AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Sønnen min på 17, går på VGS kom hjem i går og sa at de fleste på skolen bruker 80-90 kr i kantina HVER DAG 🙄 Da nærmer det seg 2000 kr i mnd!! Dette synes jeg er for ikke...Ingen har med seg matpakke. Er det flere her som har barn på VGS og har hørt om dette her?? Anonymkode: a5739...26a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Har jo hørt om det, men det er jo ekstremt unødvendig og egentlig kvalmt. Jeg gir ingenting. Vi har mat hjemme, og de tar med seg matpakke. Om de vil ha ekstra penger til unødvendige ting (kantine, dyre merketing ol), får de skaffe seg en liten jobb å bruke egne penger. De jobber i butikk, og sparer litt selv. Ungdom/barn må lære seg hvor vanskelig penger er å tjene, og hvor lette de er å bruke. Å sende med penger som burde brukes til sparing - til å brukes på litago, brus og baguetter er jo sykt! Vi har mat hjemme. Anonymkode: e5a8f...8ff 21
SPOCA Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Jeg fikk 0 kr da jeg gikk på vgs. Ungdommen kan vel ha med matpakke? Høres unødvendig ut. 7
Rotemor Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 «Ingen har matpakke» er blank løgn.. Mine fikk ingenting til kantinemat. 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Dagens ungdom er bortskjemte, i vertfall mange av dem. Da jeg gikk på VGS, fikk jeg penger til mat en gang i måneden, og måtte smøre matpakke de andre dagene.
PhilosopherSe7en Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 Min datter får penger til mat en dag i uken (50 kr), ellers lager hun seg matpakke som hun tar med. 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 Ingen ting. Skaff jobb selv eller smør matpakke Anonymkode: 57bc6...40b 3
Alvario Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 Ingenting. Dvs, hadde han spurt kunne han nok fått kjøpt seg mat i kantina av og til. Han får havregrøt til frokost (på skolen), og tar med nistepakke hjemmefra. 3
Duff Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 Her gis det kr 0,- så lenge det finnes mat hjemme de kan smøre med. Er det tomt for brød sender jeg med en 50,- lapp ellers kan de ringe hvis det er krise så vippser jeg men det har ikke skjedd ennå. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Jeg brukte så mye da jeg gikk på vgs. Men jeg hadde jobb og betalte med egne penger. Anonymkode: ad5f2...4fa 3
Kontorotta Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 Får 17 åringer lommepenger fremdeles? Har han lommepenger, kan han jo bruke av dem. Da kan han jo selv disponere de som han vil. Kjøpe mat på kantina eller gå på kino med venner. Det er jo slik vi selv må disponere pengene våre. 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 Syns som flere skriver at hvis man vil bruke det, så får han tjene de pengene selv. Kunne nok bruke like mye selv til tider på videregående, men hadde deltidsjobb og brukte mine egne penger, så da så jeg jo også hvor "bortkastet" det var, i forhold til hvor mye jeg jobbet, men sånn er det, og det lærer man av Ville ikke gitt penger til det nei Anonymkode: 22da2...33e 2
Mariecurie Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 Min går tredjeåret på vgs, og jeg smører mat. Han kan få penger en sjelden gang til å kjøpe seg noe, ofte hvis vi er tom for brød etc. Han er litt bortskjemt da, siden det er jeg som smører matpakke.. Skal han gjøre det selv, så blir det ikke gjort😩 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 Min 16 åring tar for det ofte med seg niste. Di dagene ho ikkje gjør det kjøper ho noe enkelt. Ho jobber innimellom og har sine egne penger Anonymkode: 7e72a...51e 2
Oddy Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 Både jeg og mine søsken fikk 0kr til kantinemat. Jeg brukte penger jeg hadde tjent eller pakket jeg med egen niste fra hjemme.
Gjest O.G. Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 (endret) 3 minutter siden, Mariecurie skrev: Min går tredjeåret på vgs, og jeg smører mat. Han kan få penger en sjelden gang til å kjøpe seg noe, ofte hvis vi er tom for brød etc. Han er litt bortskjemt da, siden det er jeg som smører matpakke.. Skal han gjøre det selv, så blir det ikke gjort😩 Du skjemmer ham ut, han vil i etterkant forvente at hans samboer skal smøre matpakka hans. La guten gå sulten hvis han er for lat til å smøre selv. Maken... Endret 2. november 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 Jeg fikk 500 i uka for ti år siden. Valgte å spare det meste, men godt å ha friheten til å kjøpe litt nå og da. Har man ikke råd så har man ikke råd, de fleste har jo niste, så går helt fint det og. Anonymkode: 5c49c...793
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 Har to som var ferdig med 3.kl i vår, det var niste hver dag. Anonymkode: 75d0e...7d9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 Ungdommen her i hus som går på vgs, jobber et par lørdager i mnd. Dette for at han skal få lære verdien av penger, lære litt om arbeidslivet, samt stille lenger fremme i køen når han trenger sommerjobb/deltidsjobb under senere studier. Han bruker sin lønn som han vil, og merker godt at han tar mer fornuftige valg omkring pengebruk nå når han må jobbe for dem selv, enn når han fikk penger av oss i hånda uten å måtte jobbe for dem. Vi fyller heller opp hans sparekonto som han får bruke på nyttige ting som egenkapital/utveksling senere i livet :-) Anonymkode: 365b5...bf3 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 Får 2000kr pr mnd, som skal dekke det meste utennom klær. En grei innføring i penger og hvor dumt det er å bruke alt på 1 gang. Anonymkode: 9efc8...7c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå