AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Jeg jobber for en ny oppstartet bedrift ved siden av studiene. Jobber 50%. Bedriften jeg jobber for er i stadig endringer, og er ikke tilknytta noe handel og kontor. Så jeg ble anbefalt å knytte meg til en fagforening, men i praksis hva vil de hjelpe meg med hvis jeg knytter meg til de? Har dem makt til å gripe inn ved ved bedriftens avgjørelser? Anonymkode: bae12...3ea
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber for en ny oppstartet bedrift ved siden av studiene. Jobber 50%. Bedriften jeg jobber for er i stadig endringer, og er ikke tilknytta noe handel og kontor. Så jeg ble anbefalt å knytte meg til en fagforening, men i praksis hva vil de hjelpe meg med hvis jeg knytter meg til de? Har dem makt til å gripe inn ved ved bedriftens avgjørelser? Anonymkode: bae12...3ea De kan ikke hjelpe deg særlig i enkeltsaker, nei. Fagforeninger er stor-politikk og makt slik de fremstår i dag. I retrospekt kan man se at fagforeninger har vært svært nyttige for dagens standard på velferd og arbeidsvilkår for arbeidstakere. Anonymkode: adcc8...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå