Gå til innhold

''Øm'' musklatur ved inntak av alkohol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker veldig sjelden alkohol, men kan ta en cider f.eks for kosen sin skyld. Har tidvis, spesielt i voksen alder, opplevd at jeg blir veldig ''øm'' i musklaturen ved inntak av alkohol. Da er det ikke snakk om store mengder, en halv flaske 0,33 er nok.
Blir veldig tung i beina, og det kjennes som om at jeg har overtrent musklaturen.

Jeg sliter med spenninger i musklaturen på daglig basis, så det har kanskje en sammenheng.

Noen andre?

Anonymkode: 66b61...c55

Skrevet

Jeg får vondt i magen av cider, kjennes ut som jeg skikkelig lemster. Verst er eplecider så det drikker jeg ikke lengre, ender alltid med at jeg må dra hjem. Pære og andre smaker kan jeg ha ett par stk av. 

Skrevet
57 minutter siden, Duff skrev:

Jeg får vondt i magen av cider, kjennes ut som jeg skikkelig lemster. Verst er eplecider så det drikker jeg ikke lengre, ender alltid med at jeg må dra hjem. Pære og andre smaker kan jeg ha ett par stk av. 

Uff da, ja det er det nok like greit å holde seg unna. Jeg reagerer på alt som inneholder alkohol. Det er ikke noe must for meg å drikke alkohol, men lurer litt på hva det kan komme av og om det er flere som opplever det samme.

Skrevet

Jeg opplever det samme! Spesielt hvis jeg har trent tidligere på dagen eller hvis jeg drikker alkohol på relativt tom mage. Da kan det kjennes ut som jeg får syre i musklene, nesten som gangsperre. Har alltid lurt på hva det kommer av. 

Anonymkode: f506d...b42

Gjest Kariannne
Skrevet

Blir sånn selv etter å ha tatt 1-2 enheter, så går det over.erker det spesielt i armene, virker som jeg har løftet veldig tungtvegande er småstøl/mister litt følelsen. Jeg tror det er fordi alkohol sløver kroppen og man mister litt kontroll. Drinker man mye, så kan man jo være ute i mange minusgrader uten å fryse feks.

Skrevet

Mitt første spørsmål er om du er mye stresset i hverdagen, for det fører til vedvarende spenn i musklene. Så når du sier du sliter med spenninger i musklene, det som skjer er at alkoholen slapper av musklene dine og du føler det som om du har trent. For musklene dine har stått i spenn. Muskler står også i spenn når man trener styrke, og man føler seg litt mo etter styrketrening. Selv om musklene dine ikke løfter noe, så er de fortsatt i spenn og du merker at du blir mo når alkoholen får de til å slappe av

Er du mye sliten? For vedvarende spenmninger i musklene kan gi dårligere søvn

Anonymkode: 46dfe...e4f

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt første spørsmål er om du er mye stresset i hverdagen, for det fører til vedvarende spenn i musklene. Så når du sier du sliter med spenninger i musklene, det som skjer er at alkoholen slapper av musklene dine og du føler det som om du har trent. For musklene dine har stått i spenn. Muskler står også i spenn når man trener styrke, og man føler seg litt mo etter styrketrening. Selv om musklene dine ikke løfter noe, så er de fortsatt i spenn og du merker at du blir mo når alkoholen får de til å slappe av

Jeg opplever det samme, men kun i enkort periode og dette kan jeg merke etter så lite som kun noen slurker fra en øl. 

Tror ikke det kommer av at musklene slapper av, da to-tre slurker er for lite til at man slapper av. 

Anonymkode: dd831...f44

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever det samme! Spesielt hvis jeg har trent tidligere på dagen eller hvis jeg drikker alkohol på relativt tom mage. Da kan det kjennes ut som jeg får syre i musklene, nesten som gangsperre. Har alltid lurt på hva det kommer av. 

Anonymkode: f506d...b42

Kan jo virke som om det har en sammenheng med spenninger av musklaturen.

15 timer siden, Kariannne skrev:

Blir sånn selv etter å ha tatt 1-2 enheter, så går det over.erker det spesielt i armene, virker som jeg har løftet veldig tungtvegande er småstøl/mister litt følelsen. Jeg tror det er fordi alkohol sløver kroppen og man mister litt kontroll. Drinker man mye, så kan man jo være ute i mange minusgrader uten å fryse feks.

Sant det.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har mye stress i kroppen. Stress og spenninger, muskelkramper. Er ekstremt trøtt og sliten, helt utmattet. ( Det er grunner til dette og jeg har fått og får behandling. )

Når jeg tenker meg om, så fikk jeg litt samme følelsen en gang jeg brukte noe muskelavslappende, så det har nok en sammenheng, ja.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever det samme, men kun i enkort periode og dette kan jeg merke etter så lite som kun noen slurker fra en øl. 

Tror ikke det kommer av at musklene slapper av, da to-tre slurker er for lite til at man slapper av. 

Anonymkode: dd831...f44

Kommer kanskje litt ann på hvor spent musklaturen er? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...