Diana Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Hei. Jeg sliter sånn med å sette grenser og gi konsekvenser. Og det er så dumt. Mine barn er vant med å slippe unna mye. Men noen ganger må tilogmed jeg sette ned foten. I dag er en sånn dag. Min eldste på 10 år fikk lov å spille i går. Han hadde spilt i 1,5 time når jeg måtte kjøre de minste på trening. Vi skulle være borte i 1,5 time. Eldste fikk beskjed om å avslutte spillingen når vi gikk. Jeg ringte også å sa at "nå må du avslutte" Hadde en følelse av at han ikke hørte etter, så reiste hjem for å sjekke. Der satt han å spilte, 45 minutter etter han fikk beskjed om å slutte. Konsekvensen ble at han ikke fikk spille i dag. Da sa han at "du har problemer" og "du er så dust" Når jeg sto opp idag satt han å spilte. Fikk beskjed om å avslutte med en gang. Det tok han 5 minutter fordi han "skal bare, skal bare" var rett før jeg dro ut kontakten. Vi satte på en film som vi alle (meg og 3 gutter) skulle kose oss med. Min mellomste ville spille, men fikk ikke lov akuratt da. Da begynte han å hyle og skrike fordi han ville spille. Ikke noe uvanlig. Det gjør han hver gang han ikke får spille, så jeg lar det bare være. Det går over. Men min eldste tok da en dongeribukse og slo broren sin HARDT med den. Han nektet å be om unnskyldning og ble sendt på rommet. Da ba han meg om å dra til helvette. Han har nå mistet ps4/spille muligheter og telefonen sin i 1 uke frem i tid. Jeg skaffet også barnevakt til han, mens vi andre reiste å badet. Han har vært på rommet sitt siden kvart over 10 nå. Ei venninne mener at han skal være på rommet sitt resten av dagen, både fordi han brøyt spilleforbudet og fordi han ba meg dra til helvette. Jeg synes det kanskje er litt strengt? Eller det innafor med rom arrest en hel dag?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Å gi konsekvenser som er naturlig pga det han gjorde, (miste spilling, og være på rommet en stund for språkbruken) tenker jeg er greit. Men det må da være bedre å få til å bruke noe positiv tid sammen senere, enn å bare stenge ham ute fra fellesskapet? Anonymkode: 0a884...d8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå