Gå til innhold

Plutselig inkontinent treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn, snart 3,5 år, sluttet med bleie i sommer. Det gikk helt smertefritt, et par uhell de første dagene og så har han vært helt tørr frem til nå. Han bruker bleie om natta. 

Nå har han gått fra å være helt tørr til å ha opp til ti uhell om dagen. De siste to ukene har vært ekstreme. Det har kun vært i bhg først, men de siste to dagene har han også hatt uhell hjemme. I kveld var han på do seks ganger, i tillegg til å tisse seg ut tre ganger. Han tisser hver gang han er på do, men det er småskvetting. Vi gjør ikke noe stort nummer ut av dette, mer sånn «oi, er du våt, da skifter vi.» Det funker ikke. I bhg har de alarm på mobilen og følger han på to hver halvtime, men ti minutter etter han har vært på do kommer det litt i trusa likevel. Det er som om han plutselig ikke greier å holde på tisset. De skal nå sjekke ut belønningssystem med klistremerker, men han virker uinteressert. 

Vi har hatt han til lege forrige uke, for å sjekke UVI. Ingenting. Han er frisk og oppfører seg normalt ellers. Han spiser og drikker normalt. Blodsukker er sjekket, legen mente at han ikke har tegn på diabetes. 

Det er ingen forandringer i livet hans, verken i bhg eller hjemme. Det har ikke skjedd noe som kan forårsake slike ting, traumer o.l. Vi har aldri barnevakt, så vi vet hvor han er og hva han opplever til enhver tid. 

Han virker uberørt av det hele, og det går ikke an å snakke med ham om det. Han greier ikke å forklare hva som skjer, og begynner bare å snakke om noe annet. 

Hva gjør vi? Har noen opplevd det samme? Jeg blir gal av klesvasken, og han har allerede ødelagt et regntøysett og parkdressen henger i en tynn tråd. Tips tas imot med stor takk! 

Anonymkode: 7ec39...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt med slike tilbakefall etter bleieslutt. Man må bare stå i det og minne på om å gå på do/ta med ofte på do til han blir tørr igjen. 

Anonymkode: c206c...079

Skrevet

Utrede for mulig uvi hos fastlegen?

Anonymkode: 711be...fe2

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrede for mulig uvi hos fastlegen?

Anonymkode: 711be...fe2

Lese HI, kanskje?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn, snart 3,5 år, sluttet med bleie i sommer. Det gikk helt smertefritt, et par uhell de første dagene og så har han vært helt tørr frem til nå. Han bruker bleie om natta. 

Nå har han gått fra å være helt tørr til å ha opp til ti uhell om dagen. De siste to ukene har vært ekstreme. Det har kun vært i bhg først, men de siste to dagene har han også hatt uhell hjemme. I kveld var han på do seks ganger, i tillegg til å tisse seg ut tre ganger. Han tisser hver gang han er på do, men det er småskvetting. Vi gjør ikke noe stort nummer ut av dette, mer sånn «oi, er du våt, da skifter vi.» Det funker ikke. I bhg har de alarm på mobilen og følger han på to hver halvtime, men ti minutter etter han har vært på do kommer det litt i trusa likevel. Det er som om han plutselig ikke greier å holde på tisset. De skal nå sjekke ut belønningssystem med klistremerker, men han virker uinteressert. 

Vi har hatt han til lege forrige uke, for å sjekke UVI. Ingenting. Han er frisk og oppfører seg normalt ellers. Han spiser og drikker normalt. Blodsukker er sjekket, legen mente at han ikke har tegn på diabetes. 

Det er ingen forandringer i livet hans, verken i bhg eller hjemme. Det har ikke skjedd noe som kan forårsake slike ting, traumer o.l. Vi har aldri barnevakt, så vi vet hvor han er og hva han opplever til enhver tid. 

Han virker uberørt av det hele, og det går ikke an å snakke med ham om det. Han greier ikke å forklare hva som skjer, og begynner bare å snakke om noe annet. 

Hva gjør vi? Har noen opplevd det samme? Jeg blir gal av klesvasken, og han har allerede ødelagt et regntøysett og parkdressen henger i en tynn tråd. Tips tas imot med stor takk! 

Anonymkode: 7ec39...b61

Anonymkode: 75c53...1b4

Skrevet

Dette er helt normalt. Mitt eldste barn har hatt tilbakefall flere ganger etter bleieslutt. 

Har også jobbet mange år i bhg, og det er ikke uvanlig at barn har tilbakefall slik. 

Du må nok bare stå i det. Kjøp dress/regntøy brukt, så slipper du så høy utgift på det.

Skrevet

Litt drøyt å si at et så lite barn er inkontinent kanskje 🙄

Anonymkode: 7dce6...bbb

• Liker 3
Skrevet

Hei.. vi har en på 4.5 år som ble helte bleie fri når han var 3, startet og tisse på seg igjen når han var 3.5 år, Jeg tror ikke at en 3 åring er inkontinens. Det ligger nok helst i at han ikke er moden nok eller om det har skjedd en eller anen ting i barnehagen, når min var 4 så snakket jeg med de som jobbet i barnehage om hvorfor han tisset på seg, de viste ikke. Så spurte jeg han hva som skjer? Han sa at det var de gutten som var større som knuffet på han og de andre gutten som var 1.5 år mindre. Jeg sa det til de som jobbet i barnehagen. Etter 14 dager så var han helt tørr på dagne:)
Vi var en tur innom sykehuset for å teste blæren hans for litt siden, da fant de ut at den var som en ert. Så det blir nok bleier i mange år fremover.

Anonymkode: 6a897...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...