AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Da jeg og samboer flyttet inn i ny leilighet i sommer leste vi av strømmen og skulle tegne eget strømabonnement. Nå har det slik at det ikke har blitt gjort. Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Var innpå nettsiden til strømleverandør for å tegne nytt, men skal jeg da skrive inn det vi leste av i sommer eller det som står på strømmåleren nå? Og hvem har betalt for det som har vært i perioden frem til nå? Og får huseier beskjed om dette? Kan vi forvente oss en stor baksmell?? Trenger forøvrig ikke å få noe kjennepreken, da jeg er klar over at man er pliktig til å gjøre dette. Takker for svar 🙏🏻 Anonymkode: 614d8...390
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Du skal skrive det som står på måleren nå, huseier blir fakturert for perioden fra i sommer til nå men dere må helt sikkert betale for strømmen dere har brukt frem til nå. Anonymkode: d8058...c25
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Da betaler dere pliktstrøm som er mye dyrere enn abonnement. Det blir en baksmell. Anonymkode: b65d0...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Neiida dette ordner seg hvis du tar en tlf og sier dere skal betale fra da og da Anonymkode: 23bf5...e0f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da betaler dere pliktstrøm som er mye dyrere enn abonnement. Det blir en baksmell. Anonymkode: b65d0...5b3 betalte ikke noe baksmell ved leveringspliktig strøm da jeg byttet til et annet strømselskap. Anonymkode: ea231...c1f
Eun Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Det blir ingen "baksmell" her. Enten så har du til nå betalt leveringspliktig strøm (som er mye dyrere enn strøm fra en strømleverandør), eller så vil det bli et oppgjør mellom dere og de som feilaktig har betalt for strømmen deres hittil. Ta kontakt med strømleverandøren dere vil bruke så kan de si hva du skal gjøre 😊
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Siden du ikke nevner at du har fått regning fra nettselskapet på strøm/nettleie regner jeg med at måleren ikke er overført til deg. Da er det sikkert huseier eller tidligere leietaker som har fått regningene. Du må sjekke med huseier og enten betale han for denne periode. Regner med det er ny strømmåler og automatiske avlesinger. Eller du må høre med en strømleverandøren om de kan tilbakedatere dette til i sommer. Det kan også være interessant med strømprisen de regner da, men du har kanskje ikke så høyt forbruk at det utgjør noe. Anonymkode: ae069...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå