Lull Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Hei dere kloke hoder 😊 Jeg og kjæresten har forsøkt i noen måneder nå, og siden det ikke har gitt resultater, var dette første syklus hvor jeg prøver eggløsningstester.. Jeg har testet med strimler fra dag fem i syklusen, og begynte med Clearblue sin digitale med dobbel hormonindikator på dag 7. I følge pakningsvedlegget var det den dagen jeg skulle begynne på, siden syklusene mine ikke er helt like hver måned, og jeg skulle ta utgangspunkt i den korteste i løpet av de siste seks månedene.. Så langt greit. Med strimler har jeg aldri fått noe som en gang likner på eggløsning, og med Clearblue sin fikk jeg sirkel første dag, for så å ha blinkende smilefjes hver dag siden.. 11 dager med blinkende smil hittil.. Jeg har også målt temperaturen min, og selv om den hopper og spretter litt, så er det ikke noe som er nok til at det skal se ut som jeg har hatt eggløsning.. Hva betyr dette..? Har jeg ikke eggløsning? Bør jeg kontakte lege? Blir så utrolig skuffet og lei meg.. Regnet ikke med at jeg skulle få positiv graviditetstest med en gang, men nå har det vært to måneder med negative graviditetstester og nå ikke en gang positiv eggløsningstest😔 Jeg er snart 29 år, aldri vært gravid og ikke brukt hormonprevensjon på ca ti år. Håper dere har noen tips, råd eller erfaringer❤️
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Kan være du ikke har eggløsning eller at du ikke tester på riktig tidspunkt med strimlene. Har ingen erfaring med den fra clearblue. I utgangspunktet må man vente til det har gått 1 år.. Men du kan jo oppsøke legen og høre om du kan ta litt blodprøver:) Anonymkode: 0ac58...9a2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Hvor lange er syklusene dine da? Anonymkode: 26fd9...79f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Gå til privat gynekolog for å sjekke eggløsning. Jeg betalte ca 1500 kroner for å sjekke, fikk eggløsningsprøyte og ble gravid noen dager senere. Anonymkode: 52430...b9d
frk.Sanna Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Jeg anbefaler deg starte med å tempe, da finner du ut om du har og når eggløsningen har vært☺️
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være du ikke har eggløsning eller at du ikke tester på riktig tidspunkt med strimlene. Har ingen erfaring med den fra clearblue. I utgangspunktet må man vente til det har gått 1 år.. Men du kan jo oppsøke legen og høre om du kan ta litt blodprøver:) Anonymkode: 0ac58...9a2 Har testet hver dag siden dag fem så skjønner ikke noen ting.. Takk for tips :)
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lange er syklusene dine da? Anonymkode: 26fd9...79f De varierer litt. Fra nyest til eldst i år: 38-27-28-23-35-29-26-27-29
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå til privat gynekolog for å sjekke eggløsning. Jeg betalte ca 1500 kroner for å sjekke, fikk eggløsningsprøyte og ble gravid noen dager senere. Anonymkode: 52430...b9d Oi! Takk for tips :) Kanskje tidlig å bli stresset/nervøs/bekymret, men om det er en liten ting som kan fikse det, så føler jeg jo det er verdt å gjøre det :)
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2018 42 minutter siden, frk.Sanna skrev: Jeg anbefaler deg starte med å tempe, da finner du ut om du har og når eggløsningen har vært☺️ Det gjør jeg denne syklusen, men ser ikke ut til at det har vært.. 😔
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Hvis du har har mensen, har du også hatt eggløsning. Ingen mens = ingen eggløsning og motsatt ingen eggløsning = ingen mens. Anonymkode: 898d7...4ea
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har har mensen, har du også hatt eggløsning. Ingen mens = ingen eggløsning og motsatt ingen eggløsning = ingen mens. Anonymkode: 898d7...4ea Hm.. Det er vel ikke så enkelt? Har lest en del og forstår det som at man kan ha mensen uten å ha eggløsning?
frk.Sanna Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 9 minutter siden, Lull skrev: Det gjør jeg denne syklusen, men ser ikke ut til at det har vært.. 😔 så bra! Hvor er du i syklusen nå da?
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #13 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, frk.Sanna skrev: så bra! Hvor er du i syklusen nå da? ☺️ Dag 19. Burde jo ha hatt EL nå da..
frk.Sanna Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 2 minutter siden, Lull skrev: ☺️ Dag 19. Burde jo ha hatt EL nå da.. Men husk du skal ha 3 høye temper før du kan påvise EL. Jeg har hatt EL mellom dag 16-19 etter sist fødsel og er nå gravid igjen☺️ (Denne gangen hadde jeg EL på dag 17 i følge charten og fikk påvist den på charten på dag 20)
bondekone Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 Det er feil det som står over at mens = eggløsning. Er derimot syklusene relativt stabile kan du gå utifra at eggløsning skjer. Anbefaler ellers temping😊 1
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #16 Skrevet 2. november 2018 11 minutter siden, frk.Sanna skrev: Men husk du skal ha 3 høye temper før du kan påvise EL. Jeg har hatt EL mellom dag 16-19 etter sist fødsel og er nå gravid igjen☺️ (Denne gangen hadde jeg EL på dag 17 i følge charten og fikk påvist den på charten på dag 20) Ja☺️ på min chart er det ikke noe som ligner på EL en gang😔 Er jo lov å håpe at det kommer, men synes det virker veldig sent..
Lull Skrevet 2. november 2018 Forfatter #17 Skrevet 2. november 2018 11 minutter siden, bondekone skrev: Det er feil det som står over at mens = eggløsning. Er derimot syklusene relativt stabile kan du gå utifra at eggløsning skjer. Anbefaler ellers temping😊 Ja var det jeg også trodde ☺️ Takk👍🏼 de er ikke veldig stabile, fra nest til eldst: 38,27,28,23,35,29,26,27,29.. Har tatt tempen denne syklusen men kan ikke se noe som ser ut som EL og er nå på dag 19..😔
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #18 Skrevet 12. februar 2019 På 2.11.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev: Gå til privat gynekolog for å sjekke eggløsning. Jeg betalte ca 1500 kroner for å sjekke, fikk eggløsningsprøyte og ble gravid noen dager senere. Anonymkode: 52430...b9d Hei. Når satt du eggløsningssprøyte?? Anonymkode: 660ef...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå