AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Vi har nektet å installere nye målere. Ikke bare fordi det kan være ting som tilsier at dette ikke er en helsegevinst, men også av prinsipp. Fikk beskjed i dag at det vil koste 2000 kr ekstra i året uten måler, fordi dem da må komme å sjekke måleren. Rart dem ikke trengte det før da. Og 2000 for å reise 200 meter til oss for å lese av tall er noe drastisk. Altså, en straff for å ikke godta. Jeg forstår ikke helt, hva er det som gjør dem så gira på å få installert disse målerne? Anonymkode: d0190...526
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 det er ikek bare å lese tall som er hele jobben. disse skal også behandles,registreres og deter mye ekstraarbeid. de nye målerene er mer nøyaktig. noen har betalt for lite eller for mye for strøm tidligere. om du ikke forstår forenkling av prossesser så får det jo bare være.. Anonymkode: 2363e...8b8 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det er ikek bare å lese tall som er hele jobben. disse skal også behandles,registreres og deter mye ekstraarbeid. de nye målerene er mer nøyaktig. noen har betalt for lite eller for mye for strøm tidligere. om du ikke forstår forenkling av prossesser så får det jo bare være.. Anonymkode: 2363e...8b8 Hvis det er så mye ekstra arbeid, hvorfor tok de ikke 2000 kr ekstra før nå? Og behandle det å registrere noen siffer, hvilken himla behandling er det? Så dette er en forenkling altså. Ergo de skal kunne klare seg med mindre folk, uten at strømmen blir noe billigere vil jeg tro. Anonymkode: d0190...526
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Vi har fått ny måler, men har fått beskjed om at de ikke får brukt den grunnet manglende dekning. Vi må sende inn tallene på melding slik som før, ingen ekstrakostnad. Anonymkode: 81ce0...b6b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Den viktigste gevinsten ligger nok i at de får mer nøyaktig data på individuelt forbruk - dette er svært verdifull informasjon når de skal planlegge framtidig kjøp (av energi), og se hvordan trendene til folk er. Dersom strømregningen har gått opp etter dere fikk de nye målerne, så er det nok mer sannsynlig at dere har betalt for lite i alle år før, og nå må betale en mer nøyaktig pris. Anonymkode: dbfed...c25 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den viktigste gevinsten ligger nok i at de får mer nøyaktig data på individuelt forbruk - dette er svært verdifull informasjon når de skal planlegge framtidig kjøp (av energi), og se hvordan trendene til folk er. Dersom strømregningen har gått opp etter dere fikk de nye målerne, så er det nok mer sannsynlig at dere har betalt for lite i alle år før, og nå må betale en mer nøyaktig pris. Anonymkode: dbfed...c25 Strømregningen har ikke gått opp. Men vi må betale 2000 kr i året fordi de skal komme å sjekke tallene en gang i året. Dette fikk vi brev om i dag. Spesifisert at det var kontrollen som kostet 2000 kr i året. Kontoret eller stasjonen til selskapet er 200 meter unna huset vårt. Anonymkode: d0190...526
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis det er så mye ekstra arbeid, hvorfor tok de ikke 2000 kr ekstra før nå? Og behandle det å registrere noen siffer, hvilken himla behandling er det? Før var det dere og tusenvis av andre som skulle kontrolleres og behandles på samme måte, nå er det omtrent bare dere. Det gjør at de må ha et eget systemet bare for dere, og da blir det mye mer ineffektivt og derfor mye dyrere. Anonymkode: 8285c...11a 8
ajarRun Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Strømregningen har ikke gått opp. Men vi må betale 2000 kr i året fordi de skal komme å sjekke tallene en gang i året. Dette fikk vi brev om i dag. Spesifisert at det var kontrollen som kostet 2000 kr i året. Kontoret eller stasjonen til selskapet er 200 meter unna huset vårt. Anonymkode: d0190...526 Hvorfor har du ikke ny måler?
Salvie Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 Vi takket også nei til ny måler. 2000 høres mye ut. Vet du om det kun gjelder det strømselskapet du har i dag?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 TS: Du forstår nok ikke poenget. Det er frivillig å ikke ha ny automatisk måler i eldre hus. Men det er ikke gratis. Det er helt alminnelig at tjenester som fordyrer håndteringen til selskapet fordi kunden deres ikke ønsker å bruke "hovedløsning" blir belastet kunden. Bare se på banktjenestene - er det noen som tror at det koster kr 75,- pr kontantbetaling over skranke for kontantinnskudd eller valutaveksling? Strømselskapet ønsker at alle har automatiske målere og de som velger å stå utenfor med god eller dårlig grunn velger da dette helt selv og får da en øket kostnad.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 Er det mobilsignal målerne sender med? Hva i så fall om det ikke er dekning der? Anonymkode: ebd9f...da2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 17 timer siden, Salvie skrev: Vi takket også nei til ny måler. 2000 høres mye ut. Vet du om det kun gjelder det strømselskapet du har i dag? Avlesningsgebyret blir innkrevd av nettleieselskapene, ikke strømselskapene. Så hvilken strømleverandør du har er irrelevant. Anonymkode: 0b883...d2a 1
Salvie Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avlesningsgebyret blir innkrevd av nettleieselskapene, ikke strømselskapene. Så hvilken strømleverandør du har er irrelevant. Anonymkode: 0b883...d2a Okei, takk for svar. 😊
smilo Skrevet 4. november 2018 #14 Skrevet 4. november 2018 På 2.11.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev: Strømregningen har ikke gått opp. Men vi må betale 2000 kr i året fordi de skal komme å sjekke tallene en gang i året. Dette fikk vi brev om i dag. Spesifisert at det var kontrollen som kostet 2000 kr i året. Kontoret eller stasjonen til selskapet er 200 meter unna huset vårt. Anonymkode: d0190...526 Sannsynligvis har de en fast sum uansett hvor man bor. Og alle bor ikke 200 m fra kontoret. 3
applestories Skrevet 4. november 2018 #15 Skrevet 4. november 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det mobilsignal målerne sender med? Hva i så fall om det ikke er dekning der? Anonymkode: ebd9f...da2 På 2.11.2018 den 18.59, AnonymBruker skrev: Vi har fått ny måler, men har fått beskjed om at de ikke får brukt den grunnet manglende dekning. Vi må sende inn tallene på melding slik som før, ingen ekstrakostnad. Anonymkode: 81ce0...b6b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #16 Skrevet 4. november 2018 On 11/2/2018 at 6:57 PM, AnonymBruker said: Hvis det er så mye ekstra arbeid, hvorfor tok de ikke 2000 kr ekstra før nå? Og behandle det å registrere noen siffer, hvilken himla behandling er det? Så dette er en forenkling altså. Ergo de skal kunne klare seg med mindre folk, uten at strømmen blir noe billigere vil jeg tro. Anonymkode: d0190...526 Hvorfor er frimerker dyrerer enn å sende e-post? De bytter vel til nyesystemet med automatisk måling og må gjøre ekstraarbeid for å plotte inn de få som bruker gamlesystemet. Anonymkode: 5c3a6...993 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå