AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Jeg er i en utrolig vanskelig økonomisk situasjon nå og har hatt det slik siden jeg ble syk for nesten 3 år siden. Jeg lå lenge på sykehus og hadde ingen til å hjelpe med å følge opp regninger og slike ting. Jeg føler jeg har sittet i tlf med inkassobyrå, namsmann og gud vet hva hver eneste dag jeg har hatt mulighet. Og det har vært en ekstremt tung tid. Nå må jeg bare dele en opplevelse som for meg var helt fantastisk, begynte å gråte i tlf 🙈 I allefall foreslo selskapet selv at istedenfor en lang nedbetalingstid (ville koste meg over 1000 kr ekstra) så tilbød de meg å sette saken på hold ettersom jeg venter på en stor (garantert); innbetaling. Den kommer ikke før om 6mnd, men likevel fikk jeg dette tilbudet. Er helt overgitt, ALDRI vært borti noe slik, og sååå utrolig lettet! Tenk om alle inkassobyråene hadde kunnet hjulpet å finne løsninger slik, så mange som kunne vært spart for mye lidelse! Og en ting er sikkert, om jeg noengang i fremtiden må velge hvem jeg betaler, blir det ikke vanskelig å prioritere. Takk Sergel! Anonymkode: cd50e...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Det er flere som er villige til å finne minnelige løsninger, men det er alt for mange som ikke benytter seg av det. Man ser fort hvem som ikke har betalingsvilje, og de er det vanskelig å hjelpe. Fint å høre at det løste seg for deg! Anonymkode: 71804...8d1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Ja, det er sikkert flere som kan være villig til å hjelpe. Men det med betalingsvilje og at man ser fort hvem som har det... Det er noe som heter evne og så er det noe som heter vilje. Jeg tror isåfall det er rimelig stor forvirring rundt det begrepet hos kundekonsulentene i inkassobyråene. Har blitt bedt om å ta grep som ville gi meg betydelige merutgifter, uten at jeg ville klare å betale ut kravet fullstendig. Samme med kommunen sine rådgivere. Grusom opplevelse rett og slett. Jeg har vært borti mange opp igjennom, hovedsakelig pga sykdom og svikt i rutiner hos hjelpeapparatet. Lindorff er de desidert verste etter min mening. Til Statens innkrevingssentral er mer fleksible en dem. Har aldri opplevd at de har gitt en tomme. Har man ikke så har man faktisk ikke. Og nei, har overhodet ikke dårlig samvittighet. Har alltid betalt, men det har kostet enormt, så igrunn er jeg sikkert en "drømmekunde". Anonymkode: cd50e...8d4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Evne og vilje går ofte hånd i hånd. Folk med høy gjeld som tviholder på en overdådig livsstil, og bedyrer at de ikke har evne til å betale, har ikke betalingsvilje. De som gjør grep, flytter om nødvendig, begrenser forbruk, sier opp abonnement og kutter det som kuttes kan for å betale mest mulig på gjelda si er en annen historie. Skal ikke uttale meg om din situasjon, men etter mine erfaringer profesjonelt er Lindorff ryddige å forholde seg til. Anonymkode: 71804...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en utrolig vanskelig økonomisk situasjon nå og har hatt det slik siden jeg ble syk for nesten 3 år siden. Jeg lå lenge på sykehus og hadde ingen til å hjelpe med å følge opp regninger og slike ting. Jeg føler jeg har sittet i tlf med inkassobyrå, namsmann og gud vet hva hver eneste dag jeg har hatt mulighet. Og det har vært en ekstremt tung tid. Nå må jeg bare dele en opplevelse som for meg var helt fantastisk, begynte å gråte i tlf 🙈 I allefall foreslo selskapet selv at istedenfor en lang nedbetalingstid (ville koste meg over 1000 kr ekstra) så tilbød de meg å sette saken på hold ettersom jeg venter på en stor (garantert); innbetaling. Den kommer ikke før om 6mnd, men likevel fikk jeg dette tilbudet. Er helt overgitt, ALDRI vært borti noe slik, og sååå utrolig lettet! Tenk om alle inkassobyråene hadde kunnet hjulpet å finne løsninger slik, så mange som kunne vært spart for mye lidelse! Og en ting er sikkert, om jeg noengang i fremtiden må velge hvem jeg betaler, blir det ikke vanskelig å prioritere. Takk Sergel! Anonymkode: cd50e...8d4 vel, grunnen til at de gjør det slik er at de har større sjans for å få inn pengene. helt vanlig Anonymkode: d81d4...f6d
Gjest Blondie65 Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Jeg har ingenting negativt å si om Lindorff - tvert om. Betalingsvilje - trinn en: kontakt kreditor og prøve å finne en løsning. Betalingsevne - trinn en: Selg/si opp gjenstander og utgifter du ikke har råd til å beholde og øk inntekten ved enten å gå opp i stillingsprosent eller ta ekstra arbeid. Manglende betalingsvilje og evne: Vent til alt går over styr og håp på gjeldsordning.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Så fint at inkassoselskapet var så behjelpelig. Jeg kontaktet selv Kredinor og spurte om de kunne fryse rentene, det var snakk om i 1 mnd. Svaret var at det ville de ikke, og sendte meg en ny regning der de hadde lagt på 200,- i renter. Det er ikke store beløpet jeg skylder, men det får meg til å gi de beskjed om at jo mer de øker regningen, jo mindre blir min betalingsevne, at jeg da må dele opp beløpet og heller prioritere å løse ut krav jeg har hos andre som er villige til å fryse rentene i 1 mnd. Anonymkode: 089e1...f6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå