anonymkode: c68d6...cbd 6
Ansagt Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Delvis enig TS. Man bør forsøke å "ordne sjæl" først, og ikke løpe til sjefen/politiet/styret/skolen med en gang, men gi den det gjelder en sjanse eller to til å kunne løse det på lavt nivå. Det beste er jo å kunne løse en utfordring på lavest mulig nivå uten å involvere andre enn de direkte involverte. Men samtidig har man noen situasjoner der en av partene ikke er interessert i kompromiss og som regelrett skiter i den andre partens behov. Da må man ta saken på høyere nivå. Anonymkode: 107ff...dbe Dette er mer nyansert, enig i det du skriver. Dessuten har hver situasjon sin moral og konsekvens her. Å tyste til barnevernet for en filleting er ganske alvorlig. De kan ta fra deg barna på svært tynt grunnlag. Jeg tror ikke du kan gå inn til en ukjent familie og spørre om far slår barna heller. Om noen røyker plagsomt på balkongen så er å gå rett til styret litt som å sladre. Hva skal sladrehank ha? Selv bank.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt en del som skulle "ordne opp selv". For noen av dem endte det ikke bra, da tenker jeg på at det ble truet med kniv og andre våpen, og noen ble banket opp eller fikk trusler. Min erfaring er at de som er mest opptatt av at folk ikke skal "tyste" (man ser av ordvalget hva slags typer dette er), er de som har svin på skogen, og som vet at de fleste ikke tar sjansen på å gripe inn på egenhånd. Da får de holde på med de lyssky aktivitetene sine uforstyrret. Anonymkode: c68d6...cbd Ja, og så det "en ser hvilke typer" det er. Norge i et nøtteskall. Lav status og høy status og lavere og fansens oldemor. Nordmenn er blitt eksperter på å rangere mennesker. Og det var ikke i de kriminelle miljøene hvor de tyr til vold før du får blunket jeg nevnte hvor folk skulle ordne opp selv. Eller tror du kollegaen din eller foreldra til den som erta ungen din vil sikte på deg med avsagd hagle?? Anonymkode: cb61a...5ba
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #19 Skrevet 3. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt en del som skulle "ordne opp selv". For noen av dem endte det ikke bra, da tenker jeg på at det ble truet med kniv og andre våpen, og noen ble banket opp eller fikk trusler. Min erfaring er at de som er mest opptatt av at folk ikke skal "tyste" (man ser av ordvalget hva slags typer dette er), er de som har svin på skogen, og som vet at de fleste ikke tar sjansen på å gripe inn på egenhånd. Da får de holde på med de lyssky aktivitetene sine uforstyrret. Anonymkode: c68d6...cbd På arbeidsplassen og på skolen er det som regel uproblematisk å heve saken om nødvendig. Men joda, det kan være en viss risiko å be naboen om å dempe musikken eller stumpe røyken, siden man i utgangspunktet er to privatpersoner uten det strukturelle apparatet man finner på en skole eller på en arbeidsplass. Likevel bør man gjøre seg en tjeneste og stå opp for seg selv når det virkelig gjelder. Tren kampsport, tren styrke, bli mer uredd. Om noen trekker kniv mot meg så skal jeg ødelegge den personen. Anonymkode: 107ff...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #20 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På arbeidsplassen og på skolen er det som regel uproblematisk å heve saken om nødvendig. Men joda, det kan være en viss risiko å be naboen om å dempe musikken eller stumpe røyken, siden man i utgangspunktet er to privatpersoner uten det strukturelle apparatet man finner på en skole eller på en arbeidsplass. Likevel bør man gjøre seg en tjeneste og stå opp for seg selv når det virkelig gjelder. Tren kampsport, tren styrke, bli mer uredd. Om noen trekker kniv mot meg så skal jeg ødelegge den personen. Anonymkode: 107ff...dbe Jeg har null problem med å be naboen dempe seg, men det skal noe til da jeg faktisk tåler litt også. Bare det å bli forbannet og å vise seg uredd er nok til at folk hører. Anonymkode: cb61a...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå