Parasoll Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Han har jo det siste året virket mer og mer trygg på seg selv. Blitt stadig mer tydelig. Og nå skal han sannsynligvis trekke seg som partileder? Trist. 3
Capt. Obvious Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Det er hvis han ikke vinne frem med sitt syn, han trekker seg ikke uansett. Det er ikke så dramatisk, det er ganske vanlig i både politikk og næringsliv når man mener så sterkt om noe at man er villig til å trekke seg hvis man ikke får gjennomslag. Kort sagt et ultimatum 1
Drizzt Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Det er ikke trist. Partiet vil mest sannsynlig tjene på å ikke ha ham som partileder. 3
Sylveon Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 (endret) Jeg forstår tankegangen hans. Han mener og føler noe veldig sterkt, så da blir det feil for han å gå til FrP for et videre samarbeid med dem. Vi får se hva som skjer i dag og om han trekker seg eller ikke. KrF har vært veldig vinglete så de må uansett begynne med å være tydelige, klare og vise seg frem. Hele prosessen syns jeg veldig lite om. De skulle tatt dette for halvannet år siden. Endret 2. november 2018 av Sylveon 2
Parasoll Skrevet 2. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2018 Da var det over Blir interessant å se hvilken posisjon de får i regjeringen.
Parasoll Skrevet 2. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2018 https://www.vgtv.no/video/166631/her-skjer-krfs-avgjoerelse Og så pinlig for hun «skrikeren»
Testosteron Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 3 timer siden, Sylveon skrev: Jeg forstår tankegangen hans. Han mener og føler noe veldig sterkt, så da blir det feil for han å gå til FrP for et videre samarbeid med dem. Det jeg ikke skjønner er hvorfor KrF plutselig må inn i en eller annen regjering. De har stått utenfor regjeringen Solberg i fem år, så hvorfor kan de ikke fortsette med det? Hvorfor må de nå enten være med i regjeringen Solberg eller være med på felle denne og delta i en ny regjering Gahr Støre? 1
Horten Market Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 (endret) Han har vel åpnet for at han kan fortsette som leder dersom forhandlingene med regjeringen ikke når frem. Da kan han forsatt lede partiet med troverdighet. For som TS sier, nå har han endelig blitt tydelig. Og da kan han ikke lede et parti som går i motsatt retning av det han så tydelig har tatt standpunkt for. Men blir det ikke samarbeid med regjeringen, kan han lede partiet i den sosialistiske retningen han ønsker. Men ikke like tydelig, dessverre for ham. Han blir nødt til å ta hensyn til at partiet er delt i dette sentrale spørsmålet. Så hvis han fortsetter som leder, kan vi forvente gamle tralter. Uansett hvem som blir leder nå, så blir det en tung oppgave å samle et splittet parti om et tydelig program. Er det i det hele tatt mulig? Kanskje KrFs dager er talte. Endret 4. november 2018 av Horten Market 1
Bag Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 5 hours ago, Horten Market said: Han har vel åpnet for at han kan fortsette som leder dersom forhandlingene med regjeringen ikke når frem. Da kan han forsatt lede partiet med troverdighet. For som TS sier, nå har han endelig blitt tydelig. Og da kan han ikke lede et parti som går i motsatt retning av det han så tydelig har tatt standpunkt for. Men blir det ikke samarbeid med regjeringen, kan han lede partiet i den sosialistiske retningen han ønsker. Men ikke like tydelig, dessverre for ham. Han blir nødt til å ta hensyn til at partiet er delt i dette sentrale spørsmålet. Så hvis han fortsetter som leder, kan vi forvente gamle tralter. Uansett hvem som blir leder nå, så blir det en tung oppgave å samle et splittet parti om et tydelig program. Er det i det hele tatt mulig? Kanskje KrFs dager er talte. Ønsker han å bevege partiet i sosialistisk retning? Jeg tror mange av han "røde" støttespillere egentlig ønsker seg en sentrumsregjering. Jeg tror det er mange moderate borgerlige blant disse "røde". I valget mellom å gå i en regjering med et ytterliggående høyreparti og en moderat venstre side anser de det siste som det minste av to onder.
Gjest Minesveiper Skrevet 5. november 2018 #11 Skrevet 5. november 2018 Selv om jeg ikke stemmer Krf har jeg veldig sansen for Hareide. Jeg var enig i hans strategiske vurdering, og jeg mener at Krf gjorde et dårlig retningsvalg. Jeg synes også Hareide taklet nederlaget bra, og var veldig profesjonell. Utad fremstår han i alle fall som en god ledermodell. Samtidig er jeg glad for at Krf ikke gikk til venstre. Jeg har ikke lyst at Ap skal sitte i regjering med dem, da vil jeg heller ha Sv i regjering. Jeg tror Krf kommer til å slite med lav oppslutning i lang tid fremover, og jeg forstår ikke helt hvordan de skal vinne velgere på høyresiden? De siste årene når de har støttet høyresiden har de bare mistet flere og flere velgere, og nå skal de altså forsette i samme spor bare at skal sitte i regjering. De må jo tenke at det vil utgjøre en forskjell. Jeg er spent på hvordan meningsmålingene kommer til å se ut. Hareide kan i alle fall ikke få skylden hvis partiet går under sperregrensen.
Stina234 Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 Ikke trist i det hele tatt. Han har ødelagt Krf, det vil ta lanf tid å bygge det opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå