Tamina82 Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 (endret) Hvor mye egnestudier kan egentlig arbeidsgiver forvente av arbeidstakere? Vi er pålagt en rekke nettkurs gjennom jobb, som vi har fått beskjed om å ta innen rimelig tid. Ikke fått noen dato, men i løpet av de neste par mnd. De ulike nettkursene har en samlet lengde på 35 timer. Betaling får vi ikke. Noen av disse forventes det at vi tar på nytt vært andre år. Som sykepleie er man pliktig å holde seg faglig oppdatert, men er ikke en påtvungen studiemengde på 35 timer uten betaling litt drøyt? Selv bruker jeg tid nesten daglig både på og etter jobb på å lese meg opp på nye medisiner, diagnoser eller problemstillinger jeg kommer innom i løpet av arbeidsdagen. Får alle nummer av sykepleien og leser disse i tillegg til å lese relevant forskning på nett. Mange av disse nett-kursene er veldig grunnleggende og jeg føler det er bortkastet tid å repetere så mye som jeg alerede kan. Man får nesten ikke fullfør kursen raskere selv om man sitter på kunnskapen fra før, da det hele veien har avkryssnings-bolker og videoer man må se for å komme seg videre på kurset. Med to barn og fulltidsjobb kjenner jeg at jeg steiler litt over dette som tvinges på meg i min fritid 😩 Endret 2. november 2018 av Tamina82 Tilføyelse
Skogkløver Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Jeg jobber selv i helsevesenet, men ikke på sykehus. Vi må også ta oppdateringskurs med jevne mellomrom, men dersom vi ikke rekker det på jobb får vi ta det Hjemme mot avspasering
Tamina82 Skrevet 2. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2018 16 timer siden, Skogkløver skrev: Jeg jobber selv i helsevesenet, men ikke på sykehus. Vi må også ta oppdateringskurs med jevne mellomrom, men dersom vi ikke rekker det på jobb får vi ta det Hjemme mot avspasering Ja hadde jeg kunnet avspasere det samme antall timer hadde det vært noe annet. Er jo en hel uke med jobb 🙄 Men hvordan ta slikt opp med arbeidsgiver uten å virke kip?
Skogkløver Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 På 2.11.2018 den 21.05, Tamina82 skrev: Ja hadde jeg kunnet avspasere det samme antall timer hadde det vært noe annet. Er jo en hel uke med jobb 🙄 Men hvordan ta slikt opp med arbeidsgiver uten å virke kip? Jeg hadde ikke vært så bekymret for å orke kjip ovenfor arbeidsgiver, du er vel fast ansatt? Jeg spurte sjefen når det var forventet at jeg skulle få tid til kursene i løpet av arbeidsdagen. Da fikk jeg til svar at det kunne bli vanskelig, men kunne skive opp timene hjemme. Det burde jo være en selvfølge. Du skal ikke jobbe gratis 😏 Du kan dere arbeidsgiver om du får skrive opp timene eller om de vil ta inn noen på topp slik at du har mulighet i løpet av arbeidsdagen 😊 ta det som en selvfølge at du skal ha betalt for timene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå