AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Vi var med på Halloween i nabolaget. Hadde forstått det sånn at når du setter ut lykt så er det lov til å ringe på. Koselig det. Så la vi minsten på 6 mnd. Og tok inn lampen, men det hjalp jo ikke, folk ringte og ringte på! Ja jeg vet at det er barn, men det er SÅ viktig å innprente at om lykten ikke er ute, så er det ikke OK å ringe på. Hengte til slutt en post-it lapp over ringeklokken, med beskjed om å være så snill å ikke ringe på, men tydeligvis ikke alle som kan lese. Dere med eldre barn, lærer dere ikke barna deres Halloween regler? Anonymkode: 64f7d...f18 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Her er regelen avslått utelys, besøk - nei takk. Anonymkode: 186d5...25b 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Her er de superflinke, vi har hatt utelyset av på Halloween to år på rad pga små barn, og ingen har ringt på. (Og det er mange som er ute og går her, altså.) Går det an å snakke med noen av naboene med barn i "riktig" alder og be dem ta en prat med ungene og repetere reglene før neste år? (Her vet jeg de har snakket om reglene på skolen også.) Anonymkode: 8f80c...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Her følger alle reglene om avslått utelampe Anonymkode: 64a16...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Den gjengse regelen er påslått utelys = jatakk til besøk, pynt = jatakk. Altså må du skru av utelyset for å unngå besøk - og selv da kommer de som ikke bryr seg om regler. Anonymkode: dc85d...55b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 Her er det også avslått utelys som betyr at man ikke skal ringe på. Går gjennom reglene hver Halloween. Anonymkode: 4aec7...0a4
solmåneogstjerner Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 Jeg har lært barna mine den regelen. Og den har de fulgt. Jeg hadde lys på i år, fikk likevel lite besøk. Tidligere når barna var mindre og nervøse for 'halloween-folkene' (og vi bodde et annet sted) ble det ikke respektert. Da ringte det på til sent på kvelden. Enten har folk etterhvert forstått regelen, eller så er jeg heldig som flyttet til et annet nabolag...
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 Utelys av = ingen besøk. Det var fortsatt noen som ringte på. (Slukket lyset når bollen var tom) Det som irriterer meg mer er de store gjengene med ungdommer som kommer. I år var det så ufattelig mye folk på dørene her, og de eldste (13-15 år), gikk i stoooore områder her. Problemet er når man bor i ett område med veldig mye mennesker, maaasse blokker, så kommer alle fra blokkene til eneboligene, og det blir så mange at jeg rett og slett ikke skjønner hvordan vi skal "ha råd" til og fortsette og handle inn! Det var helt ekstremt i år! Anonymkode: eb8fa...881
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 Våre barn gikk kun til de med pynt og gresskar. Da vi kom inn fra runden og skulle legge barna, slo vi av utelampa og tok inn pynten, og da så jeg gjennom vinduet at det kom ungdommer til naboen, men ingen til oss. Så her fungerte det veldig bra. Anonymkode: 0a82d...56b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Morsomt at dette tas opp. Aldri hørt om denne uskrevne regelen før i år da moren min nevnte det med å sette ut lykt. Gikk til alle hus, med og uten lykt da jeg var yngre 😂 Anonymkode: b94dc...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå