Gå til innhold

Samvær og dårlig forhold mellom foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har samvær med babyen vår, fast dag med antall timer i uken. 

Kan ikke jeg da dra på ferie? Hadde tenkt meg vekk i julen, og da er jeg vekke nesten 2 uker. Bf nekter meg å reise vekk. Vet ikke hva jeg har lov til eller ikke?

Anonymkode: 86dfc...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. Meg og bf skiltes ikke som venner. Men holder tonen oppe når vi treffes med baby.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bf har samvær med babyen vår, fast dag med antall timer i uken. 

Kan ikke jeg da dra på ferie? Hadde tenkt meg vekk i julen, og da er jeg vekke nesten 2 uker. Bf nekter meg å reise vekk. Vet ikke hva jeg har lov til eller ikke?

Ok, hvordan i huleste kan han nekte deg å reise? Hva er hans argumenter?

Anonymkode: 1dd90...b4b

Skrevet

For da er jeg ikke hjemme når han skal ha samvær..?

Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Anonymkode: 48874...2f6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For da er jeg ikke hjemme når han skal ha samvær..?

Ååå ja.no skjønte jeg.. du ønsker å reise bort med dattera di? Vel da skjønner jeg han. Du kan ikke ta fra han hans samværsdager. Det har du ikke lov til. Men er dere ikke enig i hvordan dere gjør det.mht ferier? Å bare ta.med seg datteren og bryte avtalen kan koste deg dyrt... 

Hvordan ville du reagert at han tok med seg dattera si bort i 2 uker? 

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan du reise på ferie. Bare å dra det. Det er ikke samværssabotasje. Du har t.o.m varslet i god, god tid! Det er ikke noe du trenger å krangle om, du gir bare beskjed om at det blir slik. Han må jo være dum som er brød om han ikke skjønner at du har rett til å reise på ferie. Eller tror han at du skal være hjemme i 18 år?

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå ja.no skjønte jeg.. du ønsker å reise bort med dattera di? Vel da skjønner jeg han. Du kan ikke ta fra han hans samværsdager. Det har du ikke lov til. Men er dere ikke enig i hvordan dere gjør det.mht ferier? Å bare ta.med seg datteren og bryte avtalen kan koste deg dyrt... 

Hun beskriver jo barnet som baby... da er det ganske tydelig at baby må være med hvis mamma reiser bort... hvis han ser baby et par timer i uka, har ikke baby samme tilknytning til far, og den siste setningen din blir bare dum...

Anonymkode: c5cfa...5b0

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh.... FEIL. 

• Liker 8
Skrevet

Jo, du kan reise bort. 

Anonymkode: 9994b...ed3

• Liker 4
Skrevet

Hvis dere har en skriftlig samværsavtale må du forholde deg til den,  såvil han ikke miste samværet sitt så må du nog pent bli hjemme.  Reiser du uten hannes samtykke er det samværssabotadje. 

Men dere burde ha avklart all ferie/ jul/ påske etc  i en skriftlig avtale. 

Anonymkode: aa5e0...537

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan han ikke nekte deg å ta med barnet og reise hjem til jul! Å prøve seg på noe sånt er helt urimelig av han.

Ferier kommer utenom vanlig samvær. Det er ikke sånn at du skal måtte behøve å sitte i leiligheten din 365 dager i året pga han skal ha noen timer samvær.

Ville kontakter familievernkontoret hadde jeg være deg. Og bestilt billetter hjem før det blir utsolgt eller for dyrt.

(ikke hør på de som sier du ikke kan reise på ferie med ungen, de vet ikke hva de snakker om og synser bare)

Anonymkode: f4a00...18b

• Liker 3
Skrevet

Reiser du med eller uten baby(?!)

Anonymkode: 6a75c...2cf

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiser du med eller uten baby(?!)

Anonymkode: 6a75c...2cf

Dette er det vesentlige her. Du kan ikke reise bort med babyen og ta fra ham hans samværsdager uten at dere har laget en avtale på det. Hva hadde du sagt om han gjorde det samme? Hvis det er snakk om at du reiser bort alene og han skal ha alt samværet i denne perioden er det også noe jeg ville ha laget en avtale på.

Noen personer liker å ha alt i avtale, og det er spesielt lurt om dere i utgangspunktet ikke har et godt forhold. Om baby er liten er det vel heller ikke helt greit at hverken mor eller far tar barnet på heltid uten den andres samtykke. 

Anonymkode: 4b7bc...5f5

Skrevet

Sett deg selv til sides bare i år...bli hjemme i jula ....og pris deg lykkelig over at barnet har en far som bryr seg !

dette er første jul som mamma og pappa.. du har selv kommet i en situasjon der du deler barn med en du ikke er sammen med. Prisen far må betale er bare noen tilmålte timer sammen med sin gullklump.. prisen du betaler er at du er låst.. bare denne julen.. på sikt øker samværet og du har mer frihet....

Anonymkode: c73aa...e15

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Er litt forskjellig hva folk kaller baby.

Anonymkode: 6dee7...5f2

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg selv til sides bare i år...bli hjemme i jula ....og pris deg lykkelig over at barnet har en far som bryr seg !

dette er første jul som mamma og pappa.. du har selv kommet i en situasjon der du deler barn med en du ikke er sammen med. Prisen far må betale er bare noen tilmålte timer sammen med sin gullklump.. prisen du betaler er at du er låst.. bare denne julen.. på sikt øker samværet og du har mer frihet....

Anonymkode: c73aa...e15

Det er faktisk ikke riktig at Ts skal måtte sitte alene sammen med babyen på julaften bare pga far til barnet skal ha noen timer samvær ila uka. Hva skjer med at far til ungen skal diktere Ts sitt liv? Hva med å ha litt forståelse for Ts som er grei og tilrettelegger for samværet, men akkurat i jula vil hun reise hjem. Hva med at babyen også skal få bli kjent med og få et godt forhold til besteforeldre på mors side og ikke bare fars side? Hvorfor skal fars følelser telle mere enn mors?

Ikke kan han nekte henne å reise på juleferie med babyen til familien sin heller. Jul og nyttår, påskeferie, høstferie, vinterferie og sommerferie utgår vanlig samvær. 

Bestill time til fvk Ts, du kommer til å få medhold også der. 

• Liker 4
Skrevet

Husk at juleferiesamværet går alltid foran vanlig samvær. Hvis det er et vanlig helgesamvær i bunnen erstattes dette med feriesamværet. Med andre ord suspenderes/pauses det vanlige samværet til fordel for julesamværet. Ferier og høytider går alltid foran vanlig samvær hvis ikke annet er eksplisitt avtalt. Dette må være det beste om det ikke er rus og psykiatri inn I bildet. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk ikke riktig at Ts skal måtte sitte alene sammen med babyen på julaften bare pga far til barnet skal ha noen timer samvær ila uka. Hva skjer med at far til ungen skal diktere Ts sitt liv? Hva med å ha litt forståelse for Ts som er grei og tilrettelegger for samværet, men akkurat i jula vil hun reise hjem. Hva med at babyen også skal få bli kjent med og få et godt forhold til besteforeldre på mors side og ikke bare fars side? Hvorfor skal fars følelser telle mere enn mors?

Ikke kan han nekte henne å reise på juleferie med babyen til familien sin heller. Jul og nyttår, påskeferie, høstferie, vinterferie og sommerferie utgår vanlig samvær. 

Bestill time til fvk Ts, du kommer til å få medhold også der. 

da trenger ikke TS å reise bort i 2 uker heller.  Reiser hjem til jul og si til barnefar at de timene han taper den første uken kan han ha tilgode uken etter.  Utrolig mange kvinner her som på liv og død er alltid enig med mødre som ønsker å tråkke over fedrene.  TS kan bli borte en uke og gi far de ekstra timene uken etter.  

Anonymkode: 4a013...01a

• Liker 1
Skrevet

Baby er 6 mnd. Baby skal være med bf på julaften til 1 juledag. Så hadde jeg tenkt å dra til min familie og bli til over nyttår. Han har samvær de få timene pga rus. Vi håper tiden kan økes etterhvert når barnet blir eldre og bf ikke ruser seg på narkotika lengre. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...