Gå til innhold

Baby 4 måneder-kan jeg bytte til sittedel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun liker ikke å ligge i vogn (med mindre hun sover) og jeg bruker i praksis ikke vogn lenger, bare bæresele.. men det begynner å bli tungt å bære henne så mye på tur! Dessuten kunne jeg tenke meg å ha hendene fri feks på café. Hun liker bilstol, så har en teori om at sittedel på vogna skal gå bra. Er det greit å skifte til sportsdel så tidlig? Har bugaboo fox.

Anonymkode: f6e06...d45

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt litt tidlig, babyer skal vel generelt sitte så lite som mulig før de setter seg opp selv. Fordi det er først når de klarer å sette seg opp selv, at ryggen egentlig er sterk nok til å sitte.

Når det er sagt er det jo mange vogner der de kan sitte veldig tilbakelent men likevel med litt utsikt. Så det er egentlig bare å prøve tenker jeg? Nå kjenner ikke jeg akkurat denne vogna, men personlig ville jeg heller ikke byttet til sportdel dersom babyen da sitter vendt vekk fra meg. 

Men som sagt, går jo an å prøve. Og evt bytte tilbake. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun liker ikke å ligge i vogn (med mindre hun sover) og jeg bruker i praksis ikke vogn lenger, bare bæresele.. men det begynner å bli tungt å bære henne så mye på tur! Dessuten kunne jeg tenke meg å ha hendene fri feks på café. Hun liker bilstol, så har en teori om at sittedel på vogna skal gå bra. Er det greit å skifte til sportsdel så tidlig? Har bugaboo fox.

Jeg byttet så tidlig av samme grunn, men kunne nesten legges flatt for ryggen sin del. Etter det så kunne vi trille uten gråt 😊

Anonymkode: 30d17...f58

• Liker 1
Skrevet

Bugaboo fox er ergonomisk og kan tippes langt bak samt ha ansiktet vendt mot den som triller, så jeg ville prøvd 😊 men ikke sett henne opp før hun kan sitte selv.

Anonymkode: 074c6...98a

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte også bytte rundt 4-5 måneder da han nektet å ligge i bagen. Men jeg hadde sportsvogndelen i full liggestilling, ikke sittende. Han var veldig fornøyd med det :)

Anonymkode: 762c1...949

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bugaboo fox er ergonomisk og kan tippes langt bak samt ha ansiktet vendt mot den som triller, så jeg ville prøvd 😊 men ikke sett henne opp før hun kan sitte selv.

Anonymkode: 074c6...98a

Hva vil erognomisk si i denne sammenhengen?

Anonymkode: 727b3...c9e

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva vil erognomisk si i denne sammenhengen?

Anonymkode: 727b3...c9e

At sportsdelen ikke kan legges helt flat.

Anonymkode: b9254...869

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At sportsdelen ikke kan legges helt flat.

Anonymkode: b9254...869

Hva som er positivt med det?

Skrevet

Jeg ville vegret meg for å bytte til sportsdel så tidlig, men i så fall hatt på det bakerste hakket. Ja, de sitter i bilstol, men mange gjør det alt for mye, og kiropraktorer er blant de som mener det er lite gunstig for ryggen når det blir i store mengder. 

Jeg har på 6, snart 7 mnd som har vært akkurat sånn, og har bare båret i stedet. Vogna har stått nærmest ubrukt de siste par mnd, men har da båret i gode bæretøy, så belastningen på ryggen ikke blir så stor. Bytter over til sportsdel nå fordi babyen rett og slett er for stor for bagdelen. Men nå ser jeg jo mange fordeler med bæring, da, og vil nok bære mye videre selv om han sikkert aksepterer sportsdelen bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...