Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe poeng i å begynne på 4-årig utdanning når jeg er 27 år? Vil ikke utgjøre forskjell i lønn, er nettopp ferdigutdannet med gode jobbutsikter, men denne utdanningen er min lille, hemmelige drøm.
Synes også det er vanskelig å sette livet, sparing og barn på vent, og ønsker også å flytte hjem, så er svært usikker. Samtidig har jeg ønsket å ta denne utdanningen i så mange år. 

Anonymkode: 0ae40...f68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ta den. Vil du heller ligge som gammel og lure på hva som kunne skjedd om du hadde tatt utdannelsen?

Anonymkode: d7e94...cfc

Skrevet

Heller gå å angre på at du har tatt den, enn at du ikke har tatt den - tenker nå jeg. Kjør på!

Anonymkode: e9da1...b51

Skrevet

Bedre å gjøre det no istedenfor å vente 10 år og gjøre det.

jobber foresten med mange eldre menn under med som er etterpå klokke angående utdanning. Dei angrer i dag at dei ikkje tok utdanningen før familien kom, nå har dei for mange forpliktelser 

Anonymkode: 7f4c0...925

Skrevet

Takk for svar, veldig motiverende- da skal jeg satse. :) 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe poeng i å begynne på 4-årig utdanning når jeg er 27 år? Vil ikke utgjøre forskjell i lønn, er nettopp ferdigutdannet med gode jobbutsikter, men denne utdanningen er min lille, hemmelige drøm.
Synes også det er vanskelig å sette livet, sparing og barn på vent, og ønsker også å flytte hjem, så er svært usikker. Samtidig har jeg ønsket å ta denne utdanningen i så mange år. 

Hva er du utdannet som? 

Anonymkode: ee114...981

Skrevet

Ble kjempenysgjerrig på hva som er drømmestudiet ditt!?

Anonymkode: 5dd47...9fd

Skrevet

Er utdannet barnevernspedagog. 
Drømmestudiet er fysioterapeut. Dårlige arbeidsmuligheter dersom man skal jobbe i storbyene, men det er behov for det hjemme, da det er stort gjennomtrekk. (Pga de ønsker seg til større byer)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er utdannet barnevernspedagog. 
Drømmestudiet er fysioterapeut. Dårlige arbeidsmuligheter dersom man skal jobbe i storbyene, men det er behov for det hjemme, da det er stort gjennomtrekk. (Pga de ønsker seg til større byer)

En slektning av meg hadde en annen utdanning (5 år), men begynte på fysioterapi etterpå og droppet helt den andre retningen. Hun har aldri angret. Bare husk at lønna ikke er supergod, spesielt siden du ender med et ganske høyt studielån. 

Anonymkode: 89132...54c

Skrevet

Åh, det var motiverende å høre om slektningen din! Har vært så redd for å satse, takk! 

Skrevet

Fysioterapeuten min var utdannet sykepleier og tok ny utdanning som fysioterapeut da hun var 40 år, så kjør på TS!:)

Anonymkode: 93e49...295

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...