Piano Man Skrevet 20. august 2002 #1 Skrevet 20. august 2002 Hei alle sammen. Jeg og min elskede CEL. har bestemt oss for å gjøre en liten vri på dette. Jeg skal fortelle om min opplevelse av dagen, så får dere selv bedømme om det er noen vesentlig forskjell. Iogmed at jeg er deltaker her inne så er det kanskje ikke det? Dagen begynnte tidlig, jeg stod opp sammen med svigerfar klokken halv åtte. Barberte meg, tok en ansiktsmaske ( første gang ) og så en lang dusj. Hadde ikke den store matlysten, men klarte å presse ned et rundstykke. Om det var tidspunktet eller dagens ventende begivenheter er ikke klart. Vi kjørte fra Tverlandet til Bodø for å hente brudebukett, crossager og bryllupskake. Vi småpratet litt, men jeg tror begge var spente på det som skulle skje. Ble litt redd da jeg hentet brudebuketten. Den var veldig fin, men lignet ikke veldig mye på det bildet som min kjære hadde sendt floristen. Jeg skal innrømme at jeg lurte på om hun ville bli skuffet. Når vi kom til bakeren fant man ikke kaken!!!! Etter masse telefoner og intens leting i to etasjer fant vi heldigvis kaken gjemt bort i et skap. Jeg tyvtittet og så at vårt ønske om lilla marsipanroser var innfridd. Jeg betalte og så kjørte vi tilbake til Tverlandet. Klokken hadde passert 10 før vi var hjemme igjen og da hadde min vakre brud dratt ned til frisøren allerede. Min forlover var innkvartert hos mine svigerforeldre og han hadde nettopp stått opp da vi kom. Jeg og CEL. har bodd sammen i fem år og valgte derfor å tilbringe natten sammen. Vi fant ut at det kostet mer enn det smakte om jeg skulle bodd på hotell. Etter litt siste jobbing med talen måtte jeg si meg ferdig, men var egentlig ikke fornøyd. Jeg og forloveren min begynnte å pakke ut sjakketene våre. Her kom en av de absolutt få negative momentene frem. På min sjakettbukse så var det mange flekker. En stor flekk var plassert strategisk på smekken!! Det så ut som om noen hadde gjort litt av hvert i buksa! Det var også flere flekker som vi tok bilder av. Heldigvis klarte min svigermor å fjerne flekken på smekken, så det ble ikke synlig. Det var masse lo og hår på jakken. Vi hadde fått feil mansjettknapper og flosshattene var håpløse og helt feil. Jeg skal ikke si hvor vi hadde leid dem da jeg skal forlange noe refusjon av leiebeløpet, men skulle de nekte dette så skal jeg offentligjøre det, vær sikker. Jeg ble så kjørt ned til frisøren av forloveren min. Var nyklippet men frisøren skulle ordne meg slik at jeg så bra ut når vi dro til fotografen. Vi valgte å gjøre dette først siden vi ble viet først klokken 15:00. Det som tar en frisør to minutter kan ta meg en halv time og da er det ikke sikker jeg blir fornøyd heller Min kjære var i parfymeriet ved siden av frisøren og ble gjort ferdig. Skal innrømme at jeg hadde rimelig store nerver på dette tidspunktet. Da jeg gikk inn for å hente henne og såvidt så henne bare snudde jeg i døra og gikk ut igjen. Ble helt satt ut. Hun så meg og ropte meg inn. Hun var så fantastisk skjønn, jeg ble rørt til tårer. Lillesøsteren hennes filmet så det hele ble foreviget. Hennes forlover ble rørt av min reaksjon så vi smågråt litt, flere av oss. Etter at vi hadde summet oss ble vi kjørt til fotografen inne i Bodø. Min forlover var sjåfør. Vi var hos Johnson & Schjesvold. Rolf Schjesvold var en åpenbaring. Nå har vi riktignok ikke fått bildene, men min forlover fikk se i kameraet og han sa at det var kjempebra. Vi tok bilder inne og gikk så ut for å få med Børvasstindene badet i strålende sol. Regner med å få prøvebildene per mail i morgen. Vi kjørte så hjem igjen, bare avbrutt av ett stopp på en bensinstasjon for