AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Jeg er i uke 20 og tenkte jeg skulle få tatt influensavaksinen i beste uke. Nå har jeg derimot kjent et par dager at jeg er sår i svelget, og da jeg våknet i dag hadde det forverret seg. Så nå er jeg livredd for at influensaen har kommet meg i forkjøpet! Har noen her hatt influensa som gravid selv, og hvordan var det? Anonymkode: a86aa...546
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Hadde influensa i uke 16 ca. før jeg tok vaksina. Har en på 2 år og ble smitta først med sår hals også ble det verre med feber i et par-3 dager etterpå - er sånn hos meg de få gangene jeg har influensa. Kjipt å ha vondt i kroppen og ikke klare annet enn å ligge i senga. Tok litt paracet og sov ellers mye. Var forskjølet en god stund etterpå. Men alt gikk jo bare bra 😊 Har hatt vondt i halsen et par ganger etterpå, men uten at det har ført til noe feber osv. Hos meg er det som oftest verre på morran også går halsvondten sef til i løpet av dagen. Satser på at du slipper hele influensapakka 🤞🏼 Anonymkode: 6bf0c...bec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Jeg hadde influensa 2 ganger i løpet av graviditeten. En gang helt i starten (uke 7) og en gang i uke 30. Gikk helt fint, men varte i over en uke begge ganger. Var i utgangspunktet frisk. Anonymkode: 1cf08...670
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde influensa 2 ganger i løpet av graviditeten. En gang helt i starten (uke 7) og en gang i uke 30. Gikk helt fint, men varte i over en uke begge ganger. Var i utgangspunktet frisk. Anonymkode: 1cf08...670 Sikker på at det ikke var forkjølelse? Influensa får man ca en gang hvert 20 år. Anonymkode: 8712b...f15 13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke var forkjølelse? Influensa får man ca en gang hvert 20 år. Anonymkode: 8712b...f15 Ikke meg du siterte, men jeg leste også at mange blander influensa med vanlig forkjølelse, så jeg håper jo at det bare er det det er. Leste at influensa gjerne kommer som kastet over en, men jeg har kjent symptomer et par dager. Er lov å håpe! TS Anonymkode: a86aa...546 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke var forkjølelse? Influensa får man ca en gang hvert 20 år. Anonymkode: 8712b...f15 Sikker kan jeg ikke være da jeg ikke var hos legen, men hadde typiske influensa-symptomer. Anonymkode: 1cf08...670
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterte, men jeg leste også at mange blander influensa med vanlig forkjølelse, så jeg håper jo at det bare er det det er. Leste at influensa gjerne kommer som kastet over en, men jeg har kjent symptomer et par dager. Er lov å håpe! TS Anonymkode: a86aa...546 Altså om det er forskjølelse med hosting, nysing og vondt i halsen så er det ikke influensa. Om du derimot har feber i tillegg, jævlig vondt i kroppen, fryser og svetter om hverandre, får ikke i deg mat og ikke klarer å bevege deg av senga - da er det nok mest sannsynlig en influensa. Hvis du bare har halsvondt skjønner jeg ikke hvorfor du stresser sånn. Det går jo som regel helt fint Ender du opp med kraftig influensa og lungebetennelse ville jeg vært mer bekymra. Anonymkode: 6bf0c...bec 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså om det er forskjølelse med hosting, nysing og vondt i halsen så er det ikke influensa. Om du derimot har feber i tillegg, jævlig vondt i kroppen, fryser og svetter om hverandre, får ikke i deg mat og ikke klarer å bevege deg av senga - da er det nok mest sannsynlig en influensa. Hvis du bare har halsvondt skjønner jeg ikke hvorfor du stresser sånn. Det går jo som regel helt fint Ender du opp med kraftig influensa og lungebetennelse ville jeg vært mer bekymra. Anonymkode: 6bf0c...bec Symptomene har ikke stagnert. De foreløpige symptomene jeg har er det jeg har ramset opp, men jeg føler meg dårligere og dårligere. I dag føler jeg meg som sagt verre enn i går. Så ja, jeg er bekymra. TS Anonymkode: a86aa...546
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Symptomene har ikke stagnert. De foreløpige symptomene jeg har er det jeg har ramset opp, men jeg føler meg dårligere og dårligere. I dag føler jeg meg som sagt verre enn i går. Så ja, jeg er bekymra. TS Anonymkode: a86aa...546 Har du feber da? Anonymkode: 6bf0c...bec
lipglossy Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Influensa er ikke forkjølelse!!! Vær så snill og lær dere forskjellen. Du har ikke influensa 3 ganger i året 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, lipglossy skrev: Influensa er ikke forkjølelse!!! Vær så snill og lær dere forskjellen. Du har ikke influensa 3 ganger i året Jeg vet ikke hvem du sikter til, men jeg er som sagt bare bekymra for influensa, ettersom jeg er gravid. Jeg vet jo ikke hvor syk jeg er på vei til å bli, jeg vet bare at jeg ikke er i form nå. TS Anonymkode: a86aa...546 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du feber da? Anonymkode: 6bf0c...bec Har en begynnende feberfølelse. Svie i øynene og varm pust. Er jo bare å vente å se, men trengte en liten beroligelse fra gravide som har hatt influensa, i tilfelle det skulle vise seg å være det. TS Anonymkode: a86aa...546
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 Influensa kommer kastet på en, man er skikkelig syk på få timer. Forkjølelse kan være ille nok det, man kan ha vondt diverse steder og lav feber, den bruker lengre tid på å utvikle seg. God bedring uansett. Anonymkode: 59486...d9d 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har en begynnende feberfølelse. Svie i øynene og varm pust. Er jo bare å vente å se, men trengte en liten beroligelse fra gravide som har hatt influensa, i tilfelle det skulle vise seg å være det. TS Anonymkode: a86aa...546 Okey. Ta det med ro de neste dagene, drikk noe varmt som te for å lindre halsen. Får du høy feber så ta paracet om du er komfortabel med det og ring legen hvis du blir i skikkelig drittform. Prøv å ikke stresse med det, vet det er lettere sagt enn gjort men for de fleste som går gravide med influensa, så går det helt fint!! Da jeg hadde det i uke 16 tok de prøver av meg hos legen og jeg ble deretter sykemeldt 1 uke for å komme meg. Det var da hun anbefalte meg å ta vaksinen når jeg ble frisk igjen. Så anbefaler deg å ta den når du blir frisk igjen. Anonymkode: 6bf0c...bec
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 Det er ueeeendelig mange som ikke har peiling på hva influensa er. De tror at vanlig forkjølelse med feber er influensa. Dette er ikke influensa. Det blir man sinnsykt sjuk av. Jeg hadde det i påska og trodde seriøst at jeg skulle dø. Jeg fikk åpent sår fra nesa og ned i svelget, hadde 40 i feber i 6 døgn og våknet på natta av at jeg ikke fikk puste. Jeg var dårlig i en måned etterpå. Før dette så er det flere år siden jeg hadde influensa - det var da svineinfluensaen herjet. Det er ikke noe man får flere ganger i året. Jeg tok influensavaksine nå når jeg er gravid for å gjøre mitt aller beste for å unngå det, da jeg seriøst kan forstå hvorfor det kan utgjøre en risiko for barnet og spesielt for å overføre vaksinen til barnet de første 6 levemånedene. Anonymkode: 8f73c...bc8 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 Det er fremdeles veldig tidlig i sesongen, så sannsynligvis er det "bare" en forkjølelse. Anonymkode: 36ffb...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ueeeendelig mange som ikke har peiling på hva influensa er. De tror at vanlig forkjølelse med feber er influensa. Dette er ikke influensa. Det blir man sinnsykt sjuk av. Jeg hadde det i påska og trodde seriøst at jeg skulle dø. Jeg fikk åpent sår fra nesa og ned i svelget, hadde 40 i feber i 6 døgn og våknet på natta av at jeg ikke fikk puste. Jeg var dårlig i en måned etterpå. Før dette så er det flere år siden jeg hadde influensa - det var da svineinfluensaen herjet. Det er ikke noe man får flere ganger i året. Jeg tok influensavaksine nå når jeg er gravid for å gjøre mitt aller beste for å unngå det, da jeg seriøst kan forstå hvorfor det kan utgjøre en risiko for barnet og spesielt for å overføre vaksinen til barnet de første 6 levemånedene. Anonymkode: 8f73c...bc8 Har du ikke lest hva jeg har skrevet da? Jeg blir dårligere og dårligere. Det har ikke stagnert. Så jeg vet jo ikke om det er en vanlig forkjølelse enda. Og det er jo ikke det at jeg har valgt å ikke ta vaksinen, jeg skulle ta den neste uke. Sannsynligvis er det ikke for sent, for det er lite sannsynlig at det er influensa, men man vet jo ikke før man ligger der med 40 i feber! TS Anonymkode: a86aa...546 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Okey. Ta det med ro de neste dagene, drikk noe varmt som te for å lindre halsen. Får du høy feber så ta paracet om du er komfortabel med det og ring legen hvis du blir i skikkelig drittform. Prøv å ikke stresse med det, vet det er lettere sagt enn gjort men for de fleste som går gravide med influensa, så går det helt fint!! Da jeg hadde det i uke 16 tok de prøver av meg hos legen og jeg ble deretter sykemeldt 1 uke for å komme meg. Det var da hun anbefalte meg å ta vaksinen når jeg ble frisk igjen. Så anbefaler deg å ta den når du blir frisk igjen. Anonymkode: 6bf0c...bec Takk for svar. Satser på det stopper opp og bare er forkjølelse😊. Har hatt influensa én gang før, og da trodde jeg at jeg skulle dø, så har ikke veldig lyst til å oppleve det igjen som gravid 😅 TS Anonymkode: a86aa...546 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke lest hva jeg har skrevet da? Jeg blir dårligere og dårligere. Det har ikke stagnert. Så jeg vet jo ikke om det er en vanlig forkjølelse enda. Og det er jo ikke det at jeg har valgt å ikke ta vaksinen, jeg skulle ta den neste uke. Sannsynligvis er det ikke for sent, for det er lite sannsynlig at det er influensa, men man vet jo ikke før man ligger der med 40 i feber! TS Anonymkode: a86aa...546 Oi så defensiv. Anonymkode: 8f73c...bc8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi så defensiv. Anonymkode: 8f73c...bc8 Ja, for nå har jeg jo poengtert flere ganger at symptomene ikke har stoppet å utvikle seg! Så det blir så bastant å påstå at det ikke er influensa. Sannsynligvis er det jo ikke det, men jeg sitter ikke her bare med rennende nese og sår hals, feberen stiger, og formen er ganske mye mer jævlig nå enn tidligere i dag. Når det gjelder vaksinen forstod jeg heller ikke viktigheten av å påpeke din mening rundt den, da det ikke er noen her som har påstått at den ikke er lur å ta, slik det virker som i ditt innlegg. Jeg skal selv ta den. Anonymkode: a86aa...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå