AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #41 Skrevet 4. november 2018 Jeg hadde utbetalt ca 24-26000 og forsørget tre tenåringer 50% i flere år. Da var det ikke mye til overs. Nå har jeg fått meg samboer, økt lønn og ungene er stort sett selvgående. Vi har jo masse penger. Anonymkode: 66588...c5a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #42 Skrevet 4. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde utbetalt ca 24-26000 og forsørget tre tenåringer 50% i flere år. Da var det ikke mye til overs. Nå har jeg fått meg samboer, økt lønn og ungene er stort sett selvgående. Vi har jo masse penger. Anonymkode: 66588...c5a Det blir 1,5 barn i praksis. Og lønnen er jo helt normal. Om noe så er det forbruket som var høyt. Anonymkode: 74ff8...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #43 Skrevet 4. november 2018 TS sier utgiftene reduseres snart, og etter litt hoderegning har hun da 10-11 tusen igjen. Det er ikke lite i mine øyne, selv med barn. Det er lurt å legge vekk noe penger til uforutsette regninger, og noe til ferie. Men selv da anser jeg at du vil ha en del igjen hver måned. Man kan kanskje ikke dra på dyre aktiviteter hver helg med barna, men mange ting er jo helt gratis, som en tur i marka med kakao. Kino er dyrt, så det ville jeg nok ikke prioritert mer enn 1 gang i måneden. Da kan man heller se film hjemme og bruke penger på godteri. - Et tips er å feire bursdag sammen med andre i barnehage/i klassen, da kan man spare en del. - Jeg ville også kjøpt dyre ting som vintersko og jakker på Finn, i alle fall til deg selv hvis du syns det er vanskelig å gjøre det til barna. Har gjort det i mange år og spart mye penger der. Da har jeg gjerne kjøpt dyre kvalitetsting, men til lavere pris. Da holder det lenge. - I tillegg kan du klippe deg hos frisørlærling, det er gjerne halve prisen. Anonymkode: cbb32...223
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #44 Skrevet 7. november 2018 Sitter du bare hjemme `,siden du klarer å spare så mye. Anonymkode: 04567...6e3
Puny Skrevet 8. november 2018 #45 Skrevet 8. november 2018 30 000/31 000 er OK, men når man er alene med 2 barn har jeg ikke noen problemer med å forstå at det kan være litt trangt. Det er sykt dyrt med bar og sykt dyrt å bo alene.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #46 Skrevet 8. november 2018 Man greier seg med det man har, tenker jeg. Det gjelder bare å sette levestandarden etter de pengene man har. Og det trenger ikke være et dårlig liv fordi om man ikke strør om seg med penger. Jeg har oppfostret to tenåringer med ganske så lite penger men vi sultet aldri og hadde det ikke vondt. Det er verre å plutselig gå ned i lønn når man har hatt mer enn å tilpasse seg lite penger. Har greid meg med under 15000 utbetalt i mnd, går helt fint. Anonymkode: 246a0...899
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #47 Skrevet 8. november 2018 Jeg har 31 000,- før skatt, og 24 000,- etter skatt. Dette består av 100% uføretrygd og forsikring. Jeg har egen leilighet, ingen barn, ingen bil. Jeg sparer i flere fond, høyrente og til pensjon. Etter alle utgifter er betalt og det er satt av til sparing har jeg enda rundt 4-5000,- til overs. Jeg har det veldig greit. Jeg har også samboer som tar 50% av en del (strøm, internett, mat, osv). Anonymkode: aee50...521
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #49 Skrevet 8. november 2018 Har ubetalt ca. 30,000 etter skatt og synes jeg har det komfortabelt. Boliglån (renter + avdrag) er på 8500. Skal sies at jeg arvet penger til å kjøpe meg leilighet i Oslo tidlig og har derfor en veldig stor/sentral leilighet til relativt lavt lån. Forrige jobb jeg hadde var ekstremt underbetalt, så det føles som "luksus" nå, bare at jeg kan dra på byen og shoppe iblant. Kjøper uansett billig middag og handler klær på ebay o.l. Anonymkode: 668be...f4b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #50 Skrevet 8. november 2018 Utbetalt 38.000 i mnd, mannen noe mindre (rundt 30.000). Vi har et svært huslån, men klarer oss fint. Etter at felles regninger, mat og sparing er betalt (begge deler fast beløp; totalt 40.000 delt på hver av oss, altså 20.000 på meg) har jeg jo en del penger igjen. Men jaggu klarer jeg å bruke dem opp før neste lønning ass. Forbruket bare justerer seg. Håpløst. Hadde i grunn hatt det like fint med mindre penger. Anonymkode: 6a112...363 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #51 Skrevet 8. november 2018 Har rundt 28 000 utbetalt. Ikke rom for store utskeielser, men jeg får spart litt og fornyet garderoben gradvis. Byttet jobb og gikk opp 7 000 nto. Forskjellen betyr for meg sparing, mulighet for å kjøpe klær og sko samt planlegge og betale for ferie i utlandet. Anonymkode: 4924b...85b
Gjest AmPo Skrevet 8. november 2018 #52 Skrevet 8. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utbetalt 38.000 i mnd, mannen noe mindre (rundt 30.000). Vi har et svært huslån, men klarer oss fint. Etter at felles regninger, mat og sparing er betalt (begge deler fast beløp; totalt 40.000 delt på hver av oss, altså 20.000 på meg) har jeg jo en del penger igjen. Men jaggu klarer jeg å bruke dem opp før neste lønning ass. Forbruket bare justerer seg. Håpløst. Hadde i grunn hatt det like fint med mindre penger. Anonymkode: 6a112...363 Jeg har fått et inntrykk av at jo mer penger folk har jo mindre oversikt har de over forbruket. Jeg har lite og må tenke meg om før jeg kjøper en boks brus. Kanskje du hadde hatt det finest om du hadde lagt deg på noe midt mellom meg og deg? Investere kanskje? Spare til alderdommen? Hva bruker du penger på? Jeg er bare nysgjerrig altså. Jeg ser liksom for meg at dere steller hår og negler hver måned og drar til London på shopping. Er det slik?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #53 Skrevet 8. november 2018 35.900 før skatt. 20.700 etter skatt. En vanlig mnd: 3500(bolig) 1500(bil) 1000(div regninger) 1900(lån) 2000(mat) 1000(buffer) 5000(sparing bsu) 500 (dyr) 3000(sparing div) Da har jeg 1300 igjen som går til diverse. Er mer en nok, med tanke på at jeg får spart såppas mye. Har samboer, så vi er to om utgifter. Vi har ikke barn, men tror vi hadde klart oss bra med barn også Anonymkode: 59501...f64
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #54 Skrevet 8. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 35.900 før skatt. 20.700 etter skatt. En vanlig mnd: 3500(bolig) 1500(bil) 1000(div regninger) 1900(lån) 2000(mat) 1000(buffer) 5000(sparing bsu) 500 (dyr) 3000(sparing div) Da har jeg 1300 igjen som går til diverse. Er mer en nok, med tanke på at jeg får spart såppas mye. Har samboer, så vi er to om utgifter. Vi har ikke barn, men tror vi hadde klart oss bra med barn også Anonymkode: 59501...f64 Skatter du mye ekstra? Anonymkode: 52eef...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #55 Skrevet 8. november 2018 Ca 25000 netto i 75 % stilling, nyutdannet sykepleier. Synes lønna er fin i forhold til hva jeg har tjent tidligere i livet, men blir litt smådeprimert når jeg leser om folk uten utdanning som tjener like mye eller mer 😕 Men kan ikke klage, min feil at jeg valgte denne utdannelsen. Og lever godt på den lønna Anonymkode: 941a2...0ee
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #56 Skrevet 8. november 2018 På 2.11.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev: Dårlig lønn du da, har du tillegg? Jeg tjener nå 405 000 kr i helsevesen, inkl tillegg. Assistent lønn. Øker litt da til neste år men ikke mye. Ikke lønnsomt økonomisk med utdanning. TS Anonymkode: 31efb...a4c Med kveldstillegg, helligdager og helger 50 000-60 000 ca. ekstra. Er ikke verdt det. Anonymkode: f4ff1...72f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #57 Skrevet 8. november 2018 On 11/2/2018 at 2:02 PM, AnonymBruker said: Bachelor. Tjener 400 000. 7 års ansiennitet. Helsevesenet. Syns det er dårlig til å ha en bachelor. 500 000 hadde jeg vært fornøyd med. Anonymkode: f4ff1...72f Jeg har ikke videregående engang og har rundet 500k de siste 3 årene. Jeg jobber på lager. Utrolig at noe så viktig, betaler såpass dårlig. Anonymkode: 8869d...cd8
Katy Perry Skrevet 8. november 2018 #58 Skrevet 8. november 2018 Får utbetalt ca 30.000 i måneden. Har enebolig og bil. Det koster sitt, men får det til å rundt. Bor på Sørlandet.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #59 Skrevet 9. november 2018 I min nåværende livssituasjon syns jeg den inntekten jeg har nå hadde vært ok om det hadde vært langsiktig. Får utbetalt 24.000 i måneden etter skatt. Betaler mye skatt for å spare mest mulig, tjener ca. 33.000 brutto. Men jeg er i en midlertidig stilling med kontrakt på ett år - etter å ha vært student, og jeg skal mest sannsynlig tilbake på skolebenken neste høst og prøver å spare til å blant annet ha råd til bil innen den tid. Vet ikke om jeg skal kjøpe da, spørs om jeg får deltidsjobb, for utgiftene stopper jo ikke opp når bilen er betalt, men da skal jeg ihvertfall ha råd til kjøp - forhåpentligvis uten billån. Sparer nesten halve lønna hver måned. Sparer både til bil og fylle opp BSU og litt ekstra for uforutsette utgifter, samtidig som jeg holder på å ta førerkort nå, så jeg setter av hver eneste krone som ikke er sårt nødvendig. Resten går til mat, husleie og andre faste utgifter. Kan ikke huske sist jeg kjøpte noe til meg selv, var hos frisøren, kjøpte en kaffe ute, gikk på kino, etc., så det hadde vært deilig med litt friere tøyler enn jeg har nå. Føler i grunn at jeg lever nøyaktig likt som jeg gjorde som student, bare med bedre samvittighet fordi jeg sparer. Lider jo overhodet ingen nød, men man tenker jo at det hadde vært deilig å slippe å bekymre seg over økonomien. Men det tror jeg at alle tenker uansett så lenge man har under en mill i året. Kanskje enda mer til og med. Anonymkode: f5c8a...161
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #60 Skrevet 9. november 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min nåværende livssituasjon syns jeg den inntekten jeg har nå hadde vært ok om det hadde vært langsiktig. Får utbetalt 24.000 i måneden etter skatt. Betaler mye skatt for å spare mest mulig, tjener ca. 33.000 brutto. Men jeg er i en midlertidig stilling med kontrakt på ett år - etter å ha vært student, og jeg skal mest sannsynlig tilbake på skolebenken neste høst og prøver å spare til å blant annet ha råd til bil innen den tid. Vet ikke om jeg skal kjøpe da, spørs om jeg får deltidsjobb, for utgiftene stopper jo ikke opp når bilen er betalt, men da skal jeg ihvertfall ha råd til kjøp - forhåpentligvis uten billån. Sparer nesten halve lønna hver måned. Sparer både til bil og fylle opp BSU og litt ekstra for uforutsette utgifter, samtidig som jeg holder på å ta førerkort nå, så jeg setter av hver eneste krone som ikke er sårt nødvendig. Resten går til mat, husleie og andre faste utgifter. Kan ikke huske sist jeg kjøpte noe til meg selv, var hos frisøren, kjøpte en kaffe ute, gikk på kino, etc., så det hadde vært deilig med litt friere tøyler enn jeg har nå. Føler i grunn at jeg lever nøyaktig likt som jeg gjorde som student, bare med bedre samvittighet fordi jeg sparer. Lider jo overhodet ingen nød, men man tenker jo at det hadde vært deilig å slippe å bekymre seg over økonomien. Men det tror jeg at alle tenker uansett så lenge man har under en mill i året. Kanskje enda mer til og med. Anonymkode: f5c8a...161 Da skatter du ikke så veldig mye. Anonymkode: 52eef...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå