Gå til innhold

Et forslag til de som er for/utfører abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at det bør være lovpålagt at kvinnen som har utført drap av sitt ufødte foster skal se det avdøde fosteret etter at handlingen er utført, og at de selv må ta seg restene/liket til fosteret. Hva mener du?

Anonymkode: 63993...9cf

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det bør være lovpålagt at kvinnen som har utført drap av sitt ufødte foster skal se det avdøde fosteret etter at handlingen er utført, og at de selv må ta seg restene/liket til fosteret. Hva mener du?

Jeg er for abortloven som den er og jeg ønsker ikke å belaste den som har valgt abort med ytterligere traumatiske opplevelser.

Kan ikke du som er i mot abort passe dine egne saker? Det er ingen i Norge som blir pålagt av legen sin å ta abort - det er et fritt valg. Jeg aner ikke - og kommer heller aldri i den situasjonen- hva jeg ville gjort dersom jeg ble uønsket gravid. Det kan godt være at jeg hadde hatt moralske og/eller etiske skrupler med å ta abort, eller jeg hadde ikke hatt det. Mitt valg, ene og alene og det skal ikke rokkes ved av moralens voktere.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror abort er vanskelig nok for de som tar, så dette synes jeg er et grotesk tanke! 

Endret av VinterRose
  • Liker 24
Skrevet

Det er jo bare masse blod og litt vev som kommer ut, det ser ikke ut som et lite barn hvis du tror det. Har selv tatt medisinsk abort og sett alt, kunne sikkert tatt det med selv om det var det, men da lå det jo allerede i toalettet. Skal vi fiske det opp fra toalettet og grave det ned?

Anonymkode: c6491...a14

• Liker 32
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Og hva godt mener du kommer ut av det? 

Du virker å ha utrolig liten innsikt i livet, om du mener at alle som blir gravide bør beholde, uansett livssituasjon eller hvordan unnfangelsen skjedde. 

Slik at de kan se med egne øyne at de har gjennomført et drap.

Jeg har på ingen måte dårlig innsikt. Og hvis kvinner ikke ønsker og bli gravide eller og ha barn så må være de sikre på at både hun og mannen bruker riktige prevensjonsmidler. Simpelt.

Skrevet
1 minutt siden, VinterRose skrev:

Jeg tror abort er vanskelig nok for de som tar, så dette synes jeg er et grotesk tanke! 

Jeg synes at drap av et ufødt barn er enda mer groteskt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der motsier du deg selv, for man kan ikke drepe noe som ikke er født?

Endret av Kalmie
  • Liker 17
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå et annet sted med middelaldertankegangen din! Abort er akseptert i samfunnet, derav abortloven. 

Endret av VinterRose
  • Liker 17
Skrevet

Det er jo bare masse blod og litt vev som kommer ut, det ser ikke ut som et lite barn hvis du tror det. Har selv tatt medisinsk abort og sett alt, kunne sikkert tatt det med selv om det var det, men da lå det jo allerede i toalettet. Skal vi fiske det opp fra toalettet og grave det ned?

Anonymkode: c6491...a14

Du forteller stolt om at du har gjennomført et drap av et foster som bærer ditt kjøtt og blod, det forteller litt om deg som person. Og nei, "det er ikke bare masse og litt vev som kommer ut", jeg annbefaler at du sjekker opp fakta før du uttaler.

Skrevet

Du forteller stolt om at du har gjennomført et drap av et foster som bærer ditt kjøtt og blod, det forteller litt om deg som person. Og nei, "det er ikke bare masse og litt vev som kommer ut", jeg annbefaler at du sjekker opp fakta før du uttaler.

Det er faktisk en del ting man lever vel så godt med å ikke vite..! 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik at de kan se med egne øyne at de har gjennomført et drap.

Jeg har på ingen måte dårlig innsikt. Og hvis kvinner ikke ønsker og bli gravide eller og ha barn så må være de sikre på at både hun og mannen bruker riktige prevensjonsmidler. Simpelt.

Oki, du om det. Da lar du være å bli gravid etter feks en voldtekt eller beholder barnet. De som ikke ønsker å bære frem må vel for f.... gjøre det som passer dem best.

Jeg legger meg ikke oppi hvordan du praktiserer din religion og hvordan ditt sexliv er, kan vi enes om at du ikke legger deg oppi hvordan andre lever sitt liv?

• Liker 10
Skrevet (endret)

Drap er dine ord, det heter faktisk ikke det. Ikke er det et barn på den tiden i svangerskapet heller. Altså i juridisk forstand. Og det er heldigvis det vi har å forholde oss til, ikke hva du eller noen andre liker eller ikke liker. Eller hva dere velger å kalle det.

Jeg har selv tatt medisinsk abort for maaaaange år siden, og det var ikke spesielt farlig å se det som kom ut. Som noen over skriver; det ligner ikke på noe annet enn blod.

Endret av Splittbinders
  • Liker 10
Skrevet
13 minutter siden, Kalmie skrev:

Der motsier du deg selv, for man kan ikke drepe noe som ikkje er født?

Jeg motsier meg selv? haha.. Så du tror altså at et foster ikke er i live før det blir født!?

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Heihei! Ville bare starte dagen med å si at jeg også har gjennomført drap av et foster som bærer mitt kjøtt og blod. Lever helt fint med det. Nå skal jeg drikke kaffe. Ha en fin dag :)

Anonymkode: a48b2...189

• Liker 29
Skrevet
15 minutter siden, VinterRose skrev:

Gå et annet sted med middelaldertankegangen din! Abort er akseptert i samfunnet, derav abortloven. 

Det er ikke noen "middelalderstankegang" men en realitet at kvinner som utfører abort har også gjennomført drap. Og jeg mener at de skal få se virkeligheten av det som de har gjennomført.

Skrevet
6 minutter siden, tånegla skrev:

Oki, du om det. Da lar du være å bli gravid etter feks en voldtekt eller beholder barnet. De som ikke ønsker å bære frem må vel for f.... gjøre det som passer dem best.

Jeg legger meg ikke oppi hvordan du praktiserer din religion og hvordan ditt sexliv er, kan vi enes om at du ikke legger deg oppi hvordan andre lever sitt liv?

De fleste av oss legger oss opp i hvordan andre lever livet eller praktiserer religionen sin om det er til skade for andre. Det er jo hele essensen i abortspørsmålet, hvorvidt fosteret/barnet er verdig beskyttelse eller ikke. Hadde det kun vært snakk om kvinnens kropp tror jeg ikke abortspørsmålet ville vært så veldig vanskelig, som det tross alt er.

For ordens skyld tror jeg fort jeg selv ville ønsket en abort i rett situasjon, men jeg anerkjenner likevel hvor etisk vanskelig problemstillingen er, og hvor groteskt det egentlig er når en tenker over det. 

• Liker 3
Skrevet

Det syns jeg hadde vært helt greit. Hadde lett tatt med meg fosteret i et syltetøyglass eller noe og gravlagt det selv, om det var lov. Mer verdig det enn å bli spylt ned i dass, eller kastet i medisinsk avfall. 

Anonymkode: 64e8e...ca6

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen "middelalderstankegang" men en realitet at kvinner som utfører abort har også gjennomført drap. Og jeg mener at de skal få se virkeligheten av det som de har gjennomført.

Det er en realitet ja, for deg og ditt skrudde hode. Ikke prøv å presse din idiotiske tankegang og mening på andre, det er faktisk ingen som bryr seg om eller har noe til overs for den. 

Anonymkode: c1e66...054

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg hadde vært helt greit. Hadde lett tatt med meg fosteret i et syltetøyglass eller noe og gravlagt det selv, om det var lov. Mer verdig det enn å bli spylt ned i dass, eller kastet i medisinsk avfall. 

Anonymkode: 64e8e...ca6

Det er nok ikke så enkelt. Og fosteret blir ikke spylt ned i noen dass, det som du og hun andre et tidligere innlegg sikter til er restene som er igjenn i magen etter at fosteret er tatt ut av magen, og fosteret blir ettehvert kastet i en conteiner for spesialavfall, og spesialavfall blir brent på søppelmotaket. Jeg har informasjon/fakta fra A til B om abort, hvor kvinner gjennomfører drap. Og jeg sitter med flere bilder av forskjellige avdøde foster etter at aborten er gjennomført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...