AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Jeg har et hår som knekker lett, noe som gjør at jeg mister mye hår til vanlig. Siden jeg allerede i en alder av 30 har begynt å få grå hår har jeg brukt L'Oreal sin Casting Cream med jevne mellomrom for å skjule disse. Jeg trodde denne skulle være skånsom for håret, da den ikke inneholder ammoniakk, men etter forrige gang jeg farget det mistet jeg så utrolig mye hår. Nå tør jeg ikke bruke denne mer, da jeg er livredd for at det skal skje igjen. Samtidig er de grå hårene så utrolig synlige ettersom jeg har mørkt hår og det er nå så mange av dem at jeg ikke bare kan nappe de. Noen som har tips til hvordan jeg kan skjule dem, uten å skade håret mitt ytterligere? Jeg har forstått det slik at det finnes shampoer med farge, funker disse mot grå hår? Og hva med eksempelvis minicolor? Andre ting som kan funke? Kan nevne at jeg har et litt stramt budsjett om dagen, så har ikke råd til dyre frisørtimer. Anonymkode: 7144d...995
Nerine_ Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 (endret) Jeg syns Wella color touch som fås kjøpt hos frisør eller korres fra vita er de mest skånsomme fargene. Jeg har tørt hår fra naturens side. Endret 2. november 2018 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Går an å bruke mørk øyenskygge på grå hår, men det er jo ikke den mest langvarige løsningen.... Anonymkode: 59dc8...10b
Wtfiwwm Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Kanskje hennafarge? Er helt naturlig og skal i tilegg styrke håret. Kan være vrient med delvis grått hår, men en kan jo prøve en mindre del av håret først. Lush skal ha det. http://lushnorge.blogspot.com/2015/04/lenge-fr-lush-ble-lush-studerte-med.html?m=1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Ta deg råd til å farge håret hos frisøren. Mye bedre for håret enn hjemmefarging, og blir penere også. Og så finnes det tørrshampo med farge som du kan bruke i etterveksten mellom fargingene. Anonymkode: b87d8...6ef
Nerine_ Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta deg råd til å farge håret hos frisøren. Mye bedre for håret enn hjemmefarging, og blir penere også. Og så finnes det tørrshampo med farge som du kan bruke i etterveksten mellom fargingene. Anonymkode: b87d8...6ef Hva er det som er så bedre med fargen hos frisøren?
Gjest Raptuza Skrevet 13. november 2018 #7 Skrevet 13. november 2018 På 02.11.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev: Ta deg råd til å farge håret hos frisøren. Mye bedre for håret enn hjemmefarging, og blir penere også. Og så finnes det tørrshampo med farge som du kan bruke i etterveksten mellom fargingene. Anonymkode: b87d8...6ef Hvor lang tid tar det å farge håret på frisørsalongen?
Gjest Brunette89 Skrevet 25. november 2018 #8 Skrevet 25. november 2018 Hos frisøren så tilpasses styrken på fargen etter hva håret ditt tåler, blir derfor optimal fargedekk med minimal slitasje. Hjemmefarger har EN styrke som må passe absolutt alle, derfor blir dette veldig sterkt for de fleste. ( dette gjelder ammoniakk og vannstoffstyrke osv ) Husk at frisører har fagbrev i kjemi , i tillegg til å vite hvordan hårstråene er bygd opp. Er også veldig vanskelig å få fargen kun på etterveksten når man farger selv, overlapper du allerede farget hår vil det absolutt knekke etterhvert. Hvis du vil spare håret på best mulig måte anbefaler jeg å farge sjeldnere, men spraye inn f eks Loreal professionel sin fargespray for dekk av ettervekst, dekker 100%, men vaskes ut .
Gjest Brunette89 Skrevet 25. november 2018 #9 Skrevet 25. november 2018 På 13.11.2018 den 21.31, Raptuza skrev: Hvor lang tid tar det å farge håret på frisørsalongen? Kommer helt Ann på håret, hvor tykt å hva som skal gjøres, men alt fra 1-2 timer ?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #10 Skrevet 25. november 2018 På 2.11.2018 den 11.48, AnonymBruker skrev: Jeg har et hår som knekker lett, noe som gjør at jeg mister mye hår til vanlig. Siden jeg allerede i en alder av 30 har begynt å få grå hår har jeg brukt L'Oreal sin Casting Cream med jevne mellomrom for å skjule disse. Jeg trodde denne skulle være skånsom for håret, da den ikke inneholder ammoniakk, men etter forrige gang jeg farget det mistet jeg så utrolig mye hår. Nå tør jeg ikke bruke denne mer, da jeg er livredd for at det skal skje igjen. Samtidig er de grå hårene så utrolig synlige ettersom jeg har mørkt hår og det er nå så mange av dem at jeg ikke bare kan nappe de. Noen som har tips til hvordan jeg kan skjule dem, uten å skade håret mitt ytterligere? Jeg har forstått det slik at det finnes shampoer med farge, funker disse mot grå hår? Og hva med eksempelvis minicolor? Andre ting som kan funke? Kan nevne at jeg har et litt stramt budsjett om dagen, så har ikke råd til dyre frisørtimer. Anonymkode: 7144d...995 Du mister ikke hår av ytre påvirkning, men av indre forhold i kroppen din. Ta deg en tur til legen og få undersøkt vitaminer og mineraler i kroppen og ellers en generell sjekk. Særlig B vitaminmangel og dårlig kosthold/dårlig opptak av vitaminer og mineraler fra tarmen påvirker håret. Men du skal ikke ta noe tilskudd før du har fått tatt blodprøver og påvist mangel. De små grå kan du ikke skjule, de kommer i stadig større flokk, og må bare aksepteres, eller du må snaue deg på hodet. Anonymkode: a0097...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #11 Skrevet 25. november 2018 Man får kjøpt spray med farge som er til akkurat dette problemet Fåes på vita Anonymkode: 948ca...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå