Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn til å pynte med. Kranser på døra, lys på trær i hagen, en bestemt nisse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juletre (viktig at det er ekte og det må være vanlig gran som lukter fantastisk), svibler hele desember (det, sammen med gran, er virkelig lukten av jul for meg), krans på døra og lys ute, den store samlingen nesenisser som alle får plass på en hylle i trappen og julelandsbyen (med lys i vinduene) som vi setter opp på skjenken. Vi har veldig mye annet også, men det er vel dette jeg setter mest pris på. :) 

• Liker 2
Gjest Kariannne
Skrevet

Juletre!

Ellers har jeg fått ett par nisser av mamma som må frem 😊

Litt røde lys. Liker ikke for mye pynt, men de tre der MÅ frem 😊

Skrevet

Jeg hadde en god del "må ha" i oppveksten og de første årene som voksen, men nå er jeg ganske fleksibel. Føler likevel at jeg må ha juletre (har hvitt plast nå, så er nesten altetende), krans på døra og sånn klokkespill med stearinlys. Og en julestjerne! 

Elsker også lys utendørs, så vi har både på et tre i hagen, over inngangspartiet og på uthuset. 

• Liker 1
Skrevet

Juletre er selvsagt her og pluss en rød julestjerne, i papir, som mannen dro i hus. 

Skrevet

Har et lite plastikk-tre til å ha på hjørnebordet, ellers er jeg ikke så fin på julestæsjet. :) 

Skrevet

Det er ingenting jeg må ha. Julefølelsen er for meg ikke knyttet til ting.

Anonymkode: fc9c8...76d

Skrevet

Jeg må egentlig ingenting. Men hyggelig å ihvertfall ha et eller annet som symboliserer jul. Kommer egentlig langt med en adventstjerne og noen fine kubbelys. 

• Liker 1
Skrevet

Bare familien min. Bryr meg ikke mer om pynt, mat eller gjenstander.

Skrevet

Tradisjonene jeg setter mest pris på, er å bake, lime sammen og pynte pepperkakehus rundt begynnelsen av desember. Dette gjøres som familie og av og til har vi hatt vennefamilier med på dette også.

Lys ute er koselig. De og stjerne i vindu må opp adventshelga.

Juletre, til nå har det vært ekte, da jeg har problemer med å finne høyt nok i plast, og egentlig stort nok. Pyntes dog ikke før tidligst 22. desember.

De siste årene har to rampenisser kommet på besøk til oss, og jeg kjenner at jeg gruer meg litt til ungen forstår det helt at det er ho mor som egentlig er rampen.

• Liker 1
Skrevet

Juletre, masse levende lys og favoritt-julemusikken :)

Skrevet

Svibler og juletre. 

Julemusikk - fast liste på spotify. 

Har samlet julepynt gjennom flere år, som tas frem i begynnelsen av desember.

Og mye hjemmelaget mat, det å lage det er like mye kos som å spise det. Gravet laks, sild, brente mandler, sylte, med mer. 

Og setter fortsatt stor pris på kalender. De siste årene har det blitt ulike hudpleiekalendre, kjøpt etter nøye vurdering av hva som er årets beste kalender. Og må som regel en tur til utlandet for å kjøpe den jeg har lyst på. (Kombineres med handling av julegaver)

Anonymkode: 0ebed...d17

Skrevet

Musikk ja. O helga natt, deilig er jorden og walking in the air 🎼🎧

Skrevet

Jeg MÅ ha nisser i hele leiligheten og ekte juletre, ikke plastikk. 

Skrevet

Edelgran, sjuarmet lysestake, stjerne i vinduet, julemusikk,  også må jeg bake litt 😊

Skrevet

Juletre, julestrømpe, julehefte, ribbe og julefilmer.

Anonymkode: f64e3...a25

Skrevet

Må vel ikke ha noe, men vil gjerne ha pinnekjøtt på julaften, levende lys på bordet og masse jule/vinterblomster i hele desember. Gode julefrokoster er veldig er høyt på listen også 😊

Skrevet

Hos meg selv pynter jeg kun til advent, da med lilla. Det jeg "må" ha er adventsstake med lilla lys, julekrybbe, et par engler som er strikket av min mor, og en del porselen som min farmor har malt (serviettholder, lysestaker, engler, salt- og pepperbøsser m.m.). Skulle jeg pyntet til jul hadde alt som er lilla og adventsstaken blitt byttet ut, jeg måtte hatt opp noen nisser og et juletre.

Anonymkode: 9576b...9db

Skrevet

Julemusikk (har en fast liste på spotify), julestjerne i vinduet, syvarmet lysestake, nisser og engler, levende lys, pinnekjøtt på julaften, juletre, pepperkakehus, pepperkaker, og lerum julebrus 🎅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...