Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et år siden anmeldte jeg en voldtekt. Jeg fortalte dette til denne venninnen, og hun ble innkalt som vitne.

Dagen rettssaken var fikk jeg vite at hun ikke kom til å være der. Kjæreste hennes, som hun har vært sammen med et halvt år, hadde en familiekrise i hans hjemby og hun valgte å reise til denne byen for å støtte ham.  

Hun ga meg ingen varsel om at hun ikke kom til å møte i retten,  Hun ordnet det med retten i seg selv, så spørsmål om eventuel staffeforfølgelse p.g.a det er utelukket. 

Det siste året har hun slitt veldig p.g.a noe selvforsjyldt, Hun prøvde å starte en butikk og det gikk ikke bra. Siden hun ga seg har hun veltet i selvmedlidenhet over at hun ikke fikk det til. Jeg sendte henne en melding og spurte hva  årsaken var til at hun ikke møtte og at hun burde fitt meg beskjed.

Hun svarte med at ting har ikke vært lett for henne heller p.g.a butikken hun ikke fikk til.

Hva gjør jeg videre?

Anonymkode: 912f0...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke gjøre noe med det. Ganske drit av en venninne og ikke møte som vitne i en voldtektssak hvor offeret er en venn, men du kan jo ikke gjøre noe. Vil du st hun skal straffeforfølges? :huh:

Anonymkode: f0f38...23e

• Liker 9
Skrevet

Spørs litt hva familiekrisen går ut på..
Men om det ikke er alvorlig så hadde jeg nok dumpet henne.

• Liker 3
Skrevet

Dere virker ikke til å være så gode veninner. Måten du omtaler henne på er heller ikke snilt. I utgangspunktet er det veldig dårlig gjort å ikke møte opp som vitne, men her har hun ordnet sånn at hun slapp, så spørs om hennes betydning var så viktig. Hun var jo ikke vitne annet enn at du hadde fortalt det til henne. Dette vennskapet virker uansett ikke som noe holdbart.

Når det er sagt, så håper jeg du klarer deg greit gjennom rettsaken, og at gjerningsmannen får sin straff! 

Anonymkode: 9f920...ec4

Skrevet

Var hun telefonvitne da?

Anonymkode: 3a713...f21

Skrevet

Så venninnen din skal prioritere deg, men hennes krise slenger du bare drit om? Tro jeg forstår hvorfor hun prioriterte kjæresten.

Anonymkode: 99ec2...9fc

• Liker 5
Skrevet

Hun er en dårlig venn. Tenker på seg selv og svikter når det gjelder. 

Anonymkode: 4e3af...c20

Skrevet

Dette hadde vært uakseptabelt for min del. Jeg hadde gitt henne beskjed om at jeg anså vennskapet som over. 

Anonymkode: 2d96a...b48

• Liker 1
Skrevet

Har et spørsmål til deg: så dun på da du ble voldtatt?🤨

Anonymkode: 9ae7a...1a9

Skrevet

Når folk sier de ikke har det så lett de heller, da er det på tide å lukke munnen og åpne ørene. Jeg kjenner ikke dama men for meg høres hun ut som en som må høre på og håndtere alle andre sine problem hele tiden. 

Anonymkode: d593d...752

• Liker 2
Skrevet

Det er nå ganske tydelig at hun har det vanskelig når hun fikk klarsignal på at hun ikke trengte å møte i retten, noe som hun egentlig er pliktig til. Det at hun ikke sa ifra til deg har vel noe å gjøre med at hun føler at hun ikke kan prate med deg om det. Det kommer vel også frem av hvordan du legger frem hennes side av saken. 

Hvis hun hadde vært et veldig viktig vitne hadde retten løst dette på et annet vis. 

Anonymkode: 36b9b...8e5

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et år siden anmeldte jeg en voldtekt. Jeg fortalte dette til denne venninnen, og hun ble innkalt som vitne.

Dagen rettssaken var fikk jeg vite at hun ikke kom til å være der. Kjæreste hennes, som hun har vært sammen med et halvt år, hadde en familiekrise i hans hjemby og hun valgte å reise til denne byen for å støtte ham.  

Hun ga meg ingen varsel om at hun ikke kom til å møte i retten,  Hun ordnet det med retten i seg selv, så spørsmål om eventuel staffeforfølgelse p.g.a det er utelukket. 

Det siste året har hun slitt veldig p.g.a noe selvforsjyldt, Hun prøvde å starte en butikk og det gikk ikke bra. Siden hun ga seg har hun veltet i selvmedlidenhet over at hun ikke fikk det til. Jeg sendte henne en melding og spurte hva  årsaken var til at hun ikke møtte og at hun burde fitt meg beskjed.

Hun svarte med at ting har ikke vært lett for henne heller p.g.a butikken hun ikke fikk til.

Hva gjør jeg videre?

Du kutter henne ut.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et spørsmål til deg: så dun på da du ble voldtatt?🤨

Anonymkode: 9ae7a...1a9

Hva har det med saken å gjøre? Det kan veie tungt at Ts har fortalt det til noen etter voldtekten. 

• Liker 1
Skrevet

Har hun ikke visst anger på at hun ikke møtte opp? Kutt henne ut. 

Anonymkode: 86fa7...b9b

Skrevet

TS her. Hun valgte å prioritere en familiekrise til kjæresten. Ikke sin egen familie altså, men familien til en hun har vært sammen med i et halvt år. 

Vil ikke at hun skal straffeforfølges. Hun fikk godkjent fravær fra retten, men hadde uansett ikke villet det.

Vi skal treffes i helgen og prate ut om det.

Skrevet

Må ha vært en temmelig alvorlig krise med kjæresten da. 

Noen peiling på hva dette egentlig gikk ut på ? 

Anonymkode: 4a9fc...995

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...