Gå til innhold

Hva er en ok inntekt for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye man trenger kommer jo an på hvor mange man er i familien og alder. Bosted har også mye å si.

Vi har ca 450000 pr mnd og det er ikke for mye. 

Anonymkode: 54c93...78d

450 000kr pr måned?...

Anonymkode: ad521...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har følgende utgifter nå:

- Bil: 3000 kr 

- Husleie (alt inkl) : 10 000

- Barnehage: 1163 kr ca (redusert bhg regning).

- Sfo: 2825 kr (siste året nå) 

- Lånekasse: 1000 kr (ca) 

- Mat: 4500 kr

- Tlf: 400 kr.. 

Anonymkode: 31efb...a4c

Bhg øker vel når du nå nærmer deg grensen? 

Anonymkode: 52eef...e6e

Skrevet

Har dere full SFO-plass? Vi gikk ned til halv plass (også siste året med SFO for vår datters del), sparer litt på det. Ulempen er at man ikke lenger får SFO i skoleferiene med halv plass.

Det er kjempedyrt med barnehage og SFO. Hvis ting går rundt sånn omtrent nå, er det ikke grunn til å bekymre seg. Tenk neste år, 3000 ekstra i måneden, da kan du kanskje begynne å spare/legge deg opp en buffer eller noe.

Jeg har to barn i SFO, utbetalt 27 000 i mnd, og gleder meg veldig til alle de ekstra tusenlappene jeg sparer per mnd når de slutter i SFO.....

Anonymkode: 41c6b...18a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er student, og har ikke noe direkte lønnet arbeid. Imidlertid har jeg en del kaptital plassert i aksjer, rentefond m.m., og tar ut ca 40.000/mnd i utbytte/avkastning. Kunne fint greid meg med mindre. 

• Liker 1
Skrevet

Har 25000 i uføretrygd og en liten jobb. Trenger ikke en krone mer. Sparer 5-8000 i mnd.

Anonymkode: 5089d...ab6

Skrevet

Bachelor. Tjener 400 000. 7 års ansiennitet. Helsevesenet. Syns det er dårlig til å ha en bachelor. 500 000 hadde jeg vært fornøyd med. 

Anonymkode: f4ff1...72f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bachelor. Tjener 400 000. 7 års ansiennitet. Helsevesenet. Syns det er dårlig til å ha en bachelor. 500 000 hadde jeg vært fornøyd med. 

Det er ille! Jeg har godt over 400000 uten fullført utdannelse som konsulent i det offentlige. Ansatte i helsevesenet er undervurdet :( 

Skrevet

Det er ille! Jeg har godt over 400000 uten fullført utdannelse som konsulent i det offentlige. Ansatte i helsevesenet er undervurdet :( 

Hvordan konsulent? 

Anonymkode: 74ff8...4a5

Skrevet

Hvordan konsulent? 

Saksbehandling og regnskap. 

Skrevet

Brutto har vi en årsinntekt på ca. 1,4 mill i husstanden. Kona er sykepleier og tjener ca. 500.000. Jeg er siv.ing i det private og ligger på rundt 900.000 (men dette varierer med hvor mye overtid man jobber, og bonuser).

Klarer oss greit.

Anonymkode: e4d67...8bf

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Brutto har vi en årsinntekt på ca. 1,4 mill i husstanden. Kona er sykepleier og tjener ca. 500.000. Jeg er siv.ing i det private og ligger på rundt 900.000 (men dette varierer med hvor mye overtid man jobber, og bonuser).

Klarer oss greit.

Anonymkode: e4d67...8bf

Det håper jeg da virkelig. 😂

Jeg tenker at hva som er "ok inntekt" avhenger litt av om man er en eller to. Om man er to om mange av de faste utgiftene i et hjem så er det gjerne billigere å både bo og leve enn det er ellers. To stykker bruker f.eks. ikke så mye mer strøm enn en person. Om man har en bil er det billigere å dele på utgiftene enn å være alene. 

Anonymkode: 565fc...bdd

• Liker 4
Skrevet
6 hours ago, LiseOslo said:

Jeg er student, og har ikke noe direkte lønnet arbeid. Imidlertid har jeg en del kaptital plassert i aksjer, rentefond m.m., og tar ut ca 40.000/mnd i utbytte/avkastning. Kunne fint greid meg med mindre. 

Dette er jo flott for deg, men ikke akkurat noe de fleste kan klare. Skal man få såpass høy avkastning må man jo ha hatt en del penger å investere i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg forsørger meg selv og to ungdommer (bor hos meg annenhver uke) for 28.000 i mnd. Vi har en nøktern levestandard og har greid oss helt fint med den summen. Nå er det ikke lenge til de forlater redet, og da kommer jeg til å føle meg rik! :) 

Anonymkode: 03b16...8f6

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig lønn du da, har du tillegg? Jeg tjener nå 405 000 kr i helsevesen, inkl tillegg. Assistent lønn. Øker litt da til neste år men ikke mye. Ikke lønnsomt økonomisk med utdanning. TS

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bhg øker vel når du nå nærmer deg grensen? 

Blir isåfall kun det siste halve året i bhg. Hun slutter i bhg ila 2019. Blir nok å ha en inntekt på ca 470 000 inkl tillegg etter utdanning. 

Skrevet

Jeg får utbetalt rundt 25 000 i måneden og syns det er helt ok. Bor alene uten barn og eier min egen bolig i en mindre by utenfor Oslo. Har 14 000 kr i faste utgifter, så det blir jo igjen mye til mat, klær og bensin

Anonymkode: 073d5...849

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg da virkelig. 😂

Jeg tenker at hva som er "ok inntekt" avhenger litt av om man er en eller to. Om man er to om mange av de faste utgiftene i et hjem så er det gjerne billigere å både bo og leve enn det er ellers. To stykker bruker f.eks. ikke så mye mer strøm enn en person. Om man har en bil er det billigere å dele på utgiftene enn å være alene. 

... eller flere.

Vi har omtrent samme bruttoinntekt som de du siterte, og klarer oss greit, men har ikke mye penger til overs. Tre barn i barnehage, et barn i sfo, og to tenåringsgutter som spiser hvert sitt brød i løpet av dagen sørger for det ;)

Det aller mest økonomiske er jo å ta to inntekter og ingen barn.

Anonymkode: cc58f...126

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

... eller flere.

Vi har omtrent samme bruttoinntekt som de du siterte, og klarer oss greit, men har ikke mye penger til overs. Tre barn i barnehage, et barn i sfo, og to tenåringsgutter som spiser hvert sitt brød i løpet av dagen sørger for det ;)

Har dere totalt seks barn mellom dere? Med såpass mange i hus skjønner jeg at det er vanskelig også med normale inntekter.

Skrevet

... eller flere.

Er alle felles barn? Eller mine, dine og evt. våre?☺

Skrevet

Utbetalt 22 000 , klarer oss fint 

Anonymkode: 76136...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...