Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt på en høyskole og skjønner ikke helt åssen jeg bør bruke og søke i de databasene på skolen.

det er flere som sier at innehold som er abstrakt er like viktig som det i fulltekst men jeg skjønner ikke helt åssen jeg skal bruke de forskjellige?

jeg har akkurat blitt ferdig med videregående og har ikke lyst til å spørre de jeg studerer med eller hu som jobber på bibloteket da jeg føler meg litt dum.. er det noen som kunne lært meg litt uten å dømme meg? :(

Anonymkode: cfe9a...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå innom biblioteket du, det kan godt være de har kurs. Dette med å søke i databaser er ikke noe man bare 'kan', og tro meg, det finnes maaange ansatte (doktorgradsstudenter, forskere, professorer, you name it) som ikke har lært seg det. De aller færreste lærer slikt på videregående, så det er ingen forventninger om at du skal kunne det om du er fersk student.

Du sparer deg selv både tid og frustrasjon senere bare med å lære noen små triks, og bibliotekarer er som regel mer enn villige til å hjelpe.

Om du vil lese litt selv kan du sjekke ut siden Søk & Skriv. Om du lurer på vurdering av kilder og bruk av referanser og referansestiler kan du se innom Kildekompasset.

Lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk, nå følte jeg meg ikke like dum lenger!!

Anonymkode: cfe9a...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...