Gå til innhold

tenker dere at modeller er dumme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor eller hvorfor ikke? jeg føler at det er mange som liker å tenke at de er dumme , fordi de kan livnære seg på å reise. Fordi de har kroppen som ga dem tilbudet hos et byrå.
Men det er ofte slike som aldri hadde hatt sjansen som sier det. Jeg kjenner et par som er det og oppfatter ikke de som dummere enn de som er "vanlige jobber" eller studenter. Hører aldri folk snakke stygt om studenter og andre folk så hvorfor skal andre snakke stygt om de som blir får prøve seg som modeller?

Anonymkode: b1dee...21e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at de er som alle andre noen smarte andre ikke.

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke at de er mindre intelligente på den måten at de har et dårligere utgangspunkt (da intelligens i stor grad er arvelig) - i hvert fall ikke norske modeller. 

Men jeg tror - og erfarer - at de som blir i modellyrket over lengre tid blir påvirket av det, og ikke på en positiv måte. Vi formes jo av menneskene rundt oss, og alle er avhengig av å ha noen gode sparringspartnere som utfordrer oss litt. Dersom du jobber på universitetet, i politikken, i forlag eller i et byrå så har du dette hele tiden, både i jobben, sosialt og rundt lunsjbordet.

Modellyrket har rett og slett ikke dette. Det er per definisjon en overfladisk bransje, i tillegg til å inneholde mye reising og være ganske ensomt. Intellektet tappes noe over tid og du kan også få et litt forskrudd verdensbilde. Jeg ser av venninner som har vært modeller at de tror deres jobb og mote- og skjønnhetsbransjen generelt har en mye viktigere posisjon i samfunnet enn den har. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du føler at mange syns de er dumme? Hvordan kan du føle det? Er det dine egne tidligere fordommer som har møtt deg i døra? 🙂

Men svaret mitt er at de er som andre. 

Skrevet

Stort sett får ikke de som aktivt jobber som modeller muligheten til høyere utdanning. En modells karriere er ca mellom 16 og 30, da det er mest vanlig å ta en utdannelse. Så ja, ofte er de litt dumme/udannede. 

Anonymkode: 7efda...0e0

Skrevet

Kropp følger ofte intelligens, jo mer utviklet kroppen er, jo mer kapasitet har personen. 

Det krever ressurser å utvikle kroppen sin uten trening involvert. Å vite hvor man skal kanalisere kreftene sine, forme seg selv slik en som lager skulpturer. 

Det er kapasitet, det. Og den kapasiteten har ikke så mange. Mange tror det bare er heldige gener. Jeg nekter å tro at noe bra bare detter ned fra himmelen. Og man er bare deilig uten å gjøre noe for det. 

Feks takling av stress. Stress er utseendedreper nr 1. 

Er man ikke da ganske smart om man unngår stress og nekter seg selv og stresse selv om alle andre tenker at stress er viktig eller ikke bevisst på sin egen stress eller hvordan de gir stresset sitt til andre? De der anmasende liksom-effektive personene som tillater seg å gjøre livet til et helvete for andre fordi stresset deres er ‘magisk og hellig’, men hvis du gir dem samme stresset blir de sinte. Hehe. Jaja men sånn er nå verden.... 

Anonymkode: b7ab6...87d

Skrevet

De er vel som alle andre yrkesgrupper. En god blanding. 

Anonymkode: a939c...584

Skrevet

Tenker ikke at de er dumme, hvor smart de er avhenger vel fra person til person. Men så har det vel og blitt bevist at godt utseende er linket til høyere intelligens, så å tro at modeller er dummere enn resten av populasjonen er jo tull. 

Skrevet
4 timer siden, bobler skrev:

Tenker ikke at de er dumme, hvor smart de er avhenger vel fra person til person. Men så har det vel og blitt bevist at godt utseende er linket til høyere intelligens, så å tro at modeller er dummere enn resten av populasjonen er jo tull. 

jeg synes da jeg bare hører at pent utseende har sammenheng med dumhet . ? eller der det sånn falsk pent utseende kanskje.

Anonymkode: b1dee...21e

Skrevet

Noen av modellene er smarte og noen ikke så smarte. Slik samfunnet eller er. Det er kanskje medias måte å intervjue de ikke helt smarte som får oss til å tro at alle er det samme.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kropp følger ofte intelligens, jo mer utviklet kroppen er, jo mer kapasitet har personen. 

Det krever ressurser å utvikle kroppen sin uten trening involvert. Å vite hvor man skal kanalisere kreftene sine, forme seg selv slik en som lager skulpturer. 

Det er kapasitet, det. Og den kapasiteten har ikke så mange. Mange tror det bare er heldige gener. Jeg nekter å tro at noe bra bare detter ned fra himmelen. Og man er bare deilig uten å gjøre noe for det. 

Feks takling av stress. Stress er utseendedreper nr 1. 

Er man ikke da ganske smart om man unngår stress og nekter seg selv og stresse selv om alle andre tenker at stress er viktig eller ikke bevisst på sin egen stress eller hvordan de gir stresset sitt til andre? De der anmasende liksom-effektive personene som tillater seg å gjøre livet til et helvete for andre fordi stresset deres er ‘magisk og hellig’, men hvis du gir dem samme stresset blir de sinte. Hehe. Jaja men sånn er nå verden.... 

Anonymkode: b7ab6...87d

innlegget ditt gir lite mening. Det krever ingen ressurser å utvikle kroppen uten trening? Det er kalt bra gener. Kjent et par som er født med modellkropp og de gjorde ingenting for å få den. Så vet ikke hva slags ressurser du snakker om. Men å utvikle kroppen MED trening krever litt ressurser, folk som det har jeg mer respekt for. 

Anonymkode: efdea...c80

Skrevet

Jeg tror ikke at modeller er uintelligente, modeller er tross alt ingen homogen gruppe. Noen er nok intelligente, mens andre ikke er det. Likevel tenker jeg at man sannsynligvis må ha et overdrevent fokus på eget ytre og i tillegg være noe overfladisk for å trives i en slik jobb. Det er jo sjeldent at en en modelljobb er intellektuelt utfordrende, så jeg går jo egentlig litt ut ifra at modeller i mindre grad trives med slike utfordringer. Jeg går også ut ifra at intelligente mennesker i større grad trives med å utfordre seg selv på en annen måte en hvordan man skal posere på en photoshoot. Likevel er det også en fordel å være intelligent i et slik yrke, da det sikkert kommer godt med å være flink til å planlegge, finne løsninger osv. Det er tross alt ikke enkelt å få oppdrag som modell, så sånn sett kan sikkert intelligens komme godt med. Modeller kan for så vidt også løse kompliserte matematiske likninger på fritiden hvis de måtte ønske det. Så man kan vel ikke si noe om intelligensen til modeller som gruppe. 

Anonymkode: 15f5a...e18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...