Gjest Trude. Skrevet 24. mars 2005 #1 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg sliter med psykiske lidelser. Også er jeg helt avhengig av sjokolade. Jeg spiser masse sjokolade. Ca. 200 gram hver dag. En sånn stor sjokoladeplate. Også kan jeg spise en mindre sjokolade også. Kanskje 300 gram hver dag. Jeg vet at dette ikke er sunt. Men jeg klarer ikke å la være. For en stund siden bestemte jeg meg for å kutte ut sjokoladen og spiste vanlig mat. Men da tenkte jeg på sjokolade hele tiden. Jeg blir sprø av den sjokolade tenkinga mi. Jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Jeg har mye angst og depresjoner, også trøstespiser jeg sjokolade. Når jeg er ekstra lei meg gråter jeg med sjokoladen i munnen. Jeg er veldig depremert og det eneste høydepunktet i hverdagen er sjokoladen. Har også mye selvmordstanker, og når jeg tenker på døden så tenker jeg at da kan jeg ikke spise sjokolade mere, hvis jeg tar selvmord. Derfor lever jeg. Så jeg kan jo kanskje si at det er positivt med den sjokoladen i dette øyeblikket. Hvordan skal jeg klare å tenke på noe annet enn mat og sjokolade. Hver gang jeg tenker på dette begynner jeg å telle inne i meg. Bare for å avlede tankene mine. Men det går ikke. Sjokoladen henger i hodet mitt hele tiden. Det første jeg gjør når jeg står opp er å spise sjokolade. For å finne noe glede i den nye dagen. Selv om dagen bare er svart og mørkt. Også er jeg så depremert og lei. Dette har holdt på i flere år. Også har det blitt mye værre. Men uten sjokoladen så holder jeg ikke ut dagene. Hva skal jeg gjøre? Er det noen som vet? Hvordan skal jeg bli kvitt avhengigheten min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2005 #2 Del Skrevet 24. mars 2005 Dersom du greier deg utan sukker i 7 dagar vil insulin-kjensla bli satt opp, og søtsuget forsvinner gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 24. mars 2005 #3 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg har en venninne som var "sjokoman". Hun måtte ha 3-500 gram sjokolade hver dag for å fungere. Det viste seg at det var stoffer i kroppen hennes som var i ubalanse (for mye eller for lite av disse). Legen viste svært liten forståelse, så hun gikk i stedet til en homeopat for å få dennes syn på situasjonen. Etter noen få konsultasjoner og inntak av medisin ble min venninne helt kvitt sjokoladeavhengigheten. Hun har vært frisk i 2-3 år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. mars 2005 #4 Del Skrevet 24. mars 2005 Vet du, det er faktisk en sammenheng mellom sjokoladeinntak og depresjon. sjokolade inneholder stofer som gjør oss glade. Samme med chilli, foresten. Etter at jeg begynte på antidepressiva, har jeg spist mye sjokolade. Brydde meg ikke om det før. Hvis sjokolade er det som holder deg oppe, synes jeg ikke du skal kutte det ut. Men spis mørk sjokolade. Det er den som er sunnest, den inneholder mye andioksidanter og seroton. Prøv også å lage litt kakao med litt chillipepper i. Det er veldig godt. De gamle inkaene hadde jo sjokolade med chilli og ikkeno sukker. Du kan jo prøve det samme selv. Jo mørkere sjokolade, jo bedre. Og ja -en kan bli avhengig av sukker. Derfor bør du spise så lite som mulig av de lyse melkesjokoladene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå