Gå til innhold

Hva vil dette si.. vil ikke ha rettsak, men hvorfor hører de ikke mer på han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :  )

Jeg har vært i litt mareritt som våken og i livet ! . Vi fikk en mann inn livet vårt for ca 2 år siden, som var helt super på mange ting, men som ikke var så super . over tid, og gjorde ting. Er ekstremt sliten og klarer faktisk ikke å skrive så bra nå. Men da jeg måtte gå til politiet i 2017 for å få besøksforbud, så ble det sånn. 

De har hatt saken til etterforskning i over ett år, og avhørt mange, de har tatt alt mye mer alvorlig enn det jeg trengte,  og barna ble ivaretatt og måtte til barneavhør. 

Hvorfor velger ikke politi/påtalemynghet å ikke avhøre han på nytt?? Er det sånn at de tror det henlegges før og på bakgrunn av sånt? Vil bare ha noe å forholde meg til 

Anonymkode: ac363...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å mene noe uten å vite omfanget av saken eller hva du anmeldte vedkommende for.  

Anonymkode: 4f270...b70

• Liker 5
Skrevet

Familievold. Vold i nære relasjoner. Men jeg gikk ikke til politiet for å anmelde, det ble altfor utrygt her hjemme og jeg ble bare redd for livet mitt. Redd for barnet mitt også. Hva skjer nå fremmover tror dere? Hvorfor vil ikke eller velger ikke politiet å avhøre han på nytt? Har jo spurt, etterforskningsleder sier bare nå er det opp til påtaleavd ? 

Skrevet

Hvorfor skulle de avhøre ham på nytt om de allerede har gjort det? 

Anonymkode: ba91a...e5c

• Liker 3
Skrevet

Det er nettopp det jeg ikke forstår, hvorfor de mener de ikke trenger nytt avhør av han. Fortjener ikke alle å bli hørt på nytt? Dette er ikke en sivil sak, men det gjelder familievold. Avhøret av han ble gjort raskt etter dommeravhør av barna, og de har innhentet alt av informasjon, og så vil de snakke/ha avhør av meg igjen hvor det bare oppleves som om politiet vil ha mer ut ifra meg av opplysninger om han og mer hva som skjedde.. og jeg vil at ting skal være riktig , og politiet tar mine ord og mer åpenhet inn i saken virker det som. Det er så ubehagelig! Fordi vi har vært så redde for han. 

Hvorfor må jeg bli kalt inn til å fortelle mer? Jeg får jo angst, fordi jeg er redd for han og datteren min fremdeles! Fikk beskjed fra politiet at jeg må forvente nå som saken er ferdig etterforsket at jeg/vi må faktisk glemme tid fremmover, fordi det tar tid med påtale og at det passer med domstolen til evt tid, hva betyr dette? Må jeg se han igjen?? 

Skrevet
På 2.11.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Familievold. Vold i nære relasjoner. Men jeg gikk ikke til politiet for å anmelde, det ble altfor utrygt her hjemme og jeg ble bare redd for livet mitt. Redd for barnet mitt også. Hva skjer nå fremmover tror dere? Hvorfor vil ikke eller velger ikke politiet å avhøre han på nytt? Har jo spurt, etterforskningsleder sier bare nå er det opp til påtaleavd ? 

Fordi de mener de har den informasjonen bde trenger.

Hvorfor mener du de skal avhøre ham på nytt?

Skrevet

Du må se han igjen i rettssaken. Du er fornærmet og har rett til å ha bistandsadvokat. Det er gratis. Har du skaffet deg dette? 

For min del så tok det over ett år fra anmeldelse til dom. Fra politiet avsluttet etterforskning og tok ut tiltale (oversendte domstolen) til det kom opp for retten, tok det ca 4,5 måneder. 

Anonymkode: 07e41...6a8

Skrevet
På 2.11.2018 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Hei. :  )

Jeg har vært i litt mareritt som våken og i livet ! . Vi fikk en mann inn livet vårt for ca 2 år siden, som var helt super på mange ting, men som ikke var så super . over tid, og gjorde ting. Er ekstremt sliten og klarer faktisk ikke å skrive så bra nå. Men da jeg måtte gå til politiet i 2017 for å få besøksforbud, så ble det sånn. 

De har hatt saken til etterforskning i over ett år, og avhørt mange, de har tatt alt mye mer alvorlig enn det jeg trengte,  og barna ble ivaretatt og måtte til barneavhør. 

Hvorfor velger ikke politi/påtalemynghet å ikke avhøre han på nytt?? Er det sånn at de tror det henlegges før og på bakgrunn av sånt? Vil bare ha noe å forholde meg til 

Su skal ha en gratis bistandsadvokat. Advokaten skal forklare deg alt rundt prosessen du er inne i. Å legge ut denne typen info på nettet er ikke tilrådelig, selv om du skriver som ab så er det lett å finne ut hvem du er, særlig for den som kjenner situasjonen idin.

Anonymkode: 0d195...68c

Skrevet

Mener du at du først var i et avhør, så var han i avhør og nå måtte du inn til et konfronterende avhør? Et konfronterende avhør er hvor du blir presentert med hans side av saken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...