AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Jeg jobber i en butikk som tilhører en veldig stor butikk-kjede, hvor vi svært ofte, så godt som daglig, blir påtvunget å bli fotografert og disse bildene blir publisert på bedriftens intranett så alle ansatte i hele landet ser dem. Dette er noe jeg er uhyre ukomfortabel med og har derfor sagt nei flere ganger, men opplever at dersom jeg sier nei blir det ofte ikke godtatt og jeg blir mast på til jeg sier ja eller det går utover mine muligheter innenfor jobben og at sjefen rett og slett misliker meg fordi jeg har "feil innstilling". Jeg føler også de invaderer privatlivet mitt med å "kreve" at jeg skal bruke mine private sosiale medier profiler for å reklamere og profilere for deres bedrift, i tillegg kreves det at jeg er aktiv i bedriftens intranett o.l i fritiden min. Dette hadde vært helt greit og ikke noe jeg hadde tenkt over hadde det vært en sjelden gang i blant, men dette er snakk om opp til flere ganger om dagen. Er dette lov eller i det hele tatt normalt? Noen andre som har opplevd slikt og reagert på det? Har jobbet i utallige andre butikker i løpet av 11 år i butikkbransjen, men aldri opplevd noe lignende før. Anonymkode: e6246...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Kommer litt an på hva du jobber med. Om du er "vanlig" butikkansatt så syntes jeg det er drøyt å kreve at man bruker sine private kontoer på sosiale medier for å markedsføre bedriftens varer. For det første fordi det er en useriøs sammenblanding av profesjonelt liv og privatliv, for det andre vil det garantert være en del på vennelista som reagerer på det. Man blir nok fort ansett som veldig useriøs. Jobber man med markedsføring i kjeden, så må syntes jeg man må regne med å gjøre mer av slike aktiviteter. Ikke nødvendigvis med egen Facebook-konto, men profilering er jo da naturlig nok hovedjobben til en som jobber med markesføring. Bilder på "intranett" som syntes over hele landet må man nok venne seg til i dagens arbeidsmarked. Anonymkode: e261a...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Hva er egentlig poenget med å ha sånne fotografier ? Anonymkode: 7f095...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Jeg har en jobb hvor jeg «må» eksponeres i det offentlige rom ukentlig. Da jeg begynte i jobben var dette bare en liten del av det hele, men det har nå vokst seg mye større, fordi det er med og påvirker bedriftens økende aktivitet og dermed renommé, omdømme og inntjening. Etter hvert har jeg akseptert at det faktisk er en del av jobben min, selv om jeg egentlig ikke synes om det. Alternativet er å skifte jobb, rett og slett, og det totale innholdet i aktivitet der er heldigvis mye større enn at dette er noe jeg vurderer, foreløpig. Anonymkode: 485b4...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå