Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Velge mellom jobb og "jobb"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg befinner meg i en litt usikker arbeidssituasjon akkurat nå der jeg får et ganske begrenset antall vakter i måneden selv om jeg har uttrykket at jeg ønsker mer og har fått tilbakemelding om at jeg kan få mer om jeg vil. Så jeg har jo søkt på ny jobb og fått intervju. Dette er en jobb jeg virkelig vil ha og ser en fremtid i. Og så omtrent samtidig blir flere på jobben sykemeldt ut måneden og mange vakter står ubemannet. Jeg har sagt at jeg vil ta de jeg kan men det er en periode(noen uker) etter intervju jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. For hva hvis jeg faktisk får jobben? Jeg vet de har behov for ansatte nå og jeg tror virkelig sjansene mine er gode. Jeg har nemlig gitt beskjed om at jeg er tilgjengelig nærmest umiddelbart(noe jeg faktisk er hadde det ikke vært for unntakstilstand på jobben)

Så hva gjør jeg nå? Jeg føler jo lojalitet til jobben og vil stille opp når de trenger hjelp. Samtidig så vil jeg virkelig ikke ofre denne sjansen.. Så akkurat nå så ser jeg følgende muligheter:

Ta så mange som mulige vakter for jobben min og ikke nevne noe om at jeg blir "forsinket" tilgjengelig for potensiell arbeidsgiver

Ta en del vakter for jobben min men holde ukene etter intervju åpne i tilfelle jeg får den og de vil jeg skal starte umiddelbart, og først da fortelle om behov på nåværende jobben, men risikere å bli mindre fleksibel (og upopulær?) både hos sjefen og potensiell ny sjef...

Som dere skjønner så er jo planen å ha to jobber for en stund. Tenker jo at jeg vil ha pengene men samtidig er jeg skuffet over å bli en "step-in" og først få tilbud når noen blir syk, og typisk på det tidspunktet jeg er helt klar og ledig for å ta vakter et nytt sted.

Anonymkode: 14488...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det første. 

Anonymkode: 3d8a3...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...