litt forfriskninger i varmen. Vel hjemme var klokken blitt ti på halv tre så min tilkommende frue ble igjen hos faren, men ett vennepar av oss kjørte meg og min forlover til Saltstraumen Kirke. Jeg hadde regnet med å være en av de første der, men omtrent alle var kommet allerede. Min mor møtte meg da jeg steg ut av bilen og hun klarte ikke å holde tårene tilbake. Hun sa at det først var nå det hele gikk opp for henne. Man blir rimelig "grøten" selv når andre blir rørte!!! Vi gikk til inngangen og der stod resten av gjestene og andre bekjente. Det som slo meg var at jeg kjente alle. Stort sett alle vi kjenner og er glade i var der og det var en meget spesiell opplevelse for meg. Alle var her for vår del og var her for å dele vår store dag med oss. Det ble knipset litt bilder før vi gikk inn i kirken der hennes forlover ventet. Jeg tok dem med meg fram til alteret og forklarte dem seremonien. Tiden gikk fort og jeg var meget spent, nervøs, rørt og utrolig lykkelig. Prsten kom og hilset på "vitnene" og folk fant sine plasser. Må innrømme at jeg får " meget aktive sommerfugler i magen" bare ved å skrive om dette :D Dørene gikk igjen og klokkene begynnte å slå. Det samme gjorde hjertet mitt! Jeg forsøkte å se tapper ut der oppe men jeg var utrolig nervøs. Da Nordraaks "Purpose" strømmet fra orgelet og dørene ble åpnet ble det hele nesten for mye. Jeg trodde det at jeg allerede hadde sett henne skulle hjelpe men jeg strevde enormt med å unngå for mye tårer. Hadde noen sett meg så hadde de nok ikke trodd jeg var her for å gifte meg Hun ble ført frem av sin far og var til å miste pusten av. Hun er den vakreste kvinnen jeg har sett :D Jeg førte henne opp til stolen og seremonien begynnte. Presten hadde fine taler og var positiv og glad og pratet om kjærlighet mennesker imellom. Det var bare helt utrolig å få to "ja" og så sette på ringene. Jeg var akkurat det sannsynligvis det genuint mest lykkelige menneske på jorda, det tviler jeg ikke på. Seremonien gikk egentlig fort og vi gikk ut på trappen og alle kom etter og gratulerte oss personlig. Det mest spesielle ved denne delen var å se hvor rørt min svigerfar var. Han var sammen med min mor kanskje den som var mest beveget. Den var veldig godt å se dette! Han hadde ordnet oss skyss videre. En "sky blue" Cadillac 1957 modell cabriolett. Været passet utrolig bra. En utrolig ramme rundt det hele. Mine svigerforeldre gjorde dagen mulig for oss. De er to fantastiske mennesker. At de er glad i sin datter er det ingen tvil om. Vi kjørte sakte for å ankomme lokalet sist. Her var det pyntet og gjort klart. Vi hadde ametystlilla, hvit og sølv som fargene våre og de gikk igjen i alt. Selv alle blomsterdekorasjonene var i disse fargene. Vi brukte også "LoveHearts" til å pynte opp kakebordet med. Vi ankom lokalet og fikk se gavebordet for første gang. Noen gaver hadde vi sett men dette var helt utrolig. Familie og venner utviste en enorm gavmildhet og vi ble nesten flaue så mye som vi fikk. Noen venner hadde tilogmed spleiset på tørketrommel. Det var utrolig. Skal ikke fortelle om alt her men det var over alle forventninger, tro meg. Min onkel som er offiser i sjøforsvaret var toastmaster. Han fikk alle tilbords akkurat klokken 17:00 som i programmet. Nå hadde jeg imidlertid begynnt å tenke på talen og hadde blitt veldig nervøs. Jeg var så preget av dette at jeg ikke eide apetitt til tross for skikkelig gourmet mat. Fikk ned bitte litt bare. Til forrett fikk vi en halv honningmelon som hadde opphakket melon oppi, med et spyd med spekeskinke og druer på. Rundt var det en rømm/hvitløk saus. Hovedretten bestod av svinemedaljong, en utrolig god soppstuing, ratatouille, brokkoli, rødvinssaus og snorrepotet. Til dessert var det hjemmelaget karamellpudding og Cognackrem. Maten var fantastisk og alle var overveldet. Dette tror jeg ikke de hadde regnet med. Kokken er kjøkkensjef på flere hoteller i Bodø. Han er en venn av svigers. Når man klarer å vippe alle av pinnen så tidlig med den maten så hadde det nesten ikke noe å si hva som fulgte. Under dette måltidet var jeg nesten apatisk, så nervøs var jeg. Men det visste seg at det var ubegrunnet. Jeg hadde tenkt å tale i fem seks minutter men det tok ihvertfall dobbelt så lang tid. Jeg ble avbrutt av applaus og latter mange ganger og improviserte sikkert 2/3 av talen. Følte selv at det gikk kjempebra. Min onkel var kjempestolt og sa til meg at jeg burde ha vært befal med en slik talegave. Det viktigste i talen var disse ordene til min elskede: "Du er den vakreste jenta som finnes, men enda viktigere så er du det vakreste mennesket jeg vet om og jeg skal bruke resten av livet mitt på å gjøre deg så lykkelig som du har gjort meg i dag. Jeg elsker deg Carina." Resten av kvelden gikk imidlertid mye i ett, men alt var kjempebra. Det var plenty av alt. Alkohol, nattmat og kaker. Brudevalsen hadde vi valgt vekk til fordel for " Tonight I celebrate my love for you" med Roberta Flack og Peabo Bryson. Dette fikk vi kjempegode tilbakemeldinger på :D Min mor var igjen kjemperørt og sa at det var så godt å se hvor glade vi er i hverandre og at det hele var et magisk øyeblikk. Vel framme på hotellet for natten så krøp vi opp i et stort badekar og pleiet hverandre og støle ben og rygger. Resten skal vi ha for oss, men jeg blir så utrolig lykkelig av å gjenoppleve dagen med dere. Jeg har fått drømmeprinsessen min og håper at det snart er noen små på vei. Jeg håper på å se min elskede Carina gravid. Dette er det vakreste, mest kvinnelige, erotiske og nydelige jeg kan tenke meg i tillegg til det vi har sammen i dag. Endelig ferdig for nå. Takk for oppmerksomheten hvis dere har klart å lese hele. :D
HMSP Skrevet 20. august 2002 #2 Skrevet 20. august 2002 Nydelig!! Det er nesten så jeg får gråten i øynene når jeg leser. Og bildene er jo også nydelige. GRATULERER!! Stor klem fra oss som hadde en fin dag i Bergen.
Væren Skrevet 20. august 2002 #3 Skrevet 20. august 2002 Gratulerer, begge to! Har smugtittet på bildene tidligere; dere var kjempefine og så utrolig lykkelige ut! Jeg må si du imponerte meg med din detaljerte og personlige beskrivelse av dagen deres, Piano Man! - Meget rørende! Jeg har vært lykkelig gift i 18 år, og kan love dere at det bare blir bedre! Lykke til videre, og alle gode ønsker for deres felles fremtid! Klem fra
Nita Skrevet 20. august 2002 #4 Skrevet 20. august 2002 Jeg må bare si det...............jeg får tårer i øynene igjen du skriver så levende og inderlig min sønn, og jeg tror du og din kjære er heldig som har hverandre Lykke til videre i hverdagen 8) 8) Klem fra tårepersa av ei mor
September-Maja Skrevet 21. august 2002 #5 Skrevet 21. august 2002 Gratulerer både til PianoMan og CEL!! Utrolig flott skrevet. Det var ikke noe tvil om å komme seg gjennom hele her, man ble jo virkelig revet med! Ønsker dere all lykke i ekteskapet. :D
Frøya*0803 Skrevet 21. august 2002 #6 Skrevet 21. august 2002 Så flott det var å høre om dagen fra en brudgoms perspektiv! Virkelig rørende. Gratulerer til dere begge og lykke til videre! :D
Mailin Skrevet 21. august 2002 #7 Skrevet 21. august 2002 Du har ingen aning om kor vanskeleg det er å halda tårene tilbake no!! SÅ NYDELIG!!! Så vakkert som du har beskrive dette, vil eg tru talen din var ei fryd for øyret.
Lady79 Skrevet 21. august 2002 #8 Skrevet 21. august 2002 WOW!!!!!! håper min tilkommende opplever dagen og meg så bra som deg!!!Foruten det med antrekket og leting etter kaka da.....ååå...jeg fikk frysninger og tårer i øynene.... sukk....... lykke til videre som mann og kone!!!
viwi Skrevet 21. august 2002 #9 Skrevet 21. august 2002 Svelg... Nå ble det vanskelig å holde tårene tilbake. Dette var utrolig vakkert skrevet!!! Lett å skjønne at dere er kjempelykkelig sammen. Lykke til som ektefolk!!
meta Skrevet 21. august 2002 #10 Skrevet 21. august 2002 Utrolig romantisk og koselig.. Det er visst noen tårer i øyekroken her også Måtte vise innlegget til sambo som også likte det veldig godt! Mange gratulasjoner som ektepar :D
Gjest Omega 3 Skrevet 22. august 2002 #11 Skrevet 22. august 2002 Pent Binders, pent...!!! Grattis med kone og greier...men du..hva betyr det at vi roter rundt på KVINNEguiden? Hilsen tørketrommelmannen!!
Nita Skrevet 22. august 2002 #12 Skrevet 22. august 2002 Omega.......... det betyr at dere har<skjønt det viktigste skal man forstå seg på kvinder må man snakke med dem
Anki1971 Skrevet 25. august 2002 #13 Skrevet 25. august 2002 Sååå nydelig å lese ) Sitter her med tårer i øynene nå Lykke til videre begge to, og gratulerer så mye som nygifte
livy Skrevet 25. august 2002 #14 Skrevet 25. august 2002 Det er bare en ting å si... vakkert!! :D :D Satt med tårene i øynene når jeg leste det! Lykke til med livet og fremtiden! Koz...
june2002 Skrevet 25. august 2002 #15 Skrevet 25. august 2002 Så koselig at du også skrev til "oss"! Det var så rørende alt sammen...... Gratulerer så mye med mann og kone-standen! :D
Piano Man Skrevet 8. september 2002 Forfatter #16 Skrevet 8. september 2002 Ønsket å takke alle for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg og Carina skal snart legge ut litt flere bilder. En del av bildene fra fotografen ble vi veldig fornøyd med. Dere får følge med.
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #17 Skrevet 8. september 2002 Jeg ble nysgjerrig på bryllupsbildene etter din beretning om dagen og ser at det er flere av brukerne her som allerede har sett dem. Har dere en nettside eller hvor kan jeg se dem? :D
Løven Skrevet 8. september 2002 #18 Skrevet 8. september 2002 Jeg klarte ikke å holde igjen tårene..... Utrolig flott å lese slike tanker og følelser fra en nygift mann. Lykke til videre i livet!
Thea Skrevet 8. september 2002 #19 Skrevet 8. september 2002 Jeg sitter her bare å måper jeg. Så koselig å romantisk skrevet, også av en MANN!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH :D Til lykke med dagen begge to.Kjempe fint at det ble en slik stor begivenhet bryllup skal være Og lykke til med smått :blunke:
Gjest Ikkepålogget PianoMan Skrevet 9. september 2002 #20 Skrevet 9. september 2002 Her er en link til de bildene som vi har fått inn på web foreløpig. Mer vil komme etterhvert. http://groups.msn.com/CarinaogBentErik/bryllup.msnw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå