AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Jeg personlig spør aldri om når terminen er hvis jeg ikke er helt sikker på at personen venter barn og da har det gjerne kommet til 6 måned. Jeg jobber på voksenopplæring og elevene spør meg veldig ofte om jeg er gravid og hvor langt jeg har kommet. Det som er ille er at jeg ikke er gravid, men bare er oppblåst. Jeg håper hun ble litt flau hun som spurte meg om det sist. Ut fra magen kan det se ut som om jeg er tre, fire måneder på vei Her må jeg drive med voksenopplæring. Er det i det hele tatt greit å antyde eller spørre folk om når terminen er? Anonymkode: fafb5...0ef
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Aldri, det får de heller si selv om de ønsker.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Aldri. Møter jeg bekjente som er tydelig gravide , typ høygravide så kan jeg si noe men ikke ellers. Og jeg spør ikke om termin heller. Anonymkode: 8dae6...91f 3
lantan Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Jeg syns ikke det er greit å spørre. Veldig uhøflig egentlig. 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Aldri. Det får være opptil den gravide å evt. informere meg. Jeg spør aldri. Anonymkode: 48425...f83 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 Jeg spør aldri. Da skal det i så fall være så tydelig at det ikke er til å unngå, men da har gjerne personen sagt noe om det selv, holdt seg på magen eller lignende. Anonymkode: 15862...6cd 3
Rullestolbruker Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 Nei det er helt opp til dem selv å opplyse om, selv om det er aldri så tydelig. Synes det er uhøflig å spørre om det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 ? Jeg er gravid selv og synes ikke det er noe feil å at folk spør, og folk har spurt meg før jeg var gravid og - om jeg var veldig oppblåst (laktoseintoleranse-oppblåst) ... Forstod at folk lurte, like greit at folk spør enn å gå rundt å lure/snakke rundt. Blitt spurt på en veldig subtil måte, om jeg vil ha hjelp med bæring ect for du skal vel ikke bære så tungt «i din tilstand»... (på postkontoret) Synes det er fint at folk er observante på tog og busser ect. Anonymkode: 82f8e...60b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 Aldri. Holdt på å spørre en gang, men holdt det HELDIGVIS tilbake. For da jeg møtte henne en måned senere, så var magen akkurat like stor som sist. Hun hadde bare lagt på seg. 🤭 Anonymkode: 34360...502 1
Måbarefåsiat... Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 79d65...01e Den var fin 👍 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Jeg er gravid selv og synes ikke det er noe feil å at folk spør, og folk har spurt meg før jeg var gravid og - om jeg var veldig oppblåst (laktoseintoleranse-oppblåst) ... Forstod at folk lurte, like greit at folk spør enn å gå rundt å lure/snakke rundt. Blitt spurt på en veldig subtil måte, om jeg vil ha hjelp med bæring ect for du skal vel ikke bære så tungt «i din tilstand»... (på postkontoret) Synes det er fint at folk er observante på tog og busser ect. Anonymkode: 82f8e...60b Hvis noen ville tilby meg seteplass på bussen pga min oppblåste mage så hadde jeg blitt lei meg. Fint at folk bryr seg, men hjelp heller reelle «krøplinger» Anonymkode: fafb5...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 28 minutter siden, lantan skrev: Jeg syns ikke det er greit å spørre. Veldig uhøflig egentlig. Er det høfligere å antyde det i andre land? Anonymkode: fafb5...0ef
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 Når folk peker på magen din og sier «lykke til med det der?!» Så tenker jeg at man like greit si lykke til med graviditeten/ baby på vei o.l... Jeg syntes det heller ikke var morsomt å bli spurt om jeg var gravid når jeg ikke var det, og jeg lo det bort, og folk spør meg om jeg er syk om jeg går uten sminke. Selv om det er kjipt (ikke det jeg vil høre) 😂 Jeg ser tydeligvis syk ut uten sminke- greit å vite 🤬 Synes det er mer irriterende med folk som stirrer og du ser tydelig at de funderer på noe. Som damen som nistirret på meg for et par dager siden da jeg skulle laste inn en tung ting i bilen, klønet og sto på... og hun stirret, som gjorde meg mye mer klossete (ble selvbevisst). hun prøvde sikkert å hinte om (via telepati) at jeg ser du kanskje er gravid, du vil kanskje ha hjelp så bare spør»... Jeg ender opp med å rope ut «Jeg får være forsiktig da, så jeg ikke føder!» For ble så satt ut av stirringen. Hun svarte at det så ut som at det gikk fint, og ser ikke ut som at du er så langt på vei helt enda.» Hun skulle bare visst at jeg er i uke 38 og kan føde når som helst! Ble provosert av stirringen, ikke at hun ikke spurte altså. Anonymkode: 82f8e...60b 1
lantan Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det høfligere å antyde det i andre land? Anonymkode: fafb5...0ef Kanskje det. Flertallet av de som har spurt meg har utenlandsk bakgrunn. 1
Djungelvrål Skrevet 1. november 2018 #16 Skrevet 1. november 2018 (endret) Jeg har vært veldig oppblåst i noen dager nå og kunne fint blitt tatt for å være 4-6 mnd på vei om jeg gikk med trange klær og lot være å holde inn magen. Jeg spør sjelden, man kan aldri vite. Endret 1. november 2018 av Peonjenta 1
Cata Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 Aldri. Vil de fortelle det så gjør de det nok, og hvis ikke er det ikke noe jeg har noe med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå