Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #1 Skrevet 24. mars 2005 En kamerat sa til meg en gang at alle jenter har en nerdealarm. Utløser man den, er man sjanseløs uansett hva man finner på. Hm. Har du en slik nerdealarm?
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2005 #3 Skrevet 24. mars 2005 Jeg er litt nerd selv, jeg....(hvis du tenker på en nerd som en person som dyrker visse, spesielle, gjerne faglige eller tekniske interesser). Hvis du tenker på en nerd som en person som mangler visse sosiale antenner, tror jeg de aller fleste jenter har en alarm for gutter med slike egenskaper, ja.
Dagoberta Skrevet 24. mars 2005 #4 Skrevet 24. mars 2005 Har jo nerdealarm, men det skal ganske mye til for å utløse den, ettersom jeg er rimelig nerdete selv
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #5 Skrevet 24. mars 2005 Det er ingen fare om den blir utløst dersom man har sjarm og en alldeles nydelig kropp.
Brunhilde Skrevet 24. mars 2005 #7 Skrevet 24. mars 2005 Ikke nerdealarm. Jeg har "tullingtekke" - enten tiltrekker jeg meg tullinger eller mannfolk som allerede er opptatt...
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #9 Skrevet 24. mars 2005 Hva menes med nerd? Hvis du tenker på fagidioter så må jeg si at jeg tiltrekkes av menn som brenner for smale felt!
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2005 #10 Skrevet 24. mars 2005 Hva menes med nerd? Hvis du tenker på fagidioter så må jeg si at jeg tiltrekkes av menn som brenner for smale felt! Du tok ordene ut av munnen på meg; skulle akkurat til å skrive det samme.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #11 Skrevet 24. mars 2005 Du tok ordene ut av munnen på meg; skulle akkurat til å skrive det samme. Den type menn er facinerende! Men jeg undres litt over nerde-begrepet her, er som sagt. Hixterbear; kan du forklare hva du legger i nerd?
maki Skrevet 24. mars 2005 #12 Skrevet 24. mars 2005 Ingen nerdealarm her, men har en "idiotalarm" / "drittsekkalarm" = jeg er så kul, kjekk og tøff da bla bla bla ahh hater sånne gutter, de blir det aldri menn a
Gjest TomKrus Skrevet 24. mars 2005 #13 Skrevet 24. mars 2005 En kamerat sa til meg en gang at alle jenter har en nerdealarm. Utløser man den, er man sjanseløs uansett hva man finner på. Hm. Har du en slik nerdealarm? Starter du å prate om unix' fortreffelighet, og at personers udugelighet får dem til å velge windows, så blir det mest sannsynlig ikke noe på deg, nei. Så sant du ikke sitter på en datasal med en nerdejente, da. Nerdealarmen går nok av når noen viser litt manglende sosiale ferdigheter, og prater kun om det han jobber/driver med, og tror at det er like fascinerende for andre å høre på.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #14 Skrevet 24. mars 2005 Det jeg mener med nerdebegrepet her, er noen som er usikker og behersker de sosiale kodene for den aktuelle settingen dårlig.
Windy Skrevet 24. mars 2005 #15 Skrevet 24. mars 2005 Jeg hadde i hvertfall en slik. Den er nok der enda, har bare ikke hatt mulighet til å teste den på lenge
Gjest Bellatrix Skrevet 24. mars 2005 #16 Skrevet 24. mars 2005 Det kommer vel an på hvordan usikkerheten gir seg utslag. Er du usikker når det er mange mennesker tilstede eller alltid i møte med mennesker? Du trenger ikke være hypersosial for å være tiltrekkende.
Gjest TomKrus Skrevet 24. mars 2005 #17 Skrevet 24. mars 2005 Det jeg mener med nerdebegrepet her' date=' er noen som er usikker og behersker de sosiale kodene for den aktuelle settingen dårlig.[/quote'] Da er det vel heller du som isolerer deg, og sender ut en alarm, enn jentene.
Gjest Embla s Skrevet 24. mars 2005 #18 Skrevet 24. mars 2005 Det jeg mener med nerdebegrepet her' date=' er noen som er usikker og behersker de sosiale kodene for den aktuelle settingen dårlig.[/quote'] OK, det var oppklarende. Det du beskriver her er vel mer en genert og usikker mann? Vel, min erfaring er at selv om det ikke er den type menn man lettest kommer i kontakt med på fest, så er de ofte vel så hyggelige og sympatiske som de mer selvsikre (bare man blir kjent med dem!). Så jeg har vel ingen alarm på den type nerd heller.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2005 #19 Skrevet 24. mars 2005 Starter du å prate om unix' fortreffelighet, og at personers udugelighet får dem til å velge windows, så blir det mest sannsynlig ikke noe på deg, nei. Akkurat en slik person har jeg som venn!!! (Og han får seg damer,....faktisk.... ) Men...ja, jeg har nerde-alarm, men bare på ekstreme nerder,...
Gjest TomKrus Skrevet 24. mars 2005 #20 Skrevet 24. mars 2005 Akkurat en slik person har jeg som venn!!! (Og han får seg damer,....faktisk.... ) Men ikke ved å prate lidenskaplig om det temaet, antar jeg Har selv slike venner, og forsøker å forklare dem at resten av verden ikke bryr seg om slikt. Det er snakk om verktøy. Blir litt som pappa Arthur i kongen av queens som skulle lage en Arthur-skrutrekker. Du trekker liksom ikke damer ved å prate om denne type skrutrekker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå