AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Hei. Jeg går siste år på vgs og har funnet ut at jeg ønsker å bli farmasøyt. Problemet er at jeg ikke har fysikk 1. Har alle andre realfagene. Ser da at bachelor i farmasi ikke krever fysikk, og at man kan bygge på med 2-årig master etterpå. Vil jeg da få samme yrkestittel som de som går profesjonsstudiet i farmasi? Altså at jeg blir provisorfarmasøyt? Vil jeg være mindre attraktiv på arbeidsmarkedet med en 3+2 master i farmasi kontra profesjonsstudiet, eller har ikke det noe å si? Takk for svar. Anonymkode: 8f470...ae8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Du kan jo ta fysikk til våren som privatist? Hør med rådgiveren din hvilke konsekvenser det får for vitnemål og søkerkvote. Vet flere tok ekstra realfag den gangen jeg gikk på videregående. Anonymkode: cfcf7...d39
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ta fysikk til våren som privatist? Hør med rådgiveren din hvilke konsekvenser det får for vitnemål og søkerkvote. Vet flere tok ekstra realfag den gangen jeg gikk på videregående. Anonymkode: cfcf7...d39 Vurderer det, men har blitt frarådet dette da eksamensdatoer for privatist kan kræsje med skoleeksamener. I tillegg er jeg redd det vil påvirke snittet mitt i andre fag eller at jeg ikke får gjort det bra nok i fysikk når jeg har alle fagene på VGs i tillegg. Anonymkode: 8f470...ae8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg går siste år på vgs og har funnet ut at jeg ønsker å bli farmasøyt. Problemet er at jeg ikke har fysikk 1. Har alle andre realfagene. Ser da at bachelor i farmasi ikke krever fysikk, og at man kan bygge på med 2-årig master etterpå. Vil jeg da få samme yrkestittel som de som går profesjonsstudiet i farmasi? Altså at jeg blir provisorfarmasøyt? Vil jeg være mindre attraktiv på arbeidsmarkedet med en 3+2 master i farmasi kontra profesjonsstudiet, eller har ikke det noe å si? Takk for svar. Anonymkode: 8f470...ae8 Femåring integrert masterstudium er historie, i hvert fall i Tromsø. Først tar du bachelor, også kan du ta 2-årig master etter bacheloren. Du trenger ikke å ha så mye kunnskap om fysikk for å studere farmasi, så der kan du slappe helt av. Anonymkode: b3271...e9f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 Hvorfor har du så dårlig tid? Du kan vel ta fysikk etter vgs. Er jo ikke akkurat sånn at tiden har løpt fra deg når du er 19-20 år. Anonymkode: a26e4...a5c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du så dårlig tid? Du kan vel ta fysikk etter vgs. Er jo ikke akkurat sånn at tiden har løpt fra deg når du er 19-20 år. Anonymkode: a26e4...a5c Har bestemt meg for å begynne rett etter vgs, et opphold for meg vil gjøre det vanskelig å komme i gang igjen. Så håper noen kan svare på om 3+2 er det samme som profesjon eller ikke. Anonymkode: 8f470...ae8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 3+2 gir deg tittel som provisorfarmasøyt. Har ikke noe å si om du tar 3+2 eller 5-årig integrert, begge gir deg tittel som provisorfarmasøyt. Anonymkode: 5672a...93d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3+2 gir deg tittel som provisorfarmasøyt. Har ikke noe å si om du tar 3+2 eller 5-årig integrert, begge gir deg tittel som provisorfarmasøyt. Anonymkode: 5672a...93d OK. Takk for svar. Da tror jeg at jeg satser på å gå den veien, evt om jeg tar fysikk som privatist nå til våren dersom jeg finner ut at det passer med andre eksamensdatoer. Anonymkode: 8f470...ae8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Ja, du blir det samme uansett om du går integrert eller 3+2. Hvis du skal ta opp fysikk 1 til våren er dette muntlig eksamen, som vil si det er lokal eksamen. Kan derfor være litt vanskelig å vite akkurat når eksamen er og om det evt. kræsjer med fag du har fra før. Anonymkode: 4d374...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå