AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 En i svigerfamilien har behandlet både meg og mannen dårlig over flere år. Han har hatt som vane å avbryte midt i samtaler, å være frekt og bare å svare motsatt av det vi sier hele tiden. Han har gjort narr av alle våre hobbyer, han har plaget og mobbet for ting vi liker. Det siste er at han fysisk utestenger eller skriver stygge meldinger til oss. Vi har nå satt ned foten om at den voksne mannen ikke er velkommen mer. Kona som er nærmest familie til mannen har da blitt lei seg. Syns situasjonen er vanskelig, har unnskyldt seg til meg for å ikke ha stoppet dette tidligere selv om hun har fått det med seg. De to snakker om dette seg i mellom først som ønske fra henne. Det jeg ikke klarer å forstå er unnskyldningen hans om at han bare ikke har tenkt seg om. Han har ikke ment noe med noe og bare ikke tenkt seg om sies det. Etter 2.5 år med slik oppførsel som bare har eskalert så klarer jeg ikke å tro at han bare ikke tenker seg om med oss. Jeg ser jo at han er hyggelig med andre. Jeg vet at døren er stengt hos oss til han innrømmer skyld, gir grunner og at man snakker ordentlig ut om det. Det er bare så vanskelig når vedkommende er "så overrasket!" Det må jo være bullshit for å slippe å ta ansvar?? Anonymkode: 1c85d...813
bettsa Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Veldig bra at dere har satt ned foten. Fortsett med det. At han er overrasket er bare tull, det sier han for å beskytte seg selv. Stå på deres mening og ikke kontakte han før dere får unnskyldning. 8
Snaskesnusken Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Det er nok bare et spill for galleriet dette med at mannen er så overrasket. Han er sikkert overrasket over at dere har satt foten ned da han ikke så den komme. Ignorer vedkommende. 4
thinkmaster100 Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 bra dere sa fra, er nok bullshit ja, tydeligvis ikke helt normal han fyren der hørtes ikke en person det er noe vits i det hele tatt å tilbringe tid med ikke bruk mer energi på han, hvis de har lyst å gjøre opp for seg så er det kanskje greit kanskje han har skjønt nå at han oppførte seg som en retard og forbedrer seg, men høres kanskje ikke ut som noe man kan håpe på 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: En i svigerfamilien har behandlet både meg og mannen dårlig over flere år. Han har hatt som vane å avbryte midt i samtaler, å være frekt og bare å svare motsatt av det vi sier hele tiden. Han har gjort narr av alle våre hobbyer, han har plaget og mobbet for ting vi liker. Det siste er at han fysisk utestenger eller skriver stygge meldinger til oss. Vi har nå satt ned foten om at den voksne mannen ikke er velkommen mer. Kona som er nærmest familie til mannen har da blitt lei seg. Syns situasjonen er vanskelig, har unnskyldt seg til meg for å ikke ha stoppet dette tidligere selv om hun har fått det med seg. De to snakker om dette seg i mellom først som ønske fra henne. Det jeg ikke klarer å forstå er unnskyldningen hans om at han bare ikke har tenkt seg om. Han har ikke ment noe med noe og bare ikke tenkt seg om sies det. Etter 2.5 år med slik oppførsel som bare har eskalert så klarer jeg ikke å tro at han bare ikke tenker seg om med oss. Jeg ser jo at han er hyggelig med andre. Jeg vet at døren er stengt hos oss til han innrømmer skyld, gir grunner og at man snakker ordentlig ut om det. Det er bare så vanskelig når vedkommende er "så overrasket!" Det må jo være bullshit for å slippe å ta ansvar?? Anonymkode: 1c85d...813 Jeg eeeeelsker sånne folk. Eller rettere sagt jeg elsker å sette dem på plass! 😀 Hadde ikke vist nåde! Det er viktig at du og kona er samstemte. Hva er viktigst for dere? Jo det er kjernefamilien. Altså deg og dama, evt barna. Dere gjør det riktige. Det er viktig at kona di støtter deg her og at dere er enige... uansett hvor nær familiemedlem dette er. Ååååh skulle ønske jeg var i dine sko angående dette! 😁 Anonymkode: 84bbd...ebf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg eeeeelsker sånne folk. Eller rettere sagt jeg elsker å sette dem på plass! 😀 Hadde ikke vist nåde! Det er viktig at du og kona er samstemte. Hva er viktigst for dere? Jo det er kjernefamilien. Altså deg og dama, evt barna. Dere gjør det riktige. Det er viktig at kona di støtter deg her og at dere er enige... uansett hvor nær familiemedlem dette er. Ååååh skulle ønske jeg var i dine sko angående dette! 😁 Anonymkode: 84bbd...ebf Ja, jeg har satt han mye på plass det siste året som har ført til at handlinger har eskalert kraftig. Dette er svigermor sin mann, så det er trist for henne å ikke kunne dele barnebarna med han. Jeg står på mitt for hun vet hvordan han har holdt på. Hun har beskyttet og forsvart han i lange tider. Først nå når vi satte ned foten at hun angrer og har dårlig samvittighet for ikke ha forsvart meg eller oss tidligere. Det er også noe jeg har reagert på. I følge henne er han ofte frekk med henne også. Hun sier at det viktigste for henne er at han er hyggelig med henne, det sa hun sist. Vi fikk ikke pratet så mye om det akkurat da, annet enn at hun ikke hadde noe videre svar på alt dette ennå heller. Anonymkode: 1c85d...813
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg eeeeelsker sånne folk. Eller rettere sagt jeg elsker å sette dem på plass! 😀 Hadde ikke vist nåde! Det er viktig at du og kona er samstemte. Hva er viktigst for dere? Jo det er kjernefamilien. Altså deg og dama, evt barna. Dere gjør det riktige. Det er viktig at kona di støtter deg her og at dere er enige... uansett hvor nær familiemedlem dette er. Ååååh skulle ønske jeg var i dine sko angående dette! 😁 Anonymkode: 84bbd...ebf Forresten, jeg er kona her 😂 Anonymkode: 1c85d...813
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg eeeeelsker sånne folk. Eller rettere sagt jeg elsker å sette dem på plass! 😀 Hadde ikke vist nåde! Det er viktig at du og kona er samstemte. Hva er viktigst for dere? Jo det er kjernefamilien. Altså deg og dama, evt barna. Dere gjør det riktige. Det er viktig at kona di støtter deg her og at dere er enige... uansett hvor nær familiemedlem dette er. Ååååh skulle ønske jeg var i dine sko angående dette! 😁 Anonymkode: 84bbd...ebf Det forutsetter at du er dem verbalt og kommunikasjonsmessig overlegen. Å tro at du kan "sette dem på plass" uten unntak, vil være patetisk. Eller kanskje du er en slik som ser at du kan ta de når de er deg underlegen i ordbruk? Anonymkode: 51fa8...e97 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg eeeeelsker sånne folk. Eller rettere sagt jeg elsker å sette dem på plass! 😀 Hadde ikke vist nåde! Det er viktig at du og kona er samstemte. Hva er viktigst for dere? Jo det er kjernefamilien. Altså deg og dama, evt barna. Dere gjør det riktige. Det er viktig at kona di støtter deg her og at dere er enige... uansett hvor nær familiemedlem dette er. Ååååh skulle ønske jeg var i dine sko angående dette! 😁 Anonymkode: 84bbd...ebf Rart at du ønsker å være i en slik situasjon. Mannens mor gråter over sin måned oppførsel. Besøk begrenses. Barnebarn kan ikke overnatte hos farmor. Mannen hennes mobber til det ikke er noe selvtillit igjen. Mannen min og jeg som diskuterer hva vi skal gjøre i minst et år før man ser at det kun er en mulighet. Det å bli mobbet av sine nærmeste gjennom flere år i strekk, er det dette du kunne ønske? Mannen er over 60 år, veldig smart og psykopatiske tendenser. Et av hans barn har hlrt hans side av saken og behandlet meg dårlig i tillegg. Anonymkode: 1c85d...813 4
