AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Har en jente i tidlig skolealder som helt siden hun var bleiebarn har vært veldig åpen nedentil. Husker jeg bekymret meg mye, særlig da det kom avføring inni der da hun brukte bleie. Jeg oppsøkte fastlege siden jeg var bekymret, og han kontaktet barnevern siden han delte min bekymring ift seksuelle overgrep. Han uttalte at han aldri hadde sett lignende, og jeg kjente jeg ble skikkelig lei meg. Vi ble i tillegg henvist til spesialist på sykehuset for å avdekke/påvise evt seksuelle overgrep. Han sa at alt så helt normalt ut og at det var svært ofte de fikk inn henvisninger fra bekymrede fastleger eller barnehagepersonell. Saken hos BVT ble heldigvis raskt henlagt. Grunnen til at jeg skriver dette, er for å informere om at hun ikke er utsatt for overgrep, men jeg lurer rett og slett på om det er andre som har jentebarn som er åpne i skjeden? Vil det lukke seg/utjevne seg etter hvert? Kjenner jeg er bekymret enda, til tross for at det visstnok er normalt. Mest bekymret for om hun om noen år vil føle seg annerledes... Anonymkode: 5f792...ac9
*nordby* Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 (endret) Du må i hvert fall omstille deg, da alle underliv er forskjellige. Hvis datteren din forstår at du uroer deg for størrelsen/utseendet på underlivet hennes kan hun utvikle utrolig dårlig selvtillit og miste sjansen til et godt sexliv senere. Endret 2. november 2018 av *nordby* Skrivefeil 30
SkjultBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 2 minutter siden, *nordby* skrev: Du må i hvert fall omstille deg, da alle underliv er forskjellige. Hvis datteren din forstår at du uroer deg for størrelsen/utseendet på hennes underliv kan hun utvikle utrolig dårlig selvtillit og miste sjansen til et godt sexliv senere. Enig med deg. Ettersom anatomien er normal, og det ikke er noe som plager henne på noen som helst måte, hadde jeg lagt det fra meg. Det er ikke noe å bry seg om. Foreldrene bør i alle fall være påpasselige med å ikke være en bidragsyter til at barnet føler seg unormalt, spesielt når de har fått beskjed fra spesialist om at hun ikke er det. Hva skulle man uansett ha gjort? Sydd igjen? Arrdannelse i underlivet kan føre til stort ubehag, så man utfører jo heller ingen inngrep med mindre det er en nødvendighet. Dersom barnet selv skulle ta det opp på senere tidspunkt er det viktig å kommuniserer til barna at underliv kommer i utrolig mange utgaver. Alle er forskjellige, og det er ytterst få som har et "perfekt" underliv. Noen er mer "åpne" akkurat i inngangen, noen har lengre/ujevne kjønnslepper, noen har en annen hudfarge der nede, variasjonene er uendelige. Man må rett og slett lære seg å være glad i det underlivet man har, så lenge man ikke har smerter/ubehag, og alt fungerer som det skal. 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Husker at jeg også reagerte på dette, da jenta ble noen måneder. Hadde hatt to gutter da jeg fikk jenta, og tror jeg hadde sett for meg at det skulle være helt stengt der nede på en liten jente, og det hadde det vært de første månedene. Så tok det opp med helsesøster, som kikket og sa at det var helt normalt at åpning kunne synes når barnet lå på ryggen. Husker ennå de grusomme tankene som gikk gjennom hodet første gang jeg oppdaget det. Eneste menn som hadde byttet bleie på jenta var far og min far, og bare tanken på at en av dem hadde tuklet med henne gjorde meg vanvittig dårlig. Heldigvis var time med helsesøster rett etterpå, så jeg slapp å tenke den tanken lenge. Det er kanskje ikke så rart at man frykter slikt, så mye grusomt som man leser, og sikkert bra at man følger med, men helt grusomt å tenke et snev av en slik tanke om to menn som jeg er så glad i. Føler skam over at jeg kunne tenke det overhodet, og samtidig tenker jeg at det burde jeg ikke gjøre, for det skjer jo faktisk, og det er nok en del som burde stille spørsmål ved ting, som ikke gjør det. Anonymkode: 56153...eea 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Annerledes? Vet du i detalj hvordan SKJEDEN og skjedeåpningen til dine venninner, andre barn og voksne kvinner så ut, da du var barn, ungdom ig nå som voksen? Jeg har ikke peiling den dag i dag. Hvorfor skulle hun føle seg annerledes? Anonymkode: 58b49...f15 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker at jeg også reagerte på dette, da jenta ble noen måneder. Hadde hatt to gutter da jeg fikk jenta, og tror jeg hadde sett for meg at det skulle være helt stengt der nede på en liten jente, og det hadde det vært de første månedene. Så tok det opp med helsesøster, som kikket og sa at det var helt normalt at åpning kunne synes når barnet lå på ryggen. Husker ennå de grusomme tankene som gikk gjennom hodet første gang jeg oppdaget det. Eneste menn som hadde byttet bleie på jenta var far og min far, og bare tanken på at en av dem hadde tuklet med henne gjorde meg vanvittig dårlig. Heldigvis var time med helsesøster rett etterpå, så jeg slapp å tenke den tanken lenge. Det er kanskje ikke så rart at man frykter slikt, så mye grusomt som man leser, og sikkert bra at man følger med, men helt grusomt å tenke et snev av en slik tanke om to menn som jeg er så glad i. Føler skam over at jeg kunne tenke det overhodet, og samtidig tenker jeg at det burde jeg ikke gjøre, for det skjer jo faktisk, og det er nok en del som burde stille spørsmål ved ting, som ikke gjør det. Anonymkode: 56153...eea Hvorfor tenkte du kun på menn som mulige overgripere??? Anonymkode: 2d9fc...cd7 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenkte du kun på menn som mulige overgripere??? Anonymkode: 2d9fc...cd7 Må du spørre så dumt? Sannsynligvis fordi 99,9% av alle overgriper ER menn! Anonymkode: 0e0d8...a79 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 På 2.11.2018 den 10.56, AnonymBruker skrev: Husker at jeg også reagerte på dette, da jenta ble noen måneder. Hadde hatt to gutter da jeg fikk jenta, og tror jeg hadde sett for meg at det skulle være helt stengt der nede på en liten jente, og det hadde det vært de første månedene. Så tok det opp med helsesøster, som kikket og sa at det var helt normalt at åpning kunne synes når barnet lå på ryggen. Husker ennå de grusomme tankene som gikk gjennom hodet første gang jeg oppdaget det. Eneste menn som hadde byttet bleie på jenta var far og min far, og bare tanken på at en av dem hadde tuklet med henne gjorde meg vanvittig dårlig. Heldigvis var time med helsesøster rett etterpå, så jeg slapp å tenke den tanken lenge. Det er kanskje ikke så rart at man frykter slikt, så mye grusomt som man leser, og sikkert bra at man følger med, men helt grusomt å tenke et snev av en slik tanke om to menn som jeg er så glad i. Føler skam over at jeg kunne tenke det overhodet, og samtidig tenker jeg at det burde jeg ikke gjøre, for det skjer jo faktisk, og det er nok en del som burde stille spørsmål ved ting, som ikke gjør det. Anonymkode: 56153...eea Vet du, jeg synes det er bra at man holder slike muligheter åpne, når man mistenker noe. Det viser at man ikke har lukket øynene for noe som helst. Respekt for at du tenkte som du gjorde, og du fikk jo bekreftet fra helsepersonell at det var helt normalt. Men om det ikke hadde vært normalt hadde din åpenhet om temaet gjort at overgrep ble avslørt. Hadde flere vært så realistiske så hadde flere barn i slike situasoner blitt oppdaget!! Bra at det ikke var noe i det her da, heldigvis!! Anonymkode: 24cda...d84 3
Måbarefåsiat... Skrevet 3. november 2018 #9 Skrevet 3. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Må du spørre så dumt? Sannsynligvis fordi 99,9% av alle overgriper ER menn! Anonymkode: 0e0d8...a79 Det er faktisk ikke dumt. Bare reaksjonen din viser at mange overgrep går under radaren, fordi man ikke kan tenke seg at... 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må du spørre så dumt? Sannsynligvis fordi 99,9% av alle overgriper ER menn! Anonymkode: 0e0d8...a79 Les deg opp! Anonymkode: 2d9fc...cd7 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #11 Skrevet 5. november 2018 På 1.11.2018 den 20.14, AnonymBruker skrev: Har en jente i tidlig skolealder som helt siden hun var bleiebarn har vært veldig åpen nedentil. Husker jeg bekymret meg mye, særlig da det kom avføring inni der da hun brukte bleie. Jeg oppsøkte fastlege siden jeg var bekymret, og han kontaktet barnevern siden han delte min bekymring ift seksuelle overgrep. Han uttalte at han aldri hadde sett lignende, og jeg kjente jeg ble skikkelig lei meg. Vi ble i tillegg henvist til spesialist på sykehuset for å avdekke/påvise evt seksuelle overgrep. Han sa at alt så helt normalt ut og at det var svært ofte de fikk inn henvisninger fra bekymrede fastleger eller barnehagepersonell. Saken hos BVT ble heldigvis raskt henlagt. Grunnen til at jeg skriver dette, er for å informere om at hun ikke er utsatt for overgrep, men jeg lurer rett og slett på om det er andre som har jentebarn som er åpne i skjeden? Vil det lukke seg/utjevne seg etter hvert? Kjenner jeg er bekymret enda, til tross for at det visstnok er normalt. Mest bekymret for om hun om noen år vil føle seg annerledes... Anonymkode: 5f792...ac9 Hei. Var akkurat hos lege med samme bekymring. Det viser seg at åpning skapes når naturlig forskyvning skjer- tror det var i urinlederne. Så bra både du og din lege tok det på alvor. Anonymkode: 974a5...d11 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #12 Skrevet 5. november 2018 På 3.11.2018 den 9.39, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenkte du kun på menn som mulige overgripere??? Anonymkode: 2d9fc...cd7 Ganske naturlig fordi det er de som får glede av å ha noe å putte inn i, som da var symptomet i denne saken. Ser ikke hvorfor denne konklusjonen skal være brain science akkurat. Anonymkode: f71cd...acf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #13 Skrevet 17. november 2018 Takk for svar. Må påpeke at jeg aldri har nevnt et ord til jenta mi omkring utseende der nede og kommer aldri til å gjøre det. Er klar over at vi alle er forskjellig. Har dog skiftet på endel barn i forbindelse med jobb og aldri sett lignende. Fint med en bekreftelse fra spesialist på sykehuset uansett. Et tilleggsspørsmål.. Jenta mi forteller meg at hun alltid tisser litt på seg når hun hoster. Trodde det gjaldt oss godt voksne damer som har født flere barn? Kjenner d uroer meg litt, og tenker om dette har en relevans til at ting er veldig åpent der nede? Mulig jeg overreagerer, men hun holder seg alltid tørr ellers. Det har hun gjort siden hun slutter med bleier da hun var under 3 år. Anonymkode: 5f792...ac9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #14 Skrevet 17. november 2018 På 1.11.2018 den 20.14, AnonymBruker skrev: Har en jente i tidlig skolealder som helt siden hun var bleiebarn har vært veldig åpen nedentil. Husker jeg bekymret meg mye, særlig da det kom avføring inni der da hun brukte bleie. Jeg oppsøkte fastlege siden jeg var bekymret, og han kontaktet barnevern siden han delte min bekymring ift seksuelle overgrep. Han uttalte at han aldri hadde sett lignende, og jeg kjente jeg ble skikkelig lei meg. Vi ble i tillegg henvist til spesialist på sykehuset for å avdekke/påvise evt seksuelle overgrep. Han sa at alt så helt normalt ut og at det var svært ofte de fikk inn henvisninger fra bekymrede fastleger eller barnehagepersonell. Saken hos BVT ble heldigvis raskt henlagt. Grunnen til at jeg skriver dette, er for å informere om at hun ikke er utsatt for overgrep, men jeg lurer rett og slett på om det er andre som har jentebarn som er åpne i skjeden? Vil det lukke seg/utjevne seg etter hvert? Kjenner jeg er bekymret enda, til tross for at det visstnok er normalt. Mest bekymret for om hun om noen år vil føle seg annerledes... Anonymkode: 5f792...ac9 Kjede har du på sykkelen eller rundt halsen. Kjede har ingenting med anatomien til kvinners underliv å gjøre. Barnet er vel undersøkt når det ble født uten at noe unormalt ble funnet? Er du usikker så får du diskutere med en lege eller andre med kunnskap og muligheter til å undersøke barnet. Hva folk på nett skulle mene blir veldig avhengig av hva og hvordan du skriver. Anonymkode: 97496...901 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 På 5.11.2018 den 16.31, AnonymBruker skrev: Ganske naturlig fordi det er de som får glede av å ha noe å putte inn i, som da var symptomet i denne saken. Ser ikke hvorfor denne konklusjonen skal være brain science akkurat. Anonymkode: f71cd...acf Oj, du svarer som du har vett til! Både mannlige og kvinnelige overgripere kan få glede av dette. Anonymkode: 9fdb2...fb9 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #16 Skrevet 17. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kjede har du på sykkelen eller rundt halsen. Kjede har ingenting med anatomien til kvinners underliv å gjøre. Hun skrev skjede i HI så det var nok bare en hastverksfeil i overskriften. Anonymkode: 6b36b...3a5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #17 Skrevet 17. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Må påpeke at jeg aldri har nevnt et ord til jenta mi omkring utseende der nede og kommer aldri til å gjøre det. Er klar over at vi alle er forskjellig. Har dog skiftet på endel barn i forbindelse med jobb og aldri sett lignende. Fint med en bekreftelse fra spesialist på sykehuset uansett. Et tilleggsspørsmål.. Jenta mi forteller meg at hun alltid tisser litt på seg når hun hoster. Trodde det gjaldt oss godt voksne damer som har født flere barn? Kjenner d uroer meg litt, og tenker om dette har en relevans til at ting er veldig åpent der nede? Mulig jeg overreagerer, men hun holder seg alltid tørr ellers. Det har hun gjort siden hun slutter med bleier da hun var under 3 år. Anonymkode: 5f792...ac9 Har hun vært plaget med urinveisinfeksjon? Det kan gi irritert blære og litt resturin, noe som igjen kan gjøre at det kommer noen dråper. Det kan også skje dersom man holder seg lenge og er veldig tissetrengt når man hoster. En åpen skjede har vel lite med lukkemuskelen ved urinblæra å gjøre, hvertfall når det er snakk om en liten jente. Anonymkode: 2c561...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå