Gå til innhold

legitiamsjon vs legimitasjon

Hva sier du?  

1 stemme

1. 1. Hva sier du?

• legitimasjon
      27
    • legimitasjon
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Irritere meg ov de som ikke klarer å si dette riktig. Og forundrer meg over Cato, i Hotel Cæsar som hele tiden sier legimitasjon, og hvorfor ingen har rettet opp denne feilen hos en skuespiller som er på tv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg sier legitimasjon - og irriterer meg på samme måte som deg, Catwoman!

Har også lagt merke til Cato i HC - og det tar seg ikke ut syns jeg, selvom det passer godt til rollefiguren da! :wink:

K

Skrevet

legitimasjon, selvsagt. :sjarmor:

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tror "Cato" i Hotel Cæsar gjør dette med vilje. Det er en del av karakteren hans.

Forresten så heter det legitimasjon. Med i ikke e.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Legitimasjon til vanlig, legimitasjon når jeg har noe innabords.

Gjest Cerise
Skrevet

sier legitimasjon.. cato i HC er jo ikke helt på nett da ;)

Gjest TomKrus
Skrevet

Aldri hørt noen si legimitasjon. Tror dere bør revurdere deres sosiale omgangskretser og kulturelle atspredelser, hvis dere finner dette irriterende.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Sier legitimasjon, evt bare legg. :wink:

Skrevet

Legitimasjon.

Gjest Catwoman
Skrevet
Forresten så heter det legitimasjon. Med i ikke e.

jeg vet det. Det var en liten glipp fra min side da jeg skrev alternativene. Men så gikk det ikke an å gå inn å endre et etterpå.

Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at man kun får valget mellom to feilversjoner av ordet i avstemningen eller...? Mener du med dette at alle sier det feil på den ene eller andre måten?

Siden jeg sier legitimasjon kan jeg altså ikke stemme...

Gjest Bellatrix
Skrevet

jeg vet det. Det var en liten glipp fra min side da jeg skrev alternativene. Men så gikk det ikke an å gå inn å endre et etterpå.

Be en moderator om å endre det.

Skrevet

Blir en smule komisk da, at du greier irritere deg over feilbruk av et ord du tydeligvis har store problemer med selv...

PS. Selv etter endringen av alternativene i avstemningen er det fortsatt feilskrevet i trådoverskriften. :wink::ler:

Gjest gjest1
Skrevet

hyyyl jeg blir gal og blander og ser ikke rett og galt mer :o

Skrevet
Irritere meg ov de som ikke klarer å si dette riktig. Og forundrer meg over Cato, i Hotel Cæsar som hele tiden sier legimitasjon, og hvorfor  ingen har rettet opp denne feilen hos en skuespiller som er på tv.

.. nå ser jeg ikke på Hotel Cæsar og slipper derfor å irritere meg over at de sier legimitasjon der .. for det er utrolig irriterende... (hadde en ex som sa det .. og det var "klin umulig" å få ham til å si noe annet :evil: )

Godt å se at det ikke bare er meg som irriterer meg over sånne talefeil..

Gjest Mayamor
Skrevet

Har en bekjent som sier legimitasjon.

Ellers oppegående fyr... :ler:

Mayamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...