Chantielle Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 1 time siden, bettsa skrev: Veldig bra at dere har satt ned foten. Fortsett med det. At han er overrasket er bare tull, det sier han for å beskytte seg selv. Stå på deres mening og ikke kontakte han før dere får unnskyldning. Ja, jeg er sikker på at han lyver så lenge han kan! Jeg har sagt at jeg ikke ser grunn til å være rundt han før han tar ansvar. Det kommer til å bli ekstremt synlig rundt juletider. Anonymkode: 1c85d...813
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 Akkurat nå, Nettvenn skrev: Er vel optimistisk å tro at han vil ta ansvar etter så lang tid. Tviler på at han er 'bevisstløs i gjerningsøyeblikket', eller har såååå dårlige sosiale antenner. Han har blitt fortalt hvordan andre ser på hans oppførsel osvosv.Jeg ville ha ignorert hele fyren,blokker han på tlf. Trist for kona hans kanskje, men sånn er det noen ganger,dersom man er gift med en møkkamann 😉 Når de har hatt litt problemer også nå så mente hun først at hun hadde så dårlig samvittighet for ikke å ha hjulpet oss tidligere. Vi har tatt opp handlingene hans med henne og de/konfrontert 4 ganger før. Da har hun bare beskyttet han, men at han bare ikke tenker seg om og slikt. Så hadde de en hyggelig helg sammen, som alltid innebærer å bli fulle sammen. Det er vel da han koser seg mest har jeg erfart. Etter det så mente hun at det var viktigere at de to hadde det fint sammen enn dette andre. Jeg har foreslått at han bare ikke liker meg. Vi har ingenting felles interesser eller noe å prate om. Da kom det frem en hendelse for 3 år siden som de har gitt meg skylden for. Noe som ikke handler om meg i det hele tatt, har han foreslått for henne at siden jeg var ferskeste inn i familien så var det sikkert meg. Ingen av de har konfrontert meg, spurt meg eller noe, men det gir mening. For noen måneder etter så begynte mobbingen. Saken jeg får skylden for er at de skal ha mobbet tidligere svigerinne av min manns bror. Ei jente jeg kjenner, jeg har hørt begge sider av saken, uten å blande meg. Da hennes sønn konfronterte de så måtte det være meg som har sladrer om ting de har sagt. Noe jeg ikke har gjort, det vet både min tidligere svigerinne og denne sønnen/mannens bror. Det er jo bare den tidligere svigerinnen som fikk tatt opp ting hun har følt på kroppen. Anonymkode: 1c85d...813
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten, jeg er kona her 😂 Anonymkode: 1c85d...813 Sorry litt for rask i svingene... Ser en del negative komentarer på det jeg sa. Altså selfølgelig er du ikke i en heldig situasjon. unner ingen dette. Når jeg mente at jeg ønsket å være i dine sko, da tenkte jeg utelukkende med dette å sette dem på plass. Anonymkode: 84bbd...ebf 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forutsetter at du er dem verbalt og kommunikasjonsmessig overlegen. Å tro at du kan "sette dem på plass" uten unntak, vil være patetisk. Eller kanskje du er en slik som ser at du kan ta de når de er deg underlegen i ordbruk? Anonymkode: 51fa8...e97 Overlegen eller underlegen i ordbruken... det tenker jeg egentlig ikke så mye på. Det som tenner pluggene hos meg er nettopp slike folk som bevisst skal tråkke ned på andre! Og enda verre, om noen gjør dette mot kona mi, da tennes ikke bare pluggene, men hele monstertruck-maskinen! Årsaken til dette at at jeg VET godt hvordan denne type menneske er, hvor psykotiske de er, narsisstiske osv osv... Enda verre, jeg VET hvordan det føles å bli behandlet på denne måten, og hvordan det kan påvirke et individ. Da er det ingen nåde! Om du tenker det slik at jeg prater dem i senk, så stemmer det! Og angrer ikke heller. Har blitt behandlet slik av flere gjennom livet, helt til jeg klarte å bygge opp selvtilliten min! Til TS: Stå på deres! Slike personer er som regel ikke vits i å prate om engang. Om dere prøver, kan det i enkelte tilfelle virke som positivt, men da lyger en som regel. Så lenge du og mannen din er samstemte, er det ingen som kan påvirke dere! Anonymkode: 84bbd...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry litt for rask i svingene... Ser en del negative komentarer på det jeg sa. Altså selfølgelig er du ikke i en heldig situasjon. unner ingen dette. Når jeg mente at jeg ønsket å være i dine sko, da tenkte jeg utelukkende med dette å sette dem på plass. Anonymkode: 84bbd...ebf Jeg har konfrontert i et år nå uten endring hvor det bare har blitt forverret. Leser og sammenligner med gaslighting og psykopatiske tendenser. Anonymkode: 1c85d...813
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har konfrontert i et år nå uten endring hvor det bare har blitt forverret. Leser og sammenligner med gaslighting og psykopatiske tendenser. Anonymkode: 1c85d...813 En av personlighetstrekkene til slike folk er at de takler ikke å bli krittisert eller snakket til. Det går litt på dette med narsissme. De er bedre enn andre, de snakker negativt om alle andre og tror de er bedre enn alt og alle. Greit nok at han tror at han er bedre enn andre, men han er veldig opptatt av at andre skal tro det samme! Altsa alle skal ha den oppfatningen at han er best! Jo mer du konfronterer, jo verre blir det. Dette er ett problem siden det er snakk om mannen til svigermora. Jeg ville fortsatt hatt samvær med mora, men kun på det permisset at det blir uten han... Anonymkode: 84bbd...ebf
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En av personlighetstrekkene til slike folk er at de takler ikke å bli krittisert eller snakket til. Det går litt på dette med narsissme. De er bedre enn andre, de snakker negativt om alle andre og tror de er bedre enn alt og alle. Greit nok at han tror at han er bedre enn andre, men han er veldig opptatt av at andre skal tro det samme! Altsa alle skal ha den oppfatningen at han er best! Jo mer du konfronterer, jo verre blir det. Dette er ett problem siden det er snakk om mannen til svigermora. Jeg ville fortsatt hatt samvær med mora, men kun på det permisset at det blir uten han... Anonymkode: 84bbd...ebf Ja, jeg endte opp med å kjøpe en bok om temaet og hadde det i tankene første gang jeg konfronterte. F.eks hun eier hytten og han eier båten. Han kommenterte at hunder ikke hadde noe på hytten å gjøre, fordi han ikke liker hunder. Svigermor maser om når vi kommer på hytten hvor jeg svarer at "for kan vi jo ikke dra for mannen din mente slikt om dyr der." Hun tar en prat med han om at hytten er hennes, hva jeg har sagt og at han må godta dyr for at vi skal reise dit. Enden på visa er at jeg blir utestengt fra båttur på oppholdet 😂 I tillegg pratet han ikke med meg og var på sitt vanlige frekk. Altså da ble det fysisk utestenging for hva som var hans fordi vi tok med hunden dit. Ja, de snakker også om hvor mye mer flinke de er i hobbyen sin enn alle andre i gruppen der. Han skal også være den morsomste hele tiden og har dratt det så langt at han fleiper om seksualitet og barn i en sammenheng. Ja, jeg sa at hun kan komme når hun vil, men at han ikke får lov. Og at vi ikke kommer til de, at vi ikke drar på ferie med de og at jeg ellers begrenser meg på steder han kan være. Anonymkode: 1c85d...813 1
SoWhat? Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En i svigerfamilien har behandlet både meg og mannen dårlig over flere år. Han har hatt som vane å avbryte midt i samtaler, å være frekt og bare å svare motsatt av det vi sier hele tiden. Han har gjort narr av alle våre hobbyer, han har plaget og mobbet for ting vi liker. Det siste er at han fysisk utestenger eller skriver stygge meldinger til oss. Vi har nå satt ned foten om at den voksne mannen ikke er velkommen mer. Kona som er nærmest familie til mannen har da blitt lei seg. Syns situasjonen er vanskelig, har unnskyldt seg til meg for å ikke ha stoppet dette tidligere selv om hun har fått det med seg. De to snakker om dette seg i mellom først som ønske fra henne. Det jeg ikke klarer å forstå er unnskyldningen hans om at han bare ikke har tenkt seg om. Han har ikke ment noe med noe og bare ikke tenkt seg om sies det. Etter 2.5 år med slik oppførsel som bare har eskalert så klarer jeg ikke å tro at han bare ikke tenker seg om med oss. Jeg ser jo at han er hyggelig med andre. Jeg vet at døren er stengt hos oss til han innrømmer skyld, gir grunner og at man snakker ordentlig ut om det. Det er bare så vanskelig når vedkommende er "så overrasket!" Det må jo være bullshit for å slippe å ta ansvar?? Anonymkode: 1c85d...813 Dere har gjort det rette her. Sånn oppførsel kan en ikke godta. Vil bare si at det ikke er sikkert at kona får gjort så mye? Sånn drittsekkoppførsel kan han sikkert utsette henne for også, om hun ikke pleaser han. Det du i løpet av tråden skriver at de blir fulle sammen, og at hun da sier at det er viktig at de to har det bra. Det sier vel litt. Godt at hun og dere ihvertfall er gode venner. Jeg vet ikke, men har vondt for å tro at han vil forklare og be om unnskyldning.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Dere har gjort det rette her. Sånn oppførsel kan en ikke godta. Vil bare si at det ikke er sikkert at kona får gjort så mye? Sånn drittsekkoppførsel kan han sikkert utsette henne for også, om hun ikke pleaser han. Det du i løpet av tråden skriver at de blir fulle sammen, og at hun da sier at det er viktig at de to har det bra. Det sier vel litt. Godt at hun og dere ihvertfall er gode venner. Jeg vet ikke, men har vondt for å tro at han vil forklare og be om unnskyldning. Vi har sagt at vi kan prate med han, at man samles for å prate ut, men hun ba om å få gjøre det på sin måte. Ja, jeg skjønner at han ikke er bra og at forholdet ikke er bra. Jeg får ikke gjort noe med akkurat det annet enn å være åpen med henne om hvordan vi vil ha det. Når han ikke klarer å oppføre seg så blir det sånn her. Anonymkode: 1c85d...813 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg endte opp med å kjøpe en bok om temaet og hadde det i tankene første gang jeg konfronterte. F.eks hun eier hytten og han eier båten. Han kommenterte at hunder ikke hadde noe på hytten å gjøre, fordi han ikke liker hunder. Svigermor maser om når vi kommer på hytten hvor jeg svarer at "for kan vi jo ikke dra for mannen din mente slikt om dyr der." Hun tar en prat med han om at hytten er hennes, hva jeg har sagt og at han må godta dyr for at vi skal reise dit. Enden på visa er at jeg blir utestengt fra båttur på oppholdet 😂 I tillegg pratet han ikke med meg og var på sitt vanlige frekk. Altså da ble det fysisk utestenging for hva som var hans fordi vi tok med hunden dit. Ja, de snakker også om hvor mye mer flinke de er i hobbyen sin enn alle andre i gruppen der. Han skal også være den morsomste hele tiden og har dratt det så langt at han fleiper om seksualitet og barn i en sammenheng. Ja, jeg sa at hun kan komme når hun vil, men at han ikke får lov. Og at vi ikke kommer til de, at vi ikke drar på ferie med de og at jeg ellers begrenser meg på steder han kan være. Anonymkode: 1c85d...813 Å nei uffa... fikk dokke ikke være med på båten hans? 😂 ja de må være fryktelig synd... heheh Anonymkode: 84bbd...